Re: Michel Libert

Merovinger, uw kennis over pers- en andere artikelen over dit onderwerp is merkelijk ruimer dan de mijne, maar laat me toe u mee te geven dat uw vermogen om verbanden te leggen voor verbetering vatbaar is.

  1. Ik leer uit uw reactie dat u niet weerlegt dat onderzoeksrechter Guido Bellemans het in zijn oproep had over drie doders die lange donkere kapmantels droegen in Beersel. Dat is al goed.

  2. De huidige website van CWB vermeldt niet eens de moord in de Herdersliedstraat als bendefeit. De regisseurs van ‘het grote toneelstuk in Charleroi’ beginnen pas te rekenen vanaf 13 maart 1983. Wat op die website van CWB staat is dus minstens misleidend wegens omissie van belangrijke info. Als u dus graag giftige pijlen over vooringenomenheid uitstuurt, beste Merovinger, stuur ze dan aub eerder naar Charleroi dan naar mij. http://killersbrabant.be/feiten.html Ik verneem graag van u waar ik op deze website de moord in de Herdersliedstraat kan vinden.

  3. U verraadt in uw reactie dat u niets kent over occulte genootschappen, dat u dus niet outside the box kijkt. U verwart een gewaad dat gedragen wordt tijdens een Teutoons huwelijk (witte kapmantel met Duits kruis op de rug; ijzeren kruis is ereteken in die orden) met een gewaad dat gedragen wordt tijdens een zwarte mis (zwarte kapmantel, dikwijls met omgekeerd katholiek kruis of omgekeerd pentagram op de rug). Dat zijn dus twee totaal verschillende kledingstukken.

  4. In ‘Beetgenomen’ staat op bladzijde 225 onder de paragraaf ‘Het was een executie’ dat Marcel Barbier thuis zwarte missen organiseerde met een in kapmantels gehuld gezelschap. Hilde Geens vermeldt geen kleur, maar ik leg hier onder puntje 3 uit dat die altijd zwart zijn. Satanistische missen worden dan ook ‘zwarte’ missen genoemd.

  5. In menig artikel over chantagemateriaal dat door de bende gebruikt werd lees ik dat er bij sommige excessen jonge mensen als slachtoffer gevallen zijn. Bij mijn weten ga je van seks niet bepaald dood. Weet u waar u wel dood kan van gaan Merovinger? Van op het altaar van een satanistische priester te liggen. In hogere kringen worden onder satanisten soms mensenoffers gebracht. Ik verzin dit alweer niet. Gebruik eens een groothoeklens. Informeer u grondig over satanisme bij de high society. Googel wat rond over ‘children offers satanisme ritually rape’ enz. Weet u wat mij ook opvalt, Merovinger. In Thingviller legt Michel Libert uit dat in oudere culturen het kind aan de vader werd voorgesteld en dat er een infanticide volgde als de vader het kind weigerde. Het kan natuurlijk alweer ‘toeval’ zijn dat infanticide hier tot ‘het aanvaardbare’ wordt herleid door Michel Libert. Ikzelf vind het alvast beangstigend, zeker omdat het geen vrijblijvend artikel is. Er worden in het artikel in het blad van Michel Libert onomwonden ‘voortplantingsvoorschriften’ gegeven.

  6. Het stoort me dus een beetje dat u me ervan verdenkt dat ikzelf niet outside the box zou denken. Ik probeer in deze diarree van feitjes en weetjes rode draden te ontwaren en meen daarin gedeeltelijk te lukken. Germaans paganisme, satanisme, en, - zoals Aubenel terecht opmerkt - kindermisbruik, komen naar mijn inzichten duidelijk aan de oppervlakte. Om aan te geven dat dit allemaal niet zo ver gezocht is en dat deze obscure ideeën spelen in de hoofden van onze adel, wil ik er u op wijzen dat onder andere het boek ‘God in Laken’ erop attendeert dat koning Boudewijn ooit duiveluitdrijvingen liet uitvoeren bij prins Laurent. Die stakker is dus niet zomaar in de psychiatrie terecht gekomen. Ga eerst zitten voor u dit leest » books.google.be Toch wel een heel merkwaardig initiatief van Koning Boudewijn, vriend van Franco, vindt u niet Merovinger? Och ja, ik was even vergeten dat duiveluitdrijvingen tot het Opus Dei behoren.

Re: Michel Libert

Bakerstreet 221B wrote:

Mervovinger, uw kennis over pers- en andere artikelen over dit onderwerp is merkelijk ruimer dan de mijne, maar laat me toe u mee te geven dat uw vermogen om verbanden te leggen voor verbetering vatbaar is.

