541

Re: Michel Libert

Behalve het eendenroer zijn er ook onderdelen van 2 verschillende riotguns gevonden in de zakken van Ronquières. Of dat de gebruikte wapens zijn, dat weet ik niet. Vermoedelijk kan er aan de riotguns welke gebruikt zijn, enkel aan de slagpin enige identificatie gebeuren (geen getrokken loop).

Libert lijkt me geen oerdomme idioot en hij zal zelf ook wel weten dat er (zeker toen der tijd) om de x-tijd wel eens een huiszoeking bij hem plaats zal vinden. Behalve indien hij een idioot zou zijn, zal hij wel geen "hete wapens" in zijn omgeving bewaren. Een riotgun verstop je ook niet zomaar in een pot bolognesesaus wink (behalve als je grote honger hebt wink ).

Ik pleit niet voor de onschuld van Libert ofzo, er zal wel genoeg op zijn lijst van criminele feiten staan, maar ik blijf het bewijs zeer magertjes vinden om te gaan zeggen "we got him".

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Michel Libert

Bakerstreet 221B wrote:

vierde kolom
STEIN KREUZ
Dit verwijst naar het ‘Petruskruis’.
[ ‘Toeval’ wil nu dat het Petruskruis het kruis van het satanisme is. ‘Toeval’ wil dat er bij huiszoekingen bij WNP-ers rekwisieten gevonden zijn die gebruikt worden bij het opdragen van zwarte missen, zoals lange donkere kapmantels. ‘Toeval’ wil dat de daders van de aanslag in Beersel lange donkere kapmantels droegen.]

Bakerstreet 221B wrote:

We mogen niet vergeten dat sommige WNP-leden zwarte missen opdroegen en dat de daders van de aanslag in Beersel donkere kapmantels droegen. Eén van hen droeg zelfs een vikingbijl.

We mogen evenmin vergeten dat Michel Libert een Keltisch-paganistische goeroe is.

@Bakerstreet 221B: In Beersel is er sprake van lange regenjassen. Kappen aan deze jassen werden niet beschreven door getuigen. Ook heeft de opgeviste mantel in Ronquières géén kap en is het ook geen model waaraan een kap kan gezeten hebben. Zie » Forum (meer bepaald post #57)

In de uitzending 'De laatste 30 uren van de Bende' zegt Eddy Nevens dat hij op de parking in Aalst een dader zag staan die volledig in het zwart gekleed was, een 'kap' over zijn hoofd had en een geweer in de hand droeg. Die kap kan een omhooggezet carnavalsmasker geweest zijn. Of een bivakmuts of een regenkap van een smokevest. Het was er ook donker dus dan ziet alles al gauw zwart.

Daarnaast is er ook het feit dat Michel Libert in de cel zat op 7 oktober 1983, de dag van de overval in Beersel, en hij dus al niet aan deze overval kan hebben deelgenomen. Ook die andere grote WNP-rakker, Eric Lammers, zat op dat ogenblik achter slot en grendel. In Beersel werden twee heel grote daders gezien. Hoeveel reuzen liepen er volgens u dan rond binnen de WNP want het moeten er dus al minstens vier zijn?

Re: Michel Libert

Merovinger, als u gelijk zou hebben moet u zich dringend wenden tot de redacteur van deze website. Want hier lees ik:

(...) Onderzoeksrechter Guido Bellemans, die aanvankelijk met het onderzoek belast wordt, laat volgende drie signalementen verspreiden: een individu was 1m75 groot, de twee anderen bijna 1m90. Voor het eerst is zo duidelijk sprake van reuzen, met zo’n indrukwekkende schouderbreedte dat men mag aannemen dat ze aan body-building doen. Om hun silhouet te veranderen en het mysterie nog te vergroten, droegen alle drie de doders lange donkere kapmantels.

Bron: De Bende: Een documentaire | Paul Ponsaers & Gilbert Dupont | 1988

Bovendien, Merovinger, doorgaans heeft een regenjas een kap.

Of er nog binken waren binnen WNP? Euhm, ... Calmette, om maar een voorbeeld te geven.

