Topic: Londerzeel

Een aantal feiten hebben plaatsgevonden in Londerzeel, een gemeente ten noorden van Brussel.

André Janssens woonde in Londerzeel. Volgens Francis Van Binst zou de Libanees, die op vraag van Hage Maroun vermoord werd door Louvaert, begraven zijn in de nabijheid van de woning van Janssens in Londerzeel. Samen met het lichaam zou ook het moordwapen begraven zijn alsook een ander wapen gebruikt bij een aantal Bendefeiten.

Op 20 juni 1982 trouwt Marcel Barbier, in een feestzaal in Londerzeel, met Marcelle Gobert volgens de Keltische ritus. Eric Lammers verscheen op dit trouwfeest op een opvallende manier, met een motor en vol SS-insignes.

2

Re: Londerzeel

Eric Lammers heeft het in een verhoor met de BOB van Waver ook over een feest in Londerzeel. Op dat feest is hij Latinus tegengekomen met een Spaanse vriend: "Comme amie de Latinus, je n'ai connu qu'une espagnole aperçue lors d'une fête à Londerzeel".

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

3 (edited by Merovinger 08-05-2013 13:44)

Re: Londerzeel

In dezelfde zaal in Londerzeel waar het huwelijksfeest van Barbier en Gobert plaatsvond, werd een baby van een WNP-militant gedoopt. Het is niet duidelijk of de doop op dezelfde dag plaatsvond als het huwelijk. Er is sprake van een zaterdag voor de zomerwende. De zomerwende is op 21 juni.

De zaal was een grote feestzaal van een café. In september 1982 vond in Londerzeel (dezelfde zaal?) een bal van de oudgedienden van de Waffen-SS plaats. X (?) verklaarde dat tijdens dat bal Eric Lammers hem de terugbetaling gevraagd heeft voor zijn 7.65 mm pistool en voor zijn geluidsdemper.

4

Re: Londerzeel

Welke zaal was dit? Toevallig zaal 'Centrum'?

Hardcore 4 life

5

Re: Londerzeel

Dat is volgens mij niet geweten. Zou dit interessant kunnen zijn moest het in zaal 'Centrum' geweest zijn?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Londerzeel

In de door de WNP opgestelde fiches over Herman Geschier wordt vermeld dat Geschier een reis naar Munchen gemaakt heeft samen met de uitbater van het café 'Chez Guy' in Londerzeel. Ik weet niet of dat café 'Chez Guy' een zaal had en of de WNP'ers daar gingen feesten.

Re: Londerzeel

Londerzeel was ook de woonplaats van Frans Reyniers.

Kumbaya, it never hurts to help !

8

Re: Londerzeel

Ben wrote:

Dat is volgens mij niet geweten. Zou dit interessant kunnen zijn moest het in zaal 'Centrum' geweest zijn?

Neen niet per sé maar ik ken Londerzeel vrij goed, zoveel 'grote' zalen zijn daar niet aan café's...

Chez Guy zegt mij niets maar is van voor mijn tijd. Trouwens er wordt wel veel Frans gesproken in Londerzeel maar of een zaak met een Franse naam... Ga eens rondhoren over dat bewuste café of iemand 't kent, die ik ken.

Hardcore 4 life

9

Re: Londerzeel

Het Keltisch huwelijk werd ingezegend in een zaal in Londerzeel.

Londerzeel, had Hamerke het ook niet over Londerzeel?

Re: Londerzeel

Café Chez Guy heeft nooit bestaan in Londerzeel, zeker weten. Hopelijk heeft Will Tura niet gezongen op dat bal, want anders was ik ook aanwezig in die zaal, dik tegen mijn zin maar ik was er. Londerzeel off all places, man man.