Re: In het spinnenweb is alles met elkaar verbonden!

Vlaams / Waals-Brabant zijn de rijkste regio's van het land. Geen toeval. Waarschijnlijk toch vooral Oostblok-bendes.

Ik denk dat de inlandse criminaliteit net slachtoffer is geworden van de Bende van Nijvel. En dat wisten de klassieke criminelen zelf ook... dan moeten er onderling spanningen geweest zijn en afrekeningen.

Waarom zouden ze meedoen en de erecodes vh misdaadmilieu naast zich neerleggen. Tenzij ze moesten (chantage) of er garanties waren op levenslange vrijheid / rijkdom?

42

Re: In het spinnenweb is alles met elkaar verbonden!

club_le-happy-few wrote:

Het 'rode gevaar' was een bondgenoot van de Joden in strijd tegen Islam. Libanon (Beiroet, drugs for weapons), Israël,... waar zit het geld denk je?

Het bestrijden van een heropstanding van fanatieke Islam in deze reeds verwesterde regio's.

Net zoals Rusland 'extreem rechts' nu 'steunt' in Europa / USA  om Islamisering en dan vooral fanatisme / salafisme tegen te gaan (fake news, trainingskampen)? Met opperfanboys Bç

Zowat iedere verdachte in het dossier heeft vrouw met kleurtje, enkele met vreemde en zigeunerroots, biseksualieit,.. . Niet te vereenzelvigen met puur nazisme.

Willen ze niet de scherpe kantjes van de Islam proberen te halen (op lange termijn). De fanatieke Islam is een serieus blok aan het been van de beoogde globale rassenvermenging waar men in bepaalde kringen al een eeuw van droomt.

Wat bedoel je met "bepaalde kringen"? wink

Een ideologie die streeft naar rassenzuivering moet dringend wat wetenschappelijke literatuur raadplegen ipv fake news. Iedere wetenschapper weet dat het mengen van rassen de soort verbetert en sterker maakt. Zowel bij mensen als dieren. Rassenzuivering mondt uit in serieus problematische ziektes, zowel fysiek als psychisch.

» geneticliteracyproject.org

Maar de nood aan een culturele identiteit vanuit nationalistisch standpunt om zich "thuis" en veilig in een bepaalde gemeenschap te voelen is voor mij ook een democratisch verdedigbaar standpunt.

Waneer men echter extremisme koppelt aan een van deze 2 strekkingen krijgt men bepaalde fanatieke "kringen". Ik denk dat beiden van belang zijn in onze samenleving en samen moeten kunnen bestaan.

43

Re: In het spinnenweb is alles met elkaar verbonden!

Omdat cijfers en statistieken soms nog wel eens interessant kunnen zijn, heb ik voor jullie een samenvatting van de inbraakcijfers (woningen+bedrijven+overheidsgebouwen/instellingen) samengevat:

De cijfers voor 2017 (die van 2018 zijn nog niet volledig aangevuld):
(Dit zijn uiteraard enkel deze welke een melding van wordt gedaan)

België:
Woninginbraken:  53.284
Inbraken in bedrijven/handels:  13.771
Inbraken openbaar gebouw/overheid:  5.287
TOTAAL aantal inbraken:  72.342

Gemiddeld gezien, is er dus in België om de +- 7min 15sec een inbraak.




Vlaams Gewest:
Woninginbraken:  22.281
Inbraken in bedrijven/handels:  6.456
Inbraken openbaar gebouw/overheid:  2.699
TOTAAL aantal inbraken:  31.436

Dat komt dus overeen op gemiddeld +- 86 inbraken per dag in het Vlaamse Gewest.




Enkele losse gemeenten (woning+bedrijf+overheid):
Aalst:  364 /jaar (= bijna 1 per dag)
Kruibeke+Temse:  223 /jaar  (+- 0,61 per dag)
Hoeilaart+Overijse:  235 /jaar  (+- 0,64 per dag)
Anderlues+Binche:  446 /jaar  (+-1,22 per dag)
Waver:  292 /jaar  (+- 0,8 per dag)
Eigenbrakel:  299 /jaar  (+- 0,82 per dag)



Zijn er effectief veel inbraken in de "Zennevallei"? Wel, ja, eigenlijk wel. Er zijn er wel minder dan 4 per dag.
Dan heb ik het over Politiezone Zennevallei (= Beersel, Halle, Sint-Pieters-Leeuw = samen 98.203 inwoners)
Aantal inbraken 2017:  815 /jaar  =  +- 2,23 per dag
Dat komt neer op 1 inbraak per +- 120 inwoners per jaar

Ter vergelijking, Aalst heeft 85.715 inwoners.
Dat komt neer op 1 inbraak per +- 235 inwoners per jaar.

