41

Re: Philippe Vermeersch

En laat ons ook niet vergeten dat Philippe Vermeersch klacht indiende tegen onderzoeksrechter Martine Michel. Dit in verband met het onwettig bevel tot medebrenging als verdachte om vervolgens alsdan als getuige verhoord te worden met als beschuldiging "mededaderschap aan de Bende van Nijvel". Rare hersenkronkels daar in Wallonië.

Re: Philippe Vermeersch

Ik heb mijn twijfels over zijn betrokkenheid. Ik geloof wel het wetenschappelijk onderzoek dat uitwijst dat de wapens pas enkele dagen in het water lagen toen ze in 1986 werden opgevist. Maar waarom zou men iemand zich daaraan laten verbranden? Ik verklaar: wat is het eenvoudigste, ofwel

  1. de leider van de Bende van Nijvel overtuigt een speurder om onderzoeksrechter Troch te overhalen een nieuwe zoeking te doen in Ronquières omdat "de Walen niet goed kunnen zoeken".

  2. Ofwel een anonieme beller contacteert het team van Troch om te zeggen dat hij "drie mannen met een Golf dingen in het kanaal zag gooien op de plaats waar in 1985 al gezocht werd".

Waarom het moeilijk (gevaarlijk) maken als het makkelijk (risicoloos) kan?

Het is niet onmogelijk dat de Bende-leider over de nieuwe zoeking in het kanaal van 1986 hoorde via de pers (is het niet op voorhand in de pers verschenen dat men opnieuw ging zoeken?) of via een inside-tip. In beide gevallen is Philippe Vermeersch onschuldig. Dus: voorzichtig zijn.

Re: Philippe Vermeersch

Men zoekt de uitgang, daar zijn ze volgens mij al een tijdje mee bezig. Niet meer, niet minder. De planning in de tijd is zelfs nu al gekend.

Het enige dat we nog moeten achterhalen is waar de vergadering hierover plaats vond en wie aanwezig was.

44

Re: Philippe Vermeersch

Als men iedereen, van speurder tot magistraat, terecht zou moeten aanhouden die het onderzoek in de Bende van Nijvel hebben geboycot, moet men een gevangenis bijbouwen. Die aanhoudingen liggen dan wel degelijk in het verlengde van bewijzen en misbruiken van de voorrang van rechtsmacht. Bij iedereen is het aannemelijk dat geheugenverlies kan optreden na zovele jaren... Behalve, behalve net bij die speurders van de vroegere Delta cel. Weinig magistraten vallen de eer te beurt zoals Freddy Troch achter zijn personeel blijft staan. Men is al aan het galopperen en aan veroordeling toe op basis van een nietszeggende aanhouding. Een aanhouding dat mogelijks nog in het verlengde kan liggen van "mijn wraak zal zoet zijn" bij de betrokken o.r..

45

Re: Philippe Vermeersch

Lack of a better name wrote:

Maar dan vraag ik mij wel af wat François Achten ertussen komt te doen.

Dan moet François Achten er wellicht gewoon tussenuit. Het lijkt me helder dat ze niet zijn getipt over zakken die pas een jaar later in het kanaal gedumpt zouden worden. Het blijft speculeren, maar de vragen over de verplaatsingen van het onderzoek stonden toch nog open, als ook de gewijzigde onderzoeksrichtingen.

46

Re: Philippe Vermeersch

Bossi wrote:

En laat ons ook niet vergeten dat V.P. klacht indiende tegen onderzoeksrechter Martine Michel. Dit in verband met het onwettig bevel tot medebrenging als verdachte om vervolgens alsdan als getuige verhoord te worden met als beschuldiging "mededaderschap aan de Bende van Nijvel". Rare hersenkronkels daar in Wallonië.

Ik wil nu niet weeral de "lastigaard" zijn die zich weeral kritisch opstelt ivm. een forumbericht, maar omdat niemand anders het doet, zal ik wel de verwijten van lastige kritiekleverancier voor mijn rekening nemen, ik ben het ondertussen wel al gewoon... ok hier gaan we:

Bent u er wel zeker van dat V.P. (Philippe Vermeersch) klacht indiende tegen onderzoeksrechter Martine Michel wegens het bevel tot medebrenging (enz...)?

Bij mijn weten was het ex-Delta-speurder Danny Collewaert die deze klacht indiende.

Non semper ea sunt quae videntur

47

Re: Philippe Vermeersch

FreCR wrote:

Bij mijn weten was het ex-Delta-speurder Danny Collewaert die deze klacht indiende.

Dat klopt:

Danny Collewaert verzette zich tegen dit bevel en legde op zijn beurt, bij de rechtbank van Charleroi een verzoekschrift neer om de nieuwe onderzoeksrechter Martine Michel in de zaak te wraken. Hij verwijt haar een schijn van partijdigheid en vijandigheid.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Philippe Vermeersch

Geachte Mevrouw XXX

Het was echt niet nodig de heer PV te arresteren. U had namelijk evengoed dit forum kunnen lezen. Het staat immers vermeld op 15/06/2015 te 18u03 in de post van Django68. Ik citeer:

Django68 wrote:

Volgens Claude Nitelet is Karafilis diegene die de speurders naar de vondst in Ronquières leidde.

Het staat zelfs ergens vermeld in een pv. Jammer genoeg ben ik door geklungel, u ook niet vreemd denk ik, het pv nummer vorige week kwijtgespeeld.

Aangezien ik vernomen heb dat het dossier gedigitaliseerd is, is het mss mogelijk deze griekse naam gewoon met de zoekfunctie op te zoeken. Indien bij u deze zoekfunctie niet werkt zal ik onzen Bert sturen.

Tenslotte een gouden raad van tante Kaat. U bent al meer dan 30 jaar bezig met speuren naar de speurders, zonder resultaat, zou u is niet dringend beginnen speuren naar de Bende van Nijvel?

coconut

49

Re: Philippe Vermeersch

Komaan Philippe, zegt het nu maar. Geef nu eindelijk eens toe dat Jean Bougerol je de tip heeft bezorgd, met of zonder medeweten van Gerard Lhost.

Re: Philippe Vermeersch

oei, het wordt hier gevaarlijk. Want was die Lhost nu een PTB er in hart en nieren of een infiltrant in die partij gezien zijn verleden in wat je extreem rechts zou kunnen noemen.