Ik leer uit uw reactie dat u niet weerlegt dat onderzoeksrechter Guido Bellemans het in zijn oproep had over drie doders die lange donkere kapmantels droegen in Beersel. Dat is al goed.

Ik weerleg dit niet omdat er twee versies de ronde van zijn oproep in de media en ikzelf de eigenlijke tekst van Bellemans tot op heden niet onder ogen heb gezien. Slechts één van de twee versies kan juist zijn.

Bakerstreet 221B wrote:

De huidige website van CWB vermeldt niet eens de moord in de Herdersliedstraat als bendefeit.
(...) Als u dus graag giftige pijlen over vooringenomenheid uitstuurt, beste Merovinger, stuur ze dan aub eerder naar Charleroi dan naar mij. http://killersbrabant.be/feiten.html Ik verneem graag van u waar ik op deze website de moord in de Herdersliedstraat kan vinden.
(...) Wat op die website van CWB staat is dus minstens misleidend wegens omissie van belangrijke info.

Ik schiet geen giftige pijlen uit en wil u hier zeker niet belachelijk maken of zoiets. We discussiëren hier gewoon. Pro en contra. Zo werkt denkwerk het beste.

Die dubbele moord is niet opgenomen op de website van de CWB om de eenvoudige reden dat er tot op heden geen ballistisch verband bestaat tussen dit feit en de bendefeiten. Bovendien werd deze dubbele moord reeds beslecht voor het hof van assisen. Die zaak is dus juridisch afgesloten tenzij er alsnog een element zou opduiken waardoor zou blijken dat de veroordeelde in deze zaak (Barbier) onschuldig blijkt. Bovendien is die zaak ook nog eens juridisch verjaart tenzij zou blijken dat ze gekoppeld kan worden d.m.v. het aspect bendevorming met de feiten van de Bende van Nijvel en dan nog meer bepaald met het bendefeit in Aalst (want alle andere bendefeiten zijn eigenlijk ook al verjaard).

Op de website van de CWB staat ook niets vermeld over de moord op Mendez, de moord op Van Hees, de wapendiefstal bij het SIE, de aanslag op Vernaillen, de moord op Latinus, enz ... terwijl deze feiten misschien wel door dezelfde daders zijn uitgevoerd als de bendefeiten.

Bakerstreet 221B wrote:

De regisseurs van ‘het grote toneelstuk in Charleroi’ beginnen pas te rekenen vanaf 13 maart 1983.

Het is 13 maart 1982. wink

Bakerstreet 221B wrote:

U verraadt in uw reactie dat u niets kent over occulte genootschappen

Dat klopt en geef ik gerust toe. Daar ken ik niets van maar ik ben leergierig. Ik lees, leer elke dag bij en absorbeer dus wat u schrijft.

Bakerstreet 221B wrote:

In menig artikel over chantagemateriaal dat door de bende gebruikt werd lees ik dat er bij sommige excessen jonge mensen als slachtoffer gevallen zijn.

Dan gaat u er vanuit dat de bende chantagemateriaal in handen heeft en deze ook gebruikt. Dat kan, ik weet het niet.

Bakerstreet 221B wrote:

Het stoort me dus een beetje dat u me ervan verdenkt dat ikzelf niet outside the box zou denken. Ik probeer in deze diarree een feitjes en weetjes rode draden te ontwaren en meen daarin gedeeltelijk te lukken. Germaans paganisme, satanisme, en, – zoals Aubenel terecht opmerkt - kindermisbruik, komen naar mijn inzichten duidelijk aan de oppervlakte.

Ga uw gang. Zoals gezegd, lees ik mee.

Bakerstreet 221B wrote:

Om aan te geven dat dit allemaal niet zo ver gezocht is en dat deze obscure ideeën spelen in de hoofden van onze adel, wil ik er u op wijzen dat onder andere het boek ‘God in Laken’ erop attendeert dat koning Boudewijn ooit duiveluitdrijvingen liet uitvoeren bij prins Laurent. Die stakker is dus niet zomaar in de psychiatrie terecht gekomen.
(...)
Toch wel een heel merkwaardig initiatief van Koning Boudewijn, vriend van Franco, vindt u niet Merovinger?

Onze Koningen hebben nog meer zotte en dodelijke dingen gedaan.

Bakerstreet 221B wrote:

Och ja, ik was even vergeten dat duiveluitdrijvingen tot het Opus Dei behoren.

Inderdaad. Zie ook het dwarsbomen van het onderzoek van Guy Dussart.

553

Re: Michel Libert

Het probleem met occulte stellingen is dat je er alle kanten mee uit kunt. Bakerstreet, ik beweer niet dat je ongelijk hebt, ik beweer gewoon dat het op geen enkele manier te bewijzen valt. Ik heb geen flauw idee of Libert & co bij de bendefeiten betrokken zijn of niet. Vroeger dacht ik van wel, nu weet ik het gewoon niet meer.

