41

Re: Jezus-Eik: Loods

Dat begrijp ik ook wel smile, sorry voor de verkeerde woordkeuze, ik weet hoe zo'n put er uit ziet, mijn buren hebben altijd serres gehad. Ik blijf het toch nog altijd vreemd vinden dat men die achterbank in z'n geheel heeft gedumpt en niet in stukken heeft gezaagd.

42

Re: Jezus-Eik: Loods

Scaramouche wrote:

FreCR breekt zowel op dit forum als op het Franstalige forum de thesis van de waterput volledig af. In het dossier van de Bende van Nijvel zijn er al zoveel manipulaties geweest. Denk aub daarover eens na.

Wees blij dat je op dit forum iemand als FreCr hebt die er tijd en moeite in steekt om alle onnozelheden die hier verschijnen te kaderen.

43

Re: Jezus-Eik: Loods

LIO wrote:

Dat begrijp ik ook wel smile, sorry voor de verkeerde woordkeuze, ik weet hoe zo'n put er uit ziet, mijn buren hebben altijd serres gehad. Ik blijf het toch nog altijd vreemd vinden dat men die achterbank in z'n geheel heeft gedumpt en niet in stukken heeft gezaagd.

Het verhaal van die achterbank is mogelijk ook een 'waterput', het enige bewijs dat wij hier hebben is dat Nitelet het noemt in dat artikel. Ik heb overigens eerder in dit topic de trampoline onterecht aangeduid als waterput, maar ik beweer daar verder niets over of geloof daarin, gewoon een verkeerde lezing van Google-maps.

44

Re: Jezus-Eik: Loods

zeno wrote:

Wees blij dat je op dit forum iemand als FreCr hebt die er tijd en moeite in steekt om alle onnozelheden die hier verschijnen te kaderen.

Bedankt om dit eventjes te vermelden zeno, want eigenlijk is het wel zo. Stel u voor dat ik geen tijd en moeite steek in van die onnozelheden... Ik zou een hobby moeten zoeken omdat ik plots enorm veel vrije tijd zou hebben. wink

Aan Scaramouche:

Moest ik nu enkel en alleen maar 1 bepaalde piste wat kritischer bekijken, dan zou dat misschien verdacht kunnen overkomen. Ik denk dat vriend en vijand het er wel over eens zullen zijn als ik zeg dat ik wel al over wat meer dan 1 piste of topic of uitspraak in verschillende onderwerpen me wel al eens kritisch heb opgesteld (tot grote ergernissen van sommigen toe big_smile  sorry daarvoor wink).

Verder er ook nog eventjes bij vermelden dat ik de piste rond de loods in Overijse extra aandacht gaf door de mogelijke link met de getuige (Lucien D.) aan te halen en dit ook visueel in de spotlights heb gezet  (zie dit bericht). Moest ik de getuigenis, de locatie, de mogelijke verbanden enz. rond de loods zo stil mogelijk zou willen houden, dan zou het niet zo verstandig zijn dat ik deze net extra aandacht gaf. Denk aub daarover eens na.

Misschien heb je gewoon een beetje te snel gereageerd door de conclusie te schrijven dat dit "manipulatie" zou zijn. Dat hoop ik althans. Niemand hoeft het overigens eens te zijn met wat ik schrijf, dat verwacht ik ook niet. Je mag gerust ook kritiek geven op mijn berichten (ik kan daar wel tegen en dat verscherpt de geest), maar forumleden zonder enige vorm van gegronde reden, onrechtstreeks hier openbaar in verband brengen met manipulaties of eender wat, dat kan de bedoeling niet zijn denk ik.

Incident gesloten wat mij betreft. smile

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Jezus-Eik: Loods

luk paard, FreCR, als jullie zoveel weten en jullie voor 100 % zeker zijn van jullie uitspraken: licht dan de Cel Jumet in.

46

Re: Jezus-Eik: Loods

De dingen die ik schrijf, dat weet de CWB (Cel Jumet) wel al veronderstel ik.

Ik denk dat die wel zullen weten wie de getuige was rond de loods en waar die loods staat.

Ik vraag me af waaruit u kan afleiden dat ik "zo veel" zou weten. Ik wil gerust nog wel eens voor de zoveelste keer vermelden dat ik niets weet. Dat ik niet weet wie de daders zijn, dat ik niet weet wat hun motief was, dat ik niet weet wie de opdrachtgever(s) waren, dat ik eigenlijk zelfs niet eens weet of er eigenlijk wel opdrachtgevers waren, enz enz enz...

Om bijvoorbeeld vast te stellen dat de loods in het verlengde ligt van het huis + achtergelegen perceel, maar tot een andere straat behoort, daarvoor hoef je amper tot geen kennis van de feiten te hebben. Een ieder wie de tijd en moeite had genomen om dit te controleren voor ik dat deed, had wellicht hetzelfde gevonden als ik. Indien ik dat niet plaatste, dan was er ooit wel iemand anders die dat eens controleerde en tot hetzelfde zou komen als ik.

Gelukkig zijn er forumleden die enorm veel tijd en moeite al hebben geïnvesteerd om dingen te vinden welke interessant zouden kunnen zijn of nog niet gevonden werd van informatie.

Bij deze wil ik even de gelegenheid nemen om elk forumlid (of ik het nu eens ben met hem/haar of niet... of het nu 1 bericht was of meer dan duizend waren) dat ooit tijd en moeite investeerde om bepaalde dingen op te zoeken, te controleren, ongekende informatie aanbracht, interessante artikelen plaatste,.... volledig vrijwillig en zonder eigenbelang en hopend dat hij/zij er iemand mee kan helpen, te bedanken voor hun inzet. Zonder inbreng van deze forumleden (en dat zijn er gelukkig genoeg), was er ook geen forum.

