81

Re: Theorie van LEO

coconut wrote:

Voor mijn part mag Justitie veroordeeld worden als mede- dader . Iemand iets op tegen ???

Ja, coconut. Niet alle magistraten binnen zowel de zittende als de staande, mogen vergeleken worden met kornuiten die een gerechtelijk onderzoek opzettelijk beschadigen. Niet elke magistraat dat op een plaats delict afstapt voldoet aan opzettelijke spoor liquidatie.

82

Re: Theorie van LEO

Hoi LEO, zo veel jaar na het openen van jouw stelling ben ik eindelijk tot dit topic terecht gekomen. De jaren van lood heb ik grotendeels in de pampers doorgebracht... Graag wil ik jou duidelijk meegeven dat ik dit een zéér interessante piste vind! De oorsprong van een huurlingenleger (land, waar en door wie gevonden) heb ik nog een aantal vraagtekens bij.

Het opmerkelijke is dat ik voor mezelf een stelling heb neergeschreven die ik nu voor de 2e maal lees. smile Het spijtige aan deze zaak is dat de Bende van Nijvel zo hoog verweven zit, dat dit volgens mij nooit zal uitkomen... De kopstukken zitten inmiddels al in een houten kist ...

83

Re: Theorie van LEO

Inderdaad AJ85. Waar ik steeds vast loop in de globale redenering van mijn hypothese is het onopgemerkt komen en verdwijnen van de daders. De betrokkenheid van 'hogerhand' is ondertussen al wel een vaststaand feit! Maar is het geen noodgedwongen betrokkenheid op internationaal vlak? Inmenging en druk van een buitenlandse geallieerde kan veel verduidelijken. Ook voor het spoorloos verdwijnen van de moordenaars. Praktisch bijna niet te bewijzen natuurlijk en daar sta je dan!

84

Re: Theorie van LEO

LEO, in één van de voorgaande posts van dit topic wordt er meermaals naar de roze baletten verwezen als mogelijke rode draad / startpunt in het Bende van Nijvel-verhaal. Om deze reden heb ik bovenstaand topic volledig doorlezen ... Daar loop ik recht tegen de muur bij het zoeken naar een motief voor de bende haar daden.

  1. Dat de Delhaize-parking als rendez vous plaats gebruikt werd kan ik moeilijk geloven. Wat is de kans dat het 'doelwit' niet snel een aantal boodschappen is gaan halen, of verschanst in de auto blijft zitten (als je deze dan al weet te staan)

  2. Ik durf te geloven dat betrokken taxichauffeurs die in opdracht reden van club jonathan & waarschijnlijk te veel gezien hebben op later tijdstip geliquideerd werden.

  3. Het hele verhaal van chantage, drugstrafieken, wapenhandel, dubieuze kennissen klopt voor mij.

  4. Inmenging van een kroonprins die bij zijn grote broer gaat biechten en zo de hulp krijgt van top functionarissen, kan volledig kloppen!

Alleen blijf ik bij die ene vraag 'waarom een supermarkt' & geen gerichte liquidatie op het huisadres. Heb jij hier een visie over?

LEO wrote:

Inderdaad AJ85. Waar ik steeds vast loop in de globale redenering van mijn hypothese is het onopgemerkt komen en verdwijnen van de daders. De betrokkenheid van 'hogerhand' is ondertussen al wel een vaststaand feit! Maar is het geen noodgedwongen betrokkenheid op internationaal vlak? Inmenging en druk van een buitenlandse geallieerde kan veel verduidelijken. Ook voor het spoorloos verdwijnen van de moordenaars. Praktisch bijna niet te bewijzen natuurlijk en daar sta je dan!

Stel;

  • De informatie betreffende geplande wegblokades, bewaking van supermarkten, reactie tijd van Rijkswacht wordt door een generaal van de rijkswacht uit gegevens & statistieken doorgespeeld opdat deze de eigenlijke daders van de Bende van Nijvel bereiken.

  • De media heeft steeds de Borains, De Staerke, Haemers in gedachten gehad - zijn deze huurlingen het land wel ontvlucht na de daad?

  • Ik vraag me af of de loopjongens klaarstonden met een wisselwagen om nadien de vlucht op eigen houtje te regelen & nadien bv de wagen in brand te steken, zakken te lozen, ...

Op deze manier heeft men hen tot op vandaag steeds verdacht.

Zou dit kunnen lukken?