554

Re: Michel Libert

Bakerstreet 221B wrote:

De huidige website van CWB vermeldt niet eens de moord in de Herdersliedstraat als bendefeit.

Ze vermelden ook de moord op John F. Kennedy in 1963 niet als bendefeit.

Bakerstreet 221B wrote:

Ik verneem graag van u waar ik op deze website de moord in de Herdersliedstraat kan vinden.

Ik verneem graat van u hoe je de moord in de Herderliedstraat kan linken aan de Bende van Nijvel. Alle bendefeiten die vermeld staan op de site van de CWB kan ik u de link vertellen op basis van wat dit feit aan de Bende van Nijvel gelinkt kan worden. Link dus aub eens de moord in de Herderliedstraat op een neutrale deftige manier (dus kom niet af met symboliek of met weet ik veel wat... ballistische rapporten of wagensporen welke dit zouden linken aan de Bende van Nijvel mag je me overhandigen).

Bakerstreet 221B wrote:

In menig artikel over chantagemateriaal dat door de bende gebruikt werd lees ik dat er bij sommige excessen jonge mensen als slachtoffer gevallen zijn.

Kan u aub even deze artikelen hier plaatsen welke het hebben over "chantagemateriaal dat door de Bende van Nijvel werd gebruikt"?

Bakerstreet 221B wrote:

Van op het altaar van een satanistische priester te liggen. In hogere kringen worden onder satanisten soms mensenoffers gebracht. (...blablabla...) Googel wat rond over ‘children offers satanisme ritually rape’ enz. (...blablabla...) In Thingviller legt Michel Libert uit dat in oudere culturen het kind aan de vader werd voorgesteld en dat er een infanticide volgde als de vader het kind weigerde. Het kan natuurlijk alweer ‘toeval’ zijn dat infanticide hier tot ‘het aanvaardbare’ wordt herleid door Michel Libert. (...blablabla...) Googel wat rond over ‘children offers satanisme ritually rape’ enz. (...blablabla...) duiveluitdrijvingen

Nogmaals stel ik de vraag waar ik tot hiertoe nog steeds geen duidelijk antwoord op kreeg: allemaal goed en wel maar waar zit de duidelijke link met de Bende van Nijvel (zonder hocuspocus met getalletjes te gaan doen)?

Bakerstreet 221B: al dat sektegedoe en satanistische toestanden, dat kan allemaal misschien wel een hypothese of invalshoek zijn maar het is (volgens mij) verkeerd om u daar 100% op vast te pinnen. In het verleden hebben we zowel hier als elders nog mensen gehad die zich zo hard vastpinnen op een bepaald gegeven of hypothese dat het nog moeilijk wordt om een mening te herzien of over andere zaken te schrijven. Het is geen schande dat u strijd voert voor een bepaalde piste, maar wordt er best niet al te fanatiek in. Er is een bendespeurder die met minder woorden een uitspraak deed welke liet verstaan dat hijzelf wat leed aan tunnelvisie en dat dit eigenlijk niet bevorderlijk is/was voor het onderzoek na verloop van tijd. Het kunnen dus de besten overkomen. U hebt in het verleden wel wat interessante berichten geplaatst, en deze lees ik met plezier. Ik zou zeggen, probeer het even los te laten (ik weet het, dat is zeer moeilijk) en probeer u eens in iets totaal anders met betrekking van de Bende van Nijvel te verdiepen zonder het met WNP of symboliek ofzo te maken heeft. Als uw gedrevenheid daarin even groot wordt als in dit hier allemaal bovenstaand, dan kan het wel eens een verrassend resultaat opleveren.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Michel Libert

Maar WNP'ers droegen satanistische missen op! Dat staat toch letterlijk te lezen!

556

Re: Michel Libert

En  dan nog...  Zoals hierboven aangehaald: het zijn enkel materiële sporen of ballistische links die de eventuele betrokkenheid van de WNP kunnen aantonen. Al de rest zijn theoriëen waar niemand iets mee aankan.

557

Re: Michel Libert

En wat dan met dit materiële spoor? Bij een van de Bendeovervallen, in Temse in september 1983, wordt o.a. een kogelvrije vest gestolen die later wordt teruggevonden bij WNP-lid Eric Lammers. Er zijn dus zeker elementen die een verband leggen tussen WNP en de Bende. En die elementen zijn ook herhaaldelijk onderzocht, zowel in het team van Charleroi als in het team van Dendermonde. Dat bevestigen ook onafhankelijke bronnen van het onderzoek.