Het aantal inbraken per inwoner in België:  1 inbraak per +- 159 inwoners

Het aantal inbraken per inwoner in het Vlaams Gewest:  +- 1 inbraak per +- 208 inwoners



Per provincie:
Antwerpen:  10.756
= 1 inbraak per 169 inwoners per jaar

Limburg:  4.036
= 1 inbraak per 214 inwoners per jaar

Oost-Vlaanderen:  6.234
= 1 inbraak per 238 inwoners per jaar

Vlaams Brabant:  6.325
= 1 inbraak per 177 inwoners per jaar

West-Vlaanderen:  4.085
= 1 inbraak per 289 inwoners per jaar


Waals-Brabant:  2.998
= 1 inbraak per 132 inwoners per jaar

Henegouwen:  12.946
= 1 inbraak per 103 inwoners per jaar

Luik:  9.034
= 1 inbraak per 122 inwoners per jaar

Luxemburg:  1.591
= 1 inbraak per 176 inwoners per jaar

Namen:  3.651
= 1 inbraak per 134 inwoners per jaar

Brussels Hoofdstedelijk Gewest:  10.686
= 1 inbraak per 112 inwoners per jaar



Provincie West-Vlaanderen heeft dus gezien per inwoner, het minst inbraken. In Vlaanderen heeft provincie Antwerpen het meest inbraken gezien per inwoner. Als je het federaal bekijkt, dan valt vooral op dat er overal in Wallonië, met uitzondering van provincie Luxemburg, overal meer inbraken zijn dan in de Vlaamse provincies.
Henegouwen is de slechtste leerling van de klas. Daar steekt Charleroi er met kop en schouders bovenuit met maar liefst 2.534 inbraken per jaar (= bijna 7 per dag) (= 1 inbraak per 79 inwoners per jaar... met 2,3 personen als gemiddeld gezin, komt dit uit op +- 1 inbraak per 34 gezinnen per jaar).

Charleroi scoort niet enkel slecht op inbraakcijfers. Ook de diefstal van voertuigen ligt daar opmerkelijk hoog met bijna 2 wagendiefstallen per dag. Ongeveer 8,2% van de voertuigen die gestolen worden in België per jaar, worden in Charleroi gestolen.
Autodiefstallen zijn overal in België enorm sterk gedaald. Dit door maatregelen zoals de carpass en door de fabrikanten die het moeilijker maken om een auto te stelen. In Charleroi waren er in het jaar 2000 nog  3.946 autodiefstallen (= 10,81 per dag in enkel Charleroi).
Funfact: er waren in Charleroi (2017)  119 aangiftes van een fietsdiefstal. Er zijn dus bijna 6x meer aangiftes van autodiefstallen dan van fietsdiefstallen big_smile   Van de 10 grootste Belgische steden, worden er in Charleroi minst fietsdiefstal-aangiftes gedaan.


Tip aan de speurders van de CWB in Jumet (deelgemeente Charleroi):  ga met de fiets naar het werk wink

Non semper ea sunt quae videntur

Re: In het spinnenweb is alles met elkaar verbonden!

FreCR, ik ben het vaak met jou eens maar sinds november vorig jaar zijn er dus wel 4 per dag, hoorde en zag ik op Ring TV en hoorde ik in de uitzending uit de mond van de politiewoordvoerster, dus hier ben je effe mis (maar dat geeft niks).

45

Re: In het spinnenweb is alles met elkaar verbonden!

Met "november vorig jaar" bedoelt u wellicht november 2018. Ik schreef in het begin van mijn bericht dat ik de jaarcijfers van 2017 gebruik, omdat deze van 2018 nog niet volledig gepubliceerd werden.

Tussen november 2018 en vandaag, kunnen er zeker +- 4 inbraken per dag zijn. Daar heb ik (nog) geen cijfers over. Ik gaf de cijfers (van 2017) mee als indicatie om er een beter zicht op te hebben of dit nu veel of weinig is, 4 per dag. Ja, het is aan de hoge kant maar is zeker niet onrealistisch.

De "populairste" inbraakmaand in de Zennevallei in 2017 was de maand maart, met gemiddeld +- 3,6 inbraken per dag.

De "populairste" inbraakmaand van 2010 tot maart 2018, was december 2016. Toen waren er gemiddeld +- 4,42 inbraken per dag. De maanden november tot maart zijn over het algemeen de maanden met meest inbraken. Dit ook op nationaal niveau.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: In het spinnenweb is alles met elkaar verbonden!

