101

zeno wrote:

Het aantal boeken swingt de pan uit de laatste tijd en zijn doorgaans goed om lezen. Wat me steeds opvalt, tijdens het lezen heb je vaak de idee om mee te gaan in het verhaal of de hypothese van de auteur. Bij een volgend boek onderga je hetzelfde scenario enz. Op het einde van de rit heb je een flinke stapel boeken en sta je nog altijd even ver. Feiten over daderschap van x, y of z bij deze/gene overval? Nog bij geen enkele auteur gelezen. Maar ik lees die boeken ook. Het is een vorm van verslaving; tegen beter weten in. smile

Dat is 1 van de grootste problemen van het Bende van Nijvel-dossier volgens mij: het maakt niet uit vanuit welke richting/hoek je er naar kijkt, het lijkt altijd het juiste spoor te zijn.

102

Net gedownload. En ergens achteraan begonnen. De eerste zin waar m'n oog op valt, is al te gek voor woorden. Motief voor Anderlues : alarmklokken stelen om ze later te gebruiken als ontstekingsmechanisme voor bommen :-s 

Zal plichtsgetrouw nog een paar uur verder lezen, maar is me nu al duidelijk dat dit boek niet echt ernstig te nemen is. Herneemt gewoon de bestaande literatuur, maar laat zorgvuldig alles weg wat niet past in de 'coherente' 'oplossing'. Benieuwd of verdere lectuur mijn eerste negatieve indruk nog zal veranderen,

103

Als er iets niet ernstig te nemen is, dan zijn het wel uw posts. Wat zou een blokkeerfunctie handig zijn, zodat ik al de onzin niet meer hoef te lezen!

Die verwarring zal wel geen toeval zijn. Zal wel over nagedacht geweest zijn.

Net als bij de maffia. Zorg dat je overal een chanteerbaar mannetje hebt zitten (gokschulden, verslavingen, bezoek bepaalde etablissementen, vreemdgaan, niet gekende strafbare feien).

99% zal zwijgen om eigen eer, gezin of levensstandaard te redden.