De ballistische sporen? Heb je het nu over de ballistische expertise van Dery? Uit het clubje van "de abdij van Aulne". Of over expertises waar Bouhouche en Mendez aan meegewerkt hebben, gaan we heel ver mee komen als je het mij vraagt.

558

Re: Michel Libert

Bakerstreet 221B wrote:

Maar WNP'ers.../...

Jammer dat de politie van Aalst hun kans hebben gemist om over te gaan tot een grondige identiteitscontrole. Ten tweede, dat men de nummerplaat niet noteerde als gevolg van de melding door getuigen op het politiekantoor te Aalst. Ten derde heb ik nooit begrepen dat men de achtervolging niet heeft ingezet om alsnog de verdachten te onderscheppen. 

Een andere ooggetuige dewelke verklaarde Libert te hebben opgemerkt samen met Elnikoff aan de Delhaize te Aalst, voor de feiten zich werkelijk plaatsvonden te Aalst.

"Trop is teveel, dat zij Vanden Boeynants 'onze baas', de baas van WNP..." aldus de verklaring van Libert.

coconut wrote:

De ballistische sporen ? Heb je het nu over de ballistische expertise van Dery ? ......uit het clubje van "de abdij van Aulne" Of over expertises waar Bouhouche en Mendez aan meegewerkt hebben, gaan we heeeeeeeeel ver mee komen als je het mij vraagt.

Het was al voldoende om als op rust gesteld militair, u te laten inschrijven op de lijst van gerechtsdeskundigen bij het parket, coconut. Zonder dat er voorwaarden werden gesteld om die functie uit te voeren. We klaagden dit meermaals aan, maar kregen nooit een positief gevolg daarop. Ze brachten alleen voer aan voor betwistingen in rechtszaken. En tot op heden zijn er nog steeds geen duidelijke richtlijnen. Als magistraat heb je alleen pech om zulke knapen aan te stellen die juist op die moment van weekdienst zijn.

559

Re: Michel Libert

De vest die bij Lammers werd aangetroffen kwam met zekerheid niet uit Temse. Dit werd grondig onderzocht en is op dit forum al verchillende keren aangehaald.

560

Re: Michel Libert

Bakerstreet 221B wrote:

@ zenga
.We kunnen er alleszins niet naast kijken dat het AVRO-embleem op de beelden staat. Het is best mogelijk dat die nep-Charles-Martèl die documentaire zelf gemaakt heeft en dat Avro die stommelings overgenomen heeft. Die Duitse zinnetjes (terug altijd groepjes van 3 woorden op de titel na, ‘und’ is afgekort, wicca wet van drie dus) zijn ingesproken door nep-Charles-Martèl zelf. Ik vind dit hoe dan ook heel, héél, erg beangstigend!.

Ik heb het via 2 kanalen nagevraagd: via een persoonlijke relatie en via een voor iedereen toegankelijke weg (tip: je kan de journalist in kwestie gewoon een tweet of mail sturen): die b-roll beelden zijn niet door Karl Hammer zelf gedraaid, en al zeker niet de selectie van de beelden (daar zijn een paar heel simpele redenen voor: o.a. de strikte timing van een item in een programma, en niet in het minst de technische vereisten waaraan beeldmateriaal moet voldoen, wat in 2012 anders - als in complexer - lag dan vandaag de dag).

Je theorie over hoe 'extreemrechtse anticommunisten" met elkaar communiceren in post 528 van dit topic is dus gebaseerd op puur toeval.

Bakerstreet 221B wrote:

Wie heeft die man eigenlijk dat brede forum gegeven op de Nederlandse televisie? Wie heeft die man eigenlijk dat brede forum gegeven in de VRT-studio? Die nep-Charles-Martèl is recent nog veroordeeld wegens 'het syndroom van WNP'..

1) Zijn optreden in dat programma was lang voor die veroordeling.
2) Zijn optreden in dat programma is niet anders dan dat van een doorsnee optreden in dergelijke programma's. Ofwel is het een BV die een boek heeft geschreven, ofwel een politieker die de waan van de dag komt uitleggen, ofwel iemand die een fait divers dat er uitspringt komt uitleggen.

En dat is nu net het probleem dat ik heb met je posts: je vormt (vaak) aannames om tot feiten wanneer het in je theorie past. Ik beweer niet dat die Karl Hammer geen clown is, of dat dat verhaal over die partituur echt is. Ik heb enkel kritiek over je manier van argumenteren en jebewijsvoering. Zo haal je er op een bepaald moment zelf Maud Oortwijn bij (Festival bar in Amsterdam), terwijl dat de Nederlandse Regina Louf is in het kwadraat.

Dergelijke kwakkels doen afbreuk aan je - op zich interessante - posts/benadering en zijn nergens voor nodig.