85

Re: Theorie van LEO

AJ85; de Delhaize-parking als afspraakpunt is te ridicuul. Te veel wisselvalligheden kunnen de plannen dwarsbomen. Ook persoonlijke liquidaties sluit ik uit, uitgezonderd Léon Finné. De Delhaize-filialen in de jaren '80 waren de minst beveiligde wat het risico verminderde voor de overvallers. Stel je voor dat er camerabeelden waren van de overval, dan was gans het stripverhaal van de robotfoto's onnodig!

Dat taxi-chauffeurs zaken, namen en adressen te weten komen is duidelijk. Idem voor de persoonlijke chauffeurs van CEO's, bankdirecteurs, politici en generaals!

Als je de politiek van de jaren '60, '70, '80 begrijpt, dan weet je hoe onaantastbaar ze waren in de pre-technologie periode zonder internet, GSM en Facebook. Dit resulteerde in sex-orgieën, drugs, chantage en aanverwante. Met steeds dezelfde weerkerende namen.

De leefwijze ener kroonprins stelde hem bloot aan chantage. Dit kon het zeer Roomse koningshuis niet toelaten. Een zittende koning is een machtig man ... door zijn status. Problemen worden opgelost door zijn omgeving en raadgever. Uiteindelijk hebben "sommigen" bekomen wat ze wilden: Een afpersbare koning op de troon!

De organisatie is een ganse samenhangende ketting van ogenschijnlijk aparte gevallen: Rijkswacht generaals en kolonels gedwongen ten dienste van het koningshuis, God en vaderland! Door hun oversten gedwongen rijkswachters (Bouhouche & Beijer, SIE) als ronselaars voor de Borains, de De Staerke's, de WNP als hulpjes, allen met boter op het hoofd. Zij zorgden voor de logistiek, wapens en wagens en lieten dit na gebruik verdwijnen.

Eén zaak begint voor mij duidelijk te worden. De daders, de moordenaars van mensen en kinderen dus, waren geen gangsters van de nationale penose, geen drughandelaren en zelfs geen gedrogeerden! Het waren getrainde militairen en vermoedelijk buitenlandse.

86

Re: Theorie van LEO

LEO wrote:

Eén zaak begint voor mij duidelijk te worden. De daders, de moordenaars van mensen en kinderen dus, waren geen gangsters van de nationale penose, geen drughandelaren en zelfs geen gedrogeerden! Het waren getrainde militairen en vermoedelijk buitenlandse.

Hoe denk jij er over wanneer ik onderstaande voorstel.

  1. Een grote reeks misdaden is onterecht onder de naam van de bende van Nijvel geplaatst. Door het feit dat vooral De Staerke als loopjongen gebruikt werd, is elke 'dubieuse' actie van dit individu onder de naam van de bende geplaatst. Hetzelfde geldt overigens voor de leden van de WNP. In mijn mening is er degelijk geronseld naar enkele leden om nog voor de acties een vals spoor te leggen, maar mogen niet alle acties van deze groepen aan de bende van Nijvel gelinkt worden. Dit was in mijn ogen een zeer selecte groep. Veel loopjongens, selecte groep van organisatoren.

  2. Het eerste deel van de aanslagen door de bende van Nijvel (alvorens de pauze) had als doel om een aantal mensen uit de weg te ruimen (taxi chauffeurs, mensen met kennis, ...). Dit om zo veel mogelijk sporen naar de roze balletten uit de weg te ruimen (lees geen hooggeplaatste personen).

  3. De overvallen na de pauze zijn gebruikt om deels strategie van de spanning toe te passen (lees de politieke macht versterken omdat het land aan het ontsporen was, te veel mensen begonnen hun mening te uiten, er moesten kernrakketen geplaatst worden).
    Om deze strategie toe te passen, hebben ze de bende opnieuw in het leven geroepen.

Is dit iets waar jij je in terug kan vinden?

PS: niet vergeten dat ik zéker niet alle kennis bezit als enkele forumleden smile

Re: Theorie van LEO

Beste AJ;

voor vorm en inhoud krijg je van mij alvast een mooie 6/10.
Nu nog te de zware thema's zoals strategie van de spanning, raketten en politieke macht er uit werken en zoeken naar veel simpelere alternatieven en wie er met de schuld moest gaan lopen en je bent er. Niet vergeten dat het Belgische centrum voor gelijke kansen van broeder Leman al heel snel na de aanslagen stond rond te bazuinen dat het vooral politieke motieven waren. Iemand met een slecht karakter zou dat lijkenpikkerij durven noemen, maar gelukkig hebben we geen slecht karakter. En daar is door velen op verder gebreid. Want kranten en weekbladen moeten gevuld worden. En "de" bende, bestaat niet. Ze is gecreëerd door de media na de mislukte inbraak/overval in Nijvel. 

