11

Re: Aalst: 3 November 1989

Ja zeg. Misschien moet de Belgische overheid het na meer dan dertig jaar nu eindelijk een keer oplossen, zodat er geen ruimte meer is voor mijn verbeelding.

12

Re: Aalst: 3 November 1989

Je kan op deze site 100'en namen, bedrijven, politieke partijen en organisaties met elkaar verbinden op basis van verbeelding. Helpt ons dat een stap verder? Nee, absoluut niet.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

13

Re: Aalst: 3 November 1989

Ik geef u hierboven de identiteit van J.D.B en toon u de context waarin hij thuishoort: de Paris-Dakar scene. Dat is spijkerharde info. En dat kan ons verder helpen. Maar uw wil om mij weg te zetten als een fantast is groter. Nooit anders geweest.

Re: Aalst: 3 November 1989

Trojan: waarom geef je niet een coherent overzicht van de feiten zoals jij ze ziet in het topic van je theorie? Door bij elke topics korte opmerkingen te plaatsen maak je het lezen een stuk moeilijker.

15

Re: Aalst: 3 November 1989

Omdat hij dan maar 1x langs de aandachtskassa kan passeren.

16

Re: Aalst: 3 November 1989

Jozef De Bruyn was een gewezen beroepsmilitair. Hij is intussen overleden. Hij was in de jaren zestig in het bezit van zware oorlogswapens, die zijn later bij hem thuis (Nieuwerkerken) in beslag genomen. Dus het verbaast niet dat er achteraf nog wapens in zijn bezit werden gevonden. Jozef De Bruyn is overleden ten gevolge van de verwondingen opgelopen bij een luchtvaartongeluk, lees deltavlucht. Hij was ervaren op dit vlak gezien hij ook al had gevlogen met ander eenmotorig passagierstoestel. De omstandigheden m.b.t. het ongeval geven toch wel enkele bedenkingen. Naar de omstandigheden is er geen verder onderzoek verricht. Voor het ongeval werd Jozef De Bruyn verlaten door zijn levensgezellin. Verdere conclusies en pistes moet ik niet aanvullen, maar deze feiten geven toch stof tot nadenken.

Na beroepsmilitair te zijn geweest heeft J.D.B. verscheidene jobs uitgeoefend. Zo o.a. mekanieker als werknemer en zelfstandige, frituuruitbater (Paris-Dakar) op het Stationsplein te Denderleeuw. Hij was ook kunstenaar, met een blijkbare voorliefde voor wapens. Hiervoor ben je echter nog geen misdadiger natuurlijk! Maar om de aanschaf van granaten, springstoffen, oorlogsmunitie en oorlogswapens te verwezenlijken, moet je toch al contacten hebben binnen bepaalde milieu's, ...

17

Re: Aalst: 3 November 1989

Bedankt voor deze informatie XRay! Wanneer overleden? En een paar losse opmerkingen (voor wat ze waard zijn): Wie ook aan deltavliegen deed; de bende Haemers. En bij deltavliegen: vrij frequent ongevallen met beenletsels.

Volgens mijn informatie is Jozef De Bruyn pas verleden jaar gestorven, op 81 jarige leeftijd. Onder voorbehoud van verificatie. Indien dit zou kloppen, dan is het wel bijzonder merkwaardig dat er verleden jaar nog een 81 jarige omkwam bij een ongeval met een ULM vliegtuig. Een zekere André Mahieu. Kan dit Dr Mahieu zijn?

18

Re: Aalst: 3 November 1989

Beste Xray, weet jij toevallig of JDB ooit in Erpe-Mere heeft gewoond? Bedankt.

19

Re: Aalst: 3 November 1989

Op 3 november 1989 was het geen loos alarm. Omstreeks 2u00 ontplofte in de Binnenstraat immers een auto. Door de hevige knal werd de auto volledig vernield, vlogen ruiten in de straat aan diggelen en werd ook schade aan enkele gevels aangericht. Enkele maanden voor deze gebeurtenis kwam een rogatoire commissie uit Valkenswaard naar Aalst in verband met een drugsaffaire.

Toen de BOB van Aalst in het kader van dit onderzoek een huiszoeking verrichtte in een pand gelegen aan de Albrechtlaan vonden ze geen drugs maar, tot hun verwondering, wel een heel wapenarsenaal zoals granaten, ammunitie en eigenhandig vervaardigde springtuigen werden er aangetroffen. De verdachte verhandelde deze wapens blijkbaar in een snackbar die hij uitbaatte aan de Moorselbaan, een straat waar de Binnenstraat op uitgeeft. Of de aanslag in de Binnenstraat daarmee verband hield kon wel niet achterhaald worden.

Bron: Littekens - Het spoor Aalst | Henri Van Nieuwenborgh

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: 3 November 1989

Xray wrote:

Jozef De Bruyn is overleden ten gevolge van de verwondingen opgelopen bij een luchtvaartongeluk, lees deltavlucht. Hij was ervaren op dit vlak gezien hij ook al had gevlogen met ander eenmotorig passagierstoestel. De omstandigheden m.b.t. het ongeval geven toch wel enkele bedenkingen. Naar de omstandigheden is er geen verder onderzoek verricht. Voor het ongeval werd Jozef De Bruyn verlaten door zijn levensgezellin. Verdere conclusies en pistes moet ik niet aanvullen, maar deze feiten geven toch stof tot nadenken.

Wat betreft het ongeval, is er misschien een antwoord in de volgende link te vinden » mobilit.belgium.be