Re: Philippe De Staerke

Wat als hij de waarheid zegt?

In tegenstelling tot velen op het forum stel ik mij vragen bij Dendermonde.

412

Re: Philippe De Staerke

Ik denk ook dat ze De Staerke gebruikt hebben om achteraf alles in zijn schoenen te schuiven

413

Re: Philippe De Staerke

Maar in zijn 'tekst' uit De Staerke toch onverhulde beschuldigingen aan het adres van Karafilis. Wat mij betreft is de broer van Nicolas Karafilis (Stelio) interessanter dan we misschien wel denken. Hij beschikte volgens De Staerke over een uitgebreid wapenarsenaal.

Re: Philippe De Staerke

Er dreigen wat hogere pieten in verdenking komen te staan en ineens beginnen ze weer alles in de schoenen te schuiven van Philippe De Staerke. Ligt er te vingerdik op.

415

Re: Philippe De Staerke

Een paar maanden terug heeft Hervé op Franstalig forum een paar PV's gepost. Verplichte lectuur!

» tueriesdubrabant.winnerbb.com

416

Re: Philippe De Staerke

Na een diagonale lezing van die teksten blijft bij mij de indruk hangen dat Philippe De Staerke weet waar we echt moeten zoeken.

417

Re: Philippe De Staerke

Het spoor van corrupte personen in de zakenwereld en politici mocht verder niet worden onderzocht door de Cel Delta. In de jaren 80 had net Philippe De Staerke financiële belangen. Een te grote steur om voor te leidden en aan te houden alwaar het met de belemmering van de rechtsgang begon bij Melchior Wathelet. Zijn beslissing tot sluiting van de politieke deksels. Hiermee meteen de bescherming van hogere Goudvinken binnen de ex Rijkswacht.

418

Re: Philippe De Staerke

Belangrijke vraag voor mij: wanneer Philippe De Staerke in z'n bekentenisbrief spreekt over een voormalig agent van de staatsveiligheid, staat het dan vast dat hij het heeft over de Belgische? Persoonlijk zou ik eerder denken aan de Franse. Twee figuren waar ik onmiddellijk aan denk. Lucien Victor Ott. Kolonel Bastiani. En een derde die niet geheel onmogelijk is: de woordvoerder van Abu Nidal, die expliciet wordt vermeld in een brief van De Staerke, en die door Mark Eyskens ooit in de Belgische pers is 'ontmaskerd' als een dubbelagent die voor de Franse veiligheid werkte.

Heb het dus over Walid Khaled, de 'gevaarlijke terrorist' die in 1991 een fikse politieke rel veroorzaakte door hier vrolijk rond te lopen op de Brusselse Grote Mark.

419

Re: Philippe De Staerke

Het zal hoog tijd worden om De Staerke eens aan de tand te voelen alsook diegenen die hem voor de tijden van de overvallen in 85 een alibi verstrekten want dat is nooit onderzocht.

420

Re: Philippe De Staerke

In 1970 werd Philippe De Staerke, dan 13 jaar, wegens diefstal met geweld, in een jeugdinstelling geplaatst, in Overijse. Bron: Hilde Geens

Kunnen we meer details vinden over die passage in Overijse?