141

Re: Claude Nitelet

Volgens het Franstalig forum zou de oude man uit Overijse, die van 'den Ateljee', de schoonvader geweest zijn van Nitelet.

142

Re: Claude Nitelet

Als je het over die 96-jarige man hebt die met Vermassen op zijn sterfbed zou gepraat hebben, dan gaat dat over Julien Desmet. Op zijn doodsbrief staat geen Nitelet vermeld.

143

Re: Claude Nitelet

Reneke wrote:

Volgens het Franstalig forum zou de oude man uit Overijse, die van 'den Ateljee', de schoonvader geweest zijn van Nitelet.

Wat is het verhaal van 'den Atelier'? Vind er hier alleen verwijzingen naar, maar waar gaat het over?

144

Re: Claude Nitelet

Dit wou stervende man nog kwijt aan Vermassen over Bende van Nijvel » Nieuws

145

Re: Claude Nitelet

Ah ok, Atelier en bekentenis oude man aan Vermassen is één verhaal. Dan zijn er nu 2 mogelijke locaties: de loods in Jesus-Eik, Eikenlaan en het adres aan de Duisburgsesteenweg. Thegiftdragon: kan u hier duidelijkheid over verschaffen?

146

Re: Claude Nitelet

Het gaat wel degelijk over 2 locaties:

  • Eerste locatie/verhaal: Vuurgatstraat 92, Overijse

  • Tweede locatie/verhaal: Eikenlaan 36, Overijse

Ik ben op zoek naar het adres van de schoonvader van Nitelet in Hoeilaart, want men spreekt hier al snel over Overijse. De enige 2 punten die mij Nitelet aan de de Bende doen linken zijn, dat in deze periode (1985) hij in contact stond met de familie De Staerke en dat de bewuste achterbank teruggevonden werd bij zijn schoonvader in Hoeilaart.

147

Re: Claude Nitelet

LIO wrote:

Het gaat wel degelijk over 2 locaties:

  • Eerste locatie/verhaal: Vuurgatstraat 92, Overijse

  • Tweede locatie/verhaal: Eikenlaan 36, Overijse

Zijn dit effectief 2 verschillende locaties met elk een ander verhaal? De achterkant van het perseel van de Vuurgatstraat 92 ligt zowat rechtover de Eikenlaan 36.

https://i.ibb.co/x3N69fy/ovoh-ne.jpg

Puur afgaand op luchtfoto's en kaarten lijkt het me om dezelfde locatie gaan voor beide adressen i.v.m. de loods. Op n°92 zie ik overigens nergens een loods staan (ook niet op luchtfoto's van vroeger). Dat de loods op n°32 eigendom was van de bewoner van n°92 lijkt me zeer goed mogelijk.

Non semper ea sunt quae videntur

148

Re: Claude Nitelet

Vuurgatstraat 92 is dus perceel Julien Desmet? (aka de oude man van de bekentenis)

Re: Claude Nitelet

LIO wrote:

Het gaat wel degelijk over 2 locaties:

  • Eerste locatie/verhaal: Vuurgatstraat 92, Overijse

  • Tweede locatie/verhaal: Eikenlaan 36, Overijse

Ik ben op zoek naar het adres van de schoonvader van Nitelet in Hoeilaart, want men spreekt hier al snel over Overijse. De enige 2 punten die mij Nitelet aan de de Bende doen linken zijn, dat in deze periode (1985) hij in contact stond met de familie De Staerke en dat de bewuste achterbank teruggevonden werd bij zijn schoonvader in Hoeilaart.

J'ai lu que De Staerke vivait dans une caravane à une centaine de mètres du hangar.

150

Re: Claude Nitelet

EricF wrote:

Vuurgatstraat 92 is dus perceel Julien Desmet? (aka de oude man van de bekentenis)

Tot een paar jaar geleden was er een onderneming gevestigd op naam van de zoon & schoondochter van deze Julien, dus het zou wel goed kunnen ja.

Non semper ea sunt quae videntur