151

Re: Claude Nitelet

De naam van de toenmalige vriendin van Nitelet was Angelina. (Guy Bouten / Maniulatie, verraad en geheime diensten). Er komt geen Angelina voor op de rouwbrief voor Julien Desmet.

152

Re: Claude Nitelet

Eén van de huurders van de loods zou Lucas Mouzelard geweest zijn. Ik denk dat het die is, die tegenwoordig nog werkt als zelfstandig electricien in Overijse.

153

Re: Claude Nitelet

Even samenvatten: Mouzelard en Poilvache tekenen huurcontract loods. Een De Staerke woont op honderd meter in een caravan. Gebroeders Poilvache aanwezig in de loods bij huiszoeking Delta cel. Eigenaar die stervende is doet verklaring aan Vermassen op sterfbed en noemt o.a. Bouhouche, staatsveiligheid, politiekers en rijkswacht, Nitelet. Hij en zijn vrouw worden bedreigd. Nog een tweede getuige die af en toe werken in of rond de loods moet doen bevestigd. Delta cel was dit alles op het spoor.

Probleem; Nitelet was jaren lang de tipgever van Troch toen deze in Halle werkte? Kompanen van Nitelet duiden exacte vindplaats in Ronquières aan zogezegd omdat ze gezien hebben dat Nitelet op die plaats wapens dumpte ... en dan werd het onderzoek weggehaald bij Troch en co in Dendermonde.

Het enige dat we gevonden hebben ivm mouzelard en Poikvache komt van Ruf en is dit » Forum

(Met kers op de taart de theorie van Trojan; sommige daders hadden fond de teint op hun gezicht volgens de getuigen. Het zou kunnen dat één van de daders van nature een bruinere huidskleur had en daarom hebben de anderen zich bruiner gemaakt; natuurlijk moest deze laatste dan zijn oren wit maken, geniaal bedacht.)

En nu is het mogelijk dat deze Mouzelard of een naamgenoot nog werkzaam is in Overijse? (volgens Reneke)

Iemand een idee hoe lang die loods effectief gebruikt werd? (Moet na te gaan zijn, mensen uit Overijse?)

Iemand zin om bovenstaande te verbeteren en deftig neer te schrijven of aan te vullen. Bovenstaande is vlug/vlug samengevat .

154

Re: Claude Nitelet

Nog een zeer belangrijke vraag vergeten te stellen, hoe geraakt Nitelet van een verdachte voor Delta naar een "bevoorrechte getuige " voor Charleroi.

155

Re: Claude Nitelet

Reneke wrote:

Eén van de huurders van de loods zou Lucas Mouzelard geweest zijn. Ik denk dat het die is, die tegenwoordig nog werkt als zelfstandig electricien in Overijse.

Beste Reneke, ik heb een beetje zitten zoeken. Indien het deze familie is, zal het eerder z'n vader zijn. Ik zeg dan wel indien. Je kan een stamboom terugvinden, de broers en zussen zijn vrij jong (in de 20 ong) Maar hoeveel mensen met deze naam wonen er in Overijse ? In eerdere artikels/posts staat telkens de familienaam, nooit een voornaam. Indien we de voornaam terugvinden zitten we al een stap verder. Klein voorbeeldje, ik ben van Tervuren en in Overijse en Hoeilaart wonen veel mensen met dezelfde familienaam als ik, maar geen enkele familie van mij.

coconut wrote:

Nog een zeer belangrijke vraag vergeten te stellen, hoe geraakt Nitelet van een verdachte voor Delta naar een "bevoorrechte getuige " voor Charleroi.

Het enige dat ik er over vond was dit:

De nieuwe Bendecel beschouwt Nitelet ondertussen als een bevoorrechte getuige, want door zijn relaties met de clan-De Staerke kon hij beslist meer weten over wat zich tijdens de loden jaren tachtig in Waals-Brabant afspeelde.

Bron: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten | Guy Bouten

156

Re: Claude Nitelet

Volgens het bevolkingsregister van 2008 woonden er 36 personen met de naam "Mouzelard" in België. De 3 gemeenten waarbij deze naam het meest voorkwam waren: 9 in Brussel, 7 in Bertrix, 5 in Overijse.

Non semper ea sunt quae videntur

157

Re: Claude Nitelet

Bedankt FreCR, misschien had ik het beter ook zo gedaan, via het bevolkingsregister. smile Indien het gaat om 5 personen, dan is wel degelijk deze familie, vader en 4 kinderen met deze familienaam.