Non semper ea sunt quae videntur

47

Re: Jezus-Eik: Loods

Beste FreCR, ik ben het volledig met je eens, het is door elkaar (soms) kleine dingen te laten weten, waardoor iedereen mee kan zoeken en nieuwe dingen kan aanbrengen.

Je hebt inderdaad de moeite genomen om beide adressen te controleren, had ik eerdere posts beter gelezen, dan was ik waarschijnlijk tot dezelfde conclusie gekomen. (zie post HIPA)

HIPA wrote:

Oude man spreekt van een loods achter zijn huis met gezamenlijke inrit. Loods was van zijn vader die het verhuurde als aanvulling van zijn pensioen. Deze foto staat loods aan de straat, adres klopt thans

Maar dankzij jou werd dit veel duidelijker, aan de hand van de luchtfoto. Waarvoor dank! Dus blijf zo verder doen. smile

Re: Jezus-Eik: Loods

Het leven zit vol humor, je moet hem willen zien natuurlijk. Dat het bendeverhaal niet echt een teaser is in deze is een understatement. Toch ben ik de ochtend begonnen met een forse lachbui. FreCr die ook op het Franstalige forum aanwezig is bekampte ook daar de waterput en wou mij hier doen geloven met luchtbeelden dat dit een trampoline was. Op dat moment was ik net bezig het profiel van Bouhouche te verfijnen en vloekte eens, verdomme nu moest ik nog "niet gekende trampoline lover" toevoegen (want hij kwam minstens eens per week op dat adres).

Op het Franstalige forum moet er iemand die discussie zo beu geworden zijn dat hij besloot de toestand ter plaatse te gaan bekijken. Als een echte speurder wrong hij zich door de haag en rapporteerde:

"Je rebondis sur cette affaire de trampoline… Je suis passé par là ce matin en voiture . L'arrière de la propriété n'est pas visible depuis la rue sans s'infiltrer dans la haie de ronces à gauche, ou par la palissade côté droit de la bâtisse. Donc, pas vu de trampoline, mais dans une pâture avoisinante, j'ai aperçu une mangeoire à bétail circulaire."

Geen waterput, geen trampoline maar een drinkbak voor de beesten die cirkelvormig was; "une mangeoire à bétail circulaire". Deze chinese wijsheid ten spijt, weten we nog altijd niet dat dit de waterput van Nitelet was.

"La grenouille au fond d'un puits ne sait rien de la haute mer (proverbe chinois)"

Ook nog deze gevonden:

FreCR, est ce normal que l'on trouve autant de trampoline dans un périmètre si restreint? J'en ai dénombrer, au moins une 20 aine sur quelques KM/ 2.

Er zijn daar dus veel kandidaat putten, trampolines, drinkbakken ivm Nitelet.

49

Re: Jezus-Eik: Loods

Ik ben het niet altijd eens met FreCR maar als hij zegt dat er in de tuin een trampoline staat dan heeft hij gelijk. Er is eerst achteraan een terrasje en in de tuin staat een ronde trampoline. Dat ze over een waterput staat, kan ik niet bevestigen maar er staat wel degelijk een trampoline. Ook moet je u niet door een haag wringen, je kan ze links van de loods al zien staan.

Re: Jezus-Eik: Loods

Kort overzicht: De loods (van De Smet) zou op een bepaald moment gehuurd zijn door een Algerijn. Die Algerijn ontmantelde volgens Delta de Golf die de Bende gebruikte bij de overval in Overijse (de overvallers vertrokken vanuit de loods met een andere wagen). De achterbank van de overvalwagen is gedumpt vlakbij de loods waarvan sprake (in een waterput bij een serre in Hoeilaart/waterput van eigenaar De Smet of niet?).

  1. Is de schoonvader van Nitelet de druiventeler die eigenaar is van de loods waarvan hier sprake. Of was zijn schoonvader een andere druiventeler? (Opmerking: de kans dat iemand met de carrière van Nitelet nog dezelfde schoonvader heeft als 35 jaar geleden is klein).

  2. Na de moord op Van Camp in Aux Trois Canards werden 2 mannen in verdenking gesteld. Philippe De Staerke en een Algerijn, genaamd Mohammed El Bourajradji. Die werkte als tuinman in een serre in Waterloo. Waterloo is praktisch een buurgemeente van Hoeilaart. Is hij de Algerijn die de Golf van de overval in Eigenbrakel/Overijse gedemonteerd heeft? (Meer info » Nieuws) Philippe De Staerke zou vlakbij in een caravan gewoond hebben. Die twee zouden in dat geval tweemaal, met twee jaar verschil en op totaal andere plaatsen, gelinkt kunnen worden aan Bendefeiten. (1983 moord op Van Camp en in 1985 verblijf in de buurt van de loods in Hoeilaart waar de Golf misschien werd gedemonteerd en er in de buurt met zekerheid een achterbank werd gevonden)

Ook nog belangrijk: Nitelet heeft wellicht zowel een link met Hoeilaart als een link met de Bende van Baasrode (De Staerke). Zonder twijfel is Hoeilaart een belangrijke plaats voor de Bende van Baasrode. Is Hoeilaart ook een belangrijke plaats voor de Bende van Nijvel? De gevonden achterbank en de verklaringen van de hr De Smet doen vermoeden van wel.

Daarbij van belang: Wat is de link tussen Poilvache - Van Isterdael - Mouzelard - Demoulin - en "Le Jonathan - Bultot" (zie Inventaris "Aalst" A 10 A Origineel/ » Forum) De link tussen Bultot en De Staerke/Baasrode kennen we. O.a. kasbons Wieze.