In ieder geval je hebt absoluut gelijk met je woorden selecte groep. Als die groep te groot was, was het allang uitgekomen. Allerlei zeer erge misdaden waren ontegensprekelijk in die periode prominent aanwezig en elke crimineel kende zowat elke crimineel, dat is logisch, want ze hebben een gemeenschappelijk vakantiehuisje, de gevangenis. Maar daarom niet alle feiten hebben zoals je terecht aanhaalt iets met deze organisatie te maken.

Het moeilijkste wat er is voor justitie en speurders is, is  moeten zoeken achter iets wat niet bestaat. Dat lukt nooit.
En dat geeft nu net de aanleiding tot de wildste speculaties en complottheorieën, de gekste eerst. Verwonderlijk dat het monster van Loch Ness nog nooit vernoemd is :-)., want volgens mij bracht die ook een soort hitlergroet, althans op de enige onduidelijke foto die er beschikbaar is.

Dus ik lees met veel plezier je volgende tussenkomsten.

VERMEULEN

PS. Ik wil er alleen aan toevoegen dat er naar mijn mening, met alle respect voor de aanhoudende en mooie inzet van forumlid LEO geen enkele ballistische aanduiding of strategische aanwijzing is voor het gebruik van goed getrainde militaire krachten. Om wat ongewapende burgers neer te schieten moet je geen zwaar getraind militair zijn. Voor een special force lid geldt : one bullet, one dead..

88

Re: Theorie van LEO

dank je VERMEULEN, geef me even tijd om dit voorstel uit te werken

89

Re: Theorie van LEO

Wachten ... wachten op nieuwe info.

90

Re: Theorie van LEO

Kees BK wrote:

Beste AJ;

voor vorm en inhoud krijg je van mij alvast een mooie 6/10.
Nu nog te de zware thema's zoals strategie van de spanning, raketten en politieke macht er uit werken en zoeken naar veel simpelere alternatieven en wie er met de schuld moest gaan lopen en je bent er. Niet vergeten dat het Belgische centrum voor gelijke kansen van broeder Leman al heel snel na de aanslagen stond rond te bazuinen dat het vooral politieke motieven waren. Iemand met een slecht karakter zou dat lijkenpikkerij durven noemen, maar gelukkig hebben we geen slecht karakter. En daar is door velen op verder gebreid. Want kranten en weekbladen moeten gevuld worden. En "de" bende, bestaat niet. Ze is gecreëerd door de media na de mislukte inbraak/overval in Nijvel. 
In ieder geval je hebt absoluut gelijk met je woorden selecte groep. Als die groep te groot was, was het allang uitgekomen. Allerlei zeer erge misdaden waren ontegensprekelijk in die periode prominent aanwezig en elke crimineel kende zowat elke crimineel, dat is logisch, want ze hebben een gemeenschappelijk vakantiehuisje, de gevangenis. Maar daarom niet alle feiten hebben zoals je terecht aanhaalt iets met deze organisatie te maken.

Het moeilijkste wat er is voor justitie en speurders is, is  moeten zoeken achter iets wat niet bestaat. Dat lukt nooit.
En dat geeft nu net de aanleiding tot de wildste speculaties en complottheorieën, de gekste eerst. Verwonderlijk dat het monster van Loch Ness nog nooit vernoemd is :-)., want volgens mij bracht die ook een soort hitlergroet, althans op de enige onduidelijke foto die er beschikbaar is.

Dus ik lees met veel plezier je volgende tussenkomsten.

VERMEULEN

PS. Ik wil er alleen aan toevoegen dat er naar mijn mening, met alle respect voor de aanhoudende en mooie inzet van forumlid LEO geen enkele ballistische aanduiding of strategische aanwijzing is voor het gebruik van goed getrainde militaire krachten. Om wat ongewapende burgers neer te schieten moet je geen zwaar getraind militair zijn. Voor een special force lid geldt : one bullet, one dead..


Niet akkoord. Het waren zeker geen pannenkoeken die in 85 actief waren want na 30 jaar is nog steeds niets geweten,  niemand opgepakt en zelfs geen , belangrijk , wapen gevonden. Wel prulwapens en briefjes en checques om linken doelbewust te leggen en het verhaal van de bende te maken.
Neen, dit waren geen lompe dieven die buiten hun konfortzone gingen.

Als het een staatsgreep of zoiets was , dan is het faliekant mislukt nietwaar en stop je niet na Aalst.