544

Re: Michel Libert

In chateau moulbaix werden er zwarte missen opgedragen (ter info)

545

Re: Michel Libert

Met dank aan Ruf .
https://drive.google.com/file/d/1xac83f … up5sg/view

p11/203

"Au mois de septembre 1982, au cours d' un bal d'anciens de la Waffen SS Lammers aurait réclamé a Paul Latinus , le prix d'un pistolet 7650 fr.

en verder, zal dit stuk onmiddellijk vertalen

Begin 1983
Eerste geschreven rapport van Lapin over de WNP
10 maart 1983, eerste rapport van Le Canard over WNP

Acht dagen later publiceert het magazine " Le Nouvel Europe" een artikel met als titel

" La sureté prépare-t-elle un complot neo Nazi
?

en nog verder


En mai 1983, un rapport révèle que Bernard Mercier serait le landers verstreken-inspecktor du WNP de Belgique pour le compte d'un chancelier de l'ordre teutonique à Cologne

Met die laatste paragraaf ben ik niet meer mee omdat ik niet weet wat bedoeld werd met

serait le landers verstreken-inspecktor........

Re: Michel Libert

coconut wrote:

Met dank aan Ruf .
https://drive.google.com/file/d/1xac83f … up5sg/view

p11/203

"Au mois de septembre 1982, au cours d' un bal d'anciens de la Waffen SS Lammers aurait réclamé a Paul Latinus , le prix d'un pistolet 7650 fr.

@ coconut: deze info stond reeds op het forum in de topic Londerzeel. Zie » Forum

Het bestand van Ruf is een uittreksel van het volledige dossier Latinus te vinden op wikileaks. Beter is om het volledige dossier door te nemen. Alle relevante info uit dat dossier is reeds gepost op het forum.

547

Re: Michel Libert

Herinner u het verhaal van de generale bank die in een bijhuis een parallelle zwarte boekhouding bezat , per toeval ontdekt maar waar alle speurders plots moesten stoppen omdat de fichenbak van de klanten de namen uit het kon; paleis bevatten ( Van Honstré die het bevel gaf te stoppen met het onderzoek denk ik)

In het verhoor van Babier ben ik op hetzelfde punt terecht gekomen, nadat hij eerst al de connectie met drugs/WNP had blootgelegd. (en raar maar waar ik geloof Barbier en lAMMERS)


uit het vehoor van Barbier     p 27 en 28/203

" un jour j'ai vu dans l' appartement (dat van FAEZ) le Prince Albert;

Je sais égallement que FAEZ avait des contacts téléphonique avec VDB................



Na 40 blz weet je genoeg over WNP , de staatsveiligheid , hun bezigheden, hun protecties  en hun connecties.

Het zijn dingen die ik wist via Cobra maar die ik voor het eerst terugvind in een pv van verhoor.

548

Re: Michel Libert

Boodschap begrepen Merovinger, ik zwijg...............alles staat al op het forum, net zoals alle daders al in het dossier zitten .

Re: Michel Libert

Bakerstreet 221B wrote:

Merovinger, als u gelijk zou hebben moet u zich dringend wenden tot de redacteur van deze website. Want hier lees ik:

(...) Onderzoeksrechter Guido Bellemans, die aanvankelijk met het onderzoek belast wordt, laat volgende drie signalementen verspreiden: een individu was 1m75 groot, de twee anderen bijna 1m90. Voor het eerst is zo duidelijk sprake van reuzen, met zo’n indrukwekkende schouderbreedte dat men mag aannemen dat ze aan body-building doen. Om hun silhouet te veranderen en het mysterie nog te vergroten, droegen alle drie de doders lange donkere kapmantels.

Bron: De Bende: Een documentaire | Paul Ponsaers & Gilbert Dupont | 1988

Bovendien, Merovinger, doorgaans heeft een regenjas een kap.

Of er nog binken waren binnen WNP? Euhm, ... Calmette, om maar een voorbeeld te geven.

