151

Re: Nr. 4: Killer

Djoop wrote:

Dus het profiel en motief, je kan er in dit dossier meerdere vinden. Wellicht stond de portier ook op de foto's.

Juist wat je schrijft. In de verschillende dossiers is er een spoor van een persoon die perfect aan het profiel voldoet. Namelijk hij komt in beeld in het dossier Pinon ivm huurmoordenaars is wapenhandelaar verkoopt kogelvrij vesten, kent de omgeving van Eigenbrakel heel goed plus hij heeft een motief.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

152

Re: Nr. 4: Killer

Ha ja natuurlijk, nu weten we alles, het is opgelost.

153

Re: Nr. 4: Killer

Ik wil vooral weten wie Nr4 voor moet stellen. Motief = nieuwsgierigheid.

Lekeu heken ik er niet echt in, en die herken je volgens mij uit duizenden. De mond, maar vooral de oogopslag is wezenlijk anders. Meerdere getuigen zouden in Haemers de killer gezien hebben. Er zijn verhalen van getuigen die stellen dat JdS herkend zou zijn. Lijken allebei voor geen meter op Nr.4...

We zouden er in ieder geval een zooi uit moeten kunnen sluiten. The End wijst volgens mij in de richting van Baugniet & co, maar daar zijn mij geen foto's van bekend.

Re: Nr. 4: Killer

Als de dader die Bozidar Djurovski gezien heeft in Eigenbrakel één van deze maskers droeg, dan is het misschien normaal dat Djurovski zeer donkere zwarte ogen gezien heeft. De echte ogen en irissen van de dader zullen waarschijnlijk wat verstopt geweest zijn in de schaduw van het masker. Die maskers vertonen alzo gauw een zeer indringende blik.

https://nsm09.casimages.com/img/2019/01/08//19010801214524582016068860.jpg

155

Re: Nr. 4: Killer

Klopt helemaal. Djuroski (zonder v) zal dat mogelijk zo gezien hebben, hoewel ook een andere prent zijn getuigenis boekstaaft, met zwarte ogen, maar bij avond zijn die ogen allemaal zwart, Mero.

Re: Nr. 4: Killer

Aubanel wrote:

Klopt helemaal. Djuroski (zonder v) zal dat mogelijk zo gezien hebben, hoewel ook een andere prent zijn getuigenis boekstaaft.

Inderdaad Aubanel, hij zag nog dezelfde blik in de gangen van de rijkswacht van Aalst. Ik geef het gewoon maar mee want mij viel dat nu ineens op terwijl ik opzoekwerk deed over de maskers. Sommige maskers hebben zelfs pukkels. Heel moeilijk dus voor ons om alles juist te kaderen vermits we er niet bij waren.

157

Re: Nr. 4: Killer

Hebben we fotos van andere Sudisten?

158

Re: Nr. 4: Killer

Nr. 4 -10 en 14 is Jean Claude Jandrain. Ik heb zijn foto eind 2017 op het forum ontdekt. De beschrijving die ik gaf aan de speurders in het PV van januari 2010 komt volledig overeen met zijn beschrijving op het forum. Hij was een mooie atletische verschijning van ongeveer 35 jaar, perfect silhouet. Had een mooi getaande huid.en leek iemand die veel zonnebank deed. Kort getrimd, golvend bruin haar en netjes getrimde bakkebaarden.Verder kon ik aan niets vermoeden, zoals neus of lippen, dat deze persoon Afrikaanse roots had. Hij was zeer beleefd en straalde rust en vertrouwen uit. Hij riep Philippe De Staerke op een bepaald moment tot de orde toen deze laatste een dame lastig viel. Jandrain gaf zeker niet de indruk van de gevreesde killer te zijn.

PS: Hij droeg samen met een kompaan, een lange zwarte legermantel met knopen en legerboots

159

Re: Nr. 4: Killer

RF nr. 10 zou volgens de persoonsbeschrijving (en dat wordt zelfs expliciet zo geschreven)  "geen gebruinde huidskleur" ("N’a pas le teint basané") hebben.

Non semper ea sunt quae videntur

160

Re: Nr. 4: Killer

FreCR, nummer 14, indien ik het goed heb, betrokken bij Dekaise. Wordt hier beschreven als “een zuiders verwijfd type”. Op foto’s zie je verschillende Jandrains; met bril, afrokapsel en al of niet getaand, ...