Jij hebt zeker gelijk in wat jij schrijft maar ik doelde dus inderdaad op "sinds november 2018 tot enkele dagen geleden" en ja dit had ik duidelijker moeten stellen! En met mijn her/benadrukken van die vier (gemiddeld) wilde ik geen afbreuk doen doch stellig zeggen dat het nu wel zo is (aantal van vier ... op die enkele maanden dus gebaseerd). Maar ik las dat jij nog niet over de cijfers beschikt doch de politiewoordvoerdster tijdens de uitzending van RING-tv was stellig.

47

Re: In het spinnenweb is alles met elkaar verbonden!

Met cijfers en statistieken dient men de nodige voorzichtigheid in acht te nemen. Zo minimaliseerde men in Antwerpen het aantal geweldsdelicten in de metro om het onveiligheidsgevoel bij de reizigers niet te vergroten. Als men verzaakt aan de verplichtingen om de nodige formaliteiten in te vullen en door te zenden, heeft het NIS ook geen juiste cijfers ivm de criminaliteit.

Re: In het spinnenweb is alles met elkaar verbonden!

Het spinnenweb lijkt een beetje te sluiten: Opgericht systeem van de staat waar alle lagen van hoog naar laag in elkaar vloeien De bedoeling? Extreem-rechts en extreem-links tegen elkaar uitspelen om zelf de macht te grijpen. Genieus! Strategie der spanning om het volk te overtuigen. Leden van rijkswacht/BOB/NIC/NBD/staatsveiligheid manipulatie. Ge(mis)bruik maken van WNP en criminelen. Drugs voor wapens. Chantage via prostitutie Chantage met drugs in diepgevroren vlees / chantage met raids. Lekken elimineren.

Zaak Zwarts hoort ook bij de bende: Cammerman en Deckers, onder pseudoniemen (wat hier veel voorkomt in de BvN) werken als douaniers en laten "gecontroleerde" ladingen door. Wapens, diamanten en drugdhandel

Zaak François begin van alle miserie

taxichauffeurs weten en zien veel

Vermeersch, Achten, wie is de volgende?

Freddy Vermaelen in prostitutie (bar)

Delhaize beheerders: Aarschotstraat

Prostitutie leidt naar pedofielen netwerk die niet bestaat Nihoul / Dutroux /

Fortunata Israel Sarr prostitutie Tack Haemers

Niet te geloven

Ik heb me vooral gebaseerd op gepulbliceerde PV's, getuigenissen, lectuur die allen naar hetzelfde leiden

Re: In het spinnenweb is alles met elkaar verbonden!

Ik moet wel de bedenking maken dat hier op het forum geprobeerd wordt om zich te verdiepen in de criminelen en WNP. Maar de rijkswacht / BOB / staatsveiligheid / ... wordt hier nooit diep uitgespit. Misschien een idee om alle kennis die jullie hebben over die takken een topic te maken waar ze verbonden zijn rechtstreeks of onrechtstreeks aan daden en onderzoeken van de Bende van Nijvel. Hier en daar staan wel namen vernoemd maar geen geheel. Hoe zit het met de geldigheid van de wapenvondst die er nog maar net zou inliggen? Wie beweert officieel dat die er net inlagen? Rijkswachters die herkend worden maar verder niets mee gedaan wordt? Ik heb het enge gevoel dat jullie die piste ontwijken.

50

Re: In het spinnenweb is alles met elkaar verbonden!

sherlock wrote:

Maar de rijkswacht / BOB / staatsveiligheid / ... wordt hier nooit diep uitgespit.

Er bestaat een heel forum over de Staatsveiligheid » Forum
Over de Rijkswacht vind je hier een topic » Forum
Verdachte Rijkswachters vind je o.a. in deze Wiki » Forum

sherlock wrote:

Hoe zit het met de geldigheid van de wapenvondst die er nog maar net zou inliggen? Wie beweert officieel dat die er net inlagen?

Het Federaal Parket heeft recent gecommuniceerd dat de zakken nog maar net in het Kanaal lagen. Meer informatie over deze vondst vind je hier » Forum

sherlock wrote:

Ik heb het enge gevoel dat jullie die piste ontwijken.

Ik denk vaak: "Man, hier staat ondertussen zoveel op dit forum dat niemand dit nog kan lezen." Maar blijkbaar staat er nog niet genoeg op. smile Iedereen is vrij om op dit forum pistes te lanceren. Als je het gevoel hebt dat er "pistes ontweken worden" dan mag je deze piste altijd starten.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube