Re: Robert Beijer

Ik wist niet dat Bouhouche al van kindsaf Buslik kende. Reken daarbij nog de pensionaatsvriend van Beijer. Alle 4 Ari + Amory (gemeenschappelijke kennis van alle 4!).

192

Re: Robert Beijer

Uitspraak van Beijer op het Franstalige forum over het boek 'Insane killers inc: The Mystery of the Brabant Killers':

"Je pourrais revenir avec des dizaines d’exemples de faits qu’il a détournés pour correspondre à son roman. Mais je n’ai pas le courage de tout reprendre, cela me fatigue et ne m’intéresse pas."

De dedain waarmee hij dat zegt ... dat interesseert mij  niet. Wat komt hij daar dan doen? Volgens mij zijn volgende leugen voorbereiden.

193

Re: Robert Beijer

Dat kan natuurlijk komen omdat het boek wellicht dichter bij de waarheid zit dan Beijer wil erkennen

194

Re: Robert Beijer

Ik snap niet waarom diene mens blijft reageren op oude dingen. Dat zegt toch veel over zijn gemoedsrust. Wat doet hij nu in Thailand?

Re: Robert Beijer

Ik zou zeggen ... let vooral op de personen die hij net minimaliseert of niet reageert. Hij is een uitgedokterde manipulator. Die opwinding rond bepaalde onderwerpen lijkt me net manoeuvre om de aandacht van bepaalde zaken af te houden.

196

Re: Robert Beijer

Spreekt Beijer Nederlands?

197

Re: Robert Beijer

FreCR wrote:

Op 1 oktober 1987 werd er bij Beijer een Ingram in beslag genomen uit dezelfde serie als er bij Dekaise gestolen werden. Het betrof volgens Dekaise geen van zijn gestolen Ingrams omdat er bij de gestolen Ingrams aanpassingen door hemzelf werden gedaan welke deze van Beijer niet had.

De reeks van de gestolen ingram bij Dekaise zijn gekocht bij PRB door Van Baelen, deze die bij Beijer terecht gekomen is is via een andere persoon gegaan (moet het opzoeken om 100% zeker te zijn) die voorkomt in de verdwenen (pv's) stukken in het dossier Pinon.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

198

Re: Robert Beijer

Is er meer bekend over welk model Ingram er bij Dekaise zijn verdwenen en er bij Beijer is gevonden?

Over welke modificatie heeft Dekaise het?
De M11/9 semi wat hij naar full auto ombouw de?

199

Re: Robert Beijer

Merovinger wrote:

In 1994 vond men op aanwijzing van Beijer in een bos van Villers-la-Ville tientallen wapens, munitie en granaten afkomstig van het Amerikaanse leger maar ook gestolen paspoorten, identiteitskaarten, rijbewijzen, ... Het leek een schuilplaats zoals Gladio er in de periode van de Koude Oorlog gespreid over heel het land een tiental bezat om