Kijk Bakerstreet 221B, ik wil geen gelijk hebben want ik ken de waarheid niet en was er in Beersel noch bij andere bendefeiten bij. Ik probeer u enkel duidelijk te maken dat u uw vizier soms ook eens moet opentrekken. U mag zich niet vastpinnen op één gedachte of op één beschrijving of tekst uit een boek of krant. Als goede speurder moet je alles doornemen en alles in het achterhoofd houden. U moet zichzelf ook vragen durven stellen. Ik hou rekening met uw bevindingen over de symboliek van neonazi's maar ik pin er mij niet op vast. Ik kijk of er geen andere info of mogelijkheid is.

De redacteur van deze website, zijnde Ben, kan er niets aan doen als er op deze website foutieve of tegenstrijdig info staat. Die jongen heeft het moeten doen met wat er voorhanden is uit publieke documenten. Dat zijn meestal de boeken en krantenartikels. Aangezien de waarheid niet gekend is weten we niet welke versie van informatie de juiste is. En daardoor is het bijzonder moeilijk om tussen dit woud de bomen nog te zien.

Ik stel vast dat de beschrijving van de jassen/mantels in Beersel heel uiteenlopend zijn. De getuigenissen hierover zijn allesbehalve eenduidig. Het werd zelfs letterlijk zo in de toenmalige krant Le Soir geschreven. "Les témoignages se contredisaient."

https://i.servimg.com/u/f33/09/03/15/13/lesoir10.jpg

Bron: Le Soir | 8 oktober 1983

Het gaat van een witte vest (of hemd?) met daarboven een blauwe regenjas tot een bleekbruine mantel. De tekst dewelke u aanhaalt komt uit het boek De Bende: Een documentaire | Paul Ponsaers & Gilbert Dupont | 1988, enkel daar is er sprake van lange kapmantels. Maar is die info wel correct? Werd dit geschreven na inzage van een PV? In de toenmalige krantenartikels kort na de overval (dus vijf jaar eerder dan het boek) wordt ook het signalement van Guido Bellemans opgenomen. Daar is er sprake van lange regenjassen. En op de huidige website van de CWB staat in het Nederlands 'lange bleekbruine mantel' en in het Frans 'un long imperméable brun clair'

Eén ding is voor mij duidelijk, het ging in Beersel niet om de kapmantels gevonden in de woning van Marcel Barbier want dat zouden de getuigen onmiddellijk gezien en beschreven hebben. Dat waren nl. witte kapmantels met een Duits kruis op de rug. Tenminste als ook deze info van René Haquin juist is. Zie » Forum

Re: Michel Libert

coconut wrote:

Boodschap begrepen Merovinger, ik zwijg...............alles staat al op het forum, net zoals alle daders al in het dossier zitten .

Dat is niet mijn boodschap coconut. Helemaal niet. Zoek en post zeker verder maar soms moet je eerst even de zoekfunctie van het forum gebruiken. Het heeft nl. geen zin om alles te blijven herhalen, tenzij het iets is om onder de aandacht te brengen.

Er is zoveel literatuur over de Bende te lezen dat men het nooit helemaal gelezen kan hebben en dat het veel tijd in beslag neemt om het te lezen. Elk boek, dossier, PV, verslag of forumtopic geeft bepaalde info. Als je deze info voor de eerste maal leest dan springen sommige zaken (zoals jij hiernet aanhaalde over dat wapen van Lammers) in het oog. Ook bij mij is dat het geval. Ik denk soms ook het licht gezien te hebben maar als ik daarna dan iets anders lees over een andere piste of verdachte dan lijkt die info over die ander piste of verdachte soms ook het licht te zijn. Dé smoking gun ben ik echter nog niet tegengekomen. Maar daarvan zal Bakerstreet221B zeggen dat die smoking guns vernietigd werden. wink We gaan dus nooit weten of het de smoking guns waren.

Wat de daders betreft, die zitten misschien niet allemaal in het dossier. Misschien is er gedurende meer dan dertig jaar in de verkeerde richting gezocht en zijn deze daders daarom nooit gevat geweest. Geen idee. Het is precies of half België iets met de bende te maken heeft of kan te maken hebben. Wat een schurkenland hier zeg, met de Kings op kop.