158

Re: Claude Nitelet

Kijk naar de post van Roulio op 18 januari » tueriesdubrabant.winnerbb.com

159

Re: Claude Nitelet

LIO wrote:
Reneke wrote:

Eén van de huurders van de loods zou L***s M*******d geweest zijn. (...)

Beste Reneke, ik heb een beetje zitten zoeken. Indien het deze familie is, zal het eerder z'n vader zijn. Ik zeg dan wel indien. Je kan een stamboom terugvinden, de broers en zussen zijn vrij jong (in de 20 ong) Maar hoeveel mensen met deze naam wonen er in Overijse ? In eerdere artikels/posts staat telkens de familienaam, nooit een voornaam. Indien we de voornaam terugvinden zitten we al een stap verder. Klein voorbeeldje, ik ben van Tervuren en in Overijse en Hoeilaart wonen veel mensen met dezelfde familienaam als ik, maar geen enkele familie van mij.

Ik moet LIO in bovenstaand bericht toch wel bijtreden. Misschien moet er toch een beetje voorzichtiger omgesprongen worden met volledige namen (en eventueel beroepen en soms zelfs huidige adressen). Ik heb even wat zaken nagetrokken. Deze L***s  M*******d was nog niet geboren toen het laatste bendefeit plaatsvond, en lijkt daarmee uitgesloten.

LIO wrote:
coconut wrote:

Nog een zeer belangrijke vraag vergeten te stellen, hoe geraakt Nitelet van een verdachte voor Delta naar een "bevoorrechte getuige " voor Charleroi.

Het enige dat ik er over vond was dit :

De nieuwe Bendecel beschouwt Nitelet ondertussen als een bevoorrechte getuige, want door zijn relaties met de clan-De Staerke kon hij beslist meer weten over wat zich tijdens de loden jaren tachtig in Waals-Brabant afspeelde.

Bron: De Bende van Nijvel - verraad, manipulatie, geheime diensten | Guy Bouten

Zoals hierboven aangehaald is dat een uitspraak van Bouten (en de context in wat men dat kan plaatsen staat er ook bij geciteerd). De uitdrukking "bevoorrechte getuige" moet je bij wijze van spreken bekijken. Dat heeft dus niets met onderzoeksdaden of juridische termen te maken en zelfs niet echt met "getuige" in de zin dat deze getuigenissen zou afleggen.

Ik ga dezelfde term gebruiken in een voorbeeldje die ik maak:

Herman Van Rompuy is een bevoorrechte getuige over hoe politiek enkele jaren geleden gevoerd werd op internationaal niveau.

Non semper ea sunt quae videntur

160

Re: Claude Nitelet

Ik ben zelf ook nog eens op zoek gegaan naar termen als" bevoorrechte getuige "of "waardevolle informant" en tot de conclusie gekomen dat dit terminologie is door "de bende van justitie uit Nijvel of Charleroi" gebruikt om bepaalde mensen, je zou ze in sommige gevallen ook dader kunnen noemen zoals later blijkt, protectie te bieden.

Net zoals FreCR zal ik het uitleggen met een voorbeeld. (Tijdens proces Bouhouche en Beijer etc. o.a. i.v.m. de moord op Suleiman Ahmad.)

"Tijdens het proces wordt vastgesteld dat de speurders (team Hennart) Beijer 2 jaar lang als "waardevolle informant" beschouwden in de zaak Mendez. Ze gaven hem zelfs inzage in dossiers waarin hij zelf verdacht was. Om hun informant "te beschermen" hielden speurders op zijn verzoek zelfs gerechtelijke stukken achter.

Ik dacht dat de term Bende van Nijvel sloeg op gangsters of plaats van de "attaque" maar blijkbaar slaat die term eerder op bepaalde in Nijvel "werkende" procureurs. Er is zoveel dat ik niet weet, bij het woord potpourri dacht ik ook eerder aan een geurverfrisser dan aan een wetgeving die moest verhinderen dat de Bende van Nijvel verjaarde.

(Geurverfrisser = iets dat je kan gebruiken als het stinkt.)

Nitelet, bevoorrechte getuige, zo zo, ik denk dat ik het begrepen heb. Als en indien je het onderzoek daarmee niet kan afstoppen kan je naast de termen bevoorrechte getuige, waardevolle informant ook nog het woord "prédateurs" gebruiken.

Van horen zeggen weet ik dat dit woord onderzoek 4 jaar lang de verkeerde richting kan injagen (zodat je rustig de tijd krijgt nuttige sporen te laten verdwijnen). Je kan natuurlijk ook preventief de kogels wegschoppen bij het betreden van de plaats delict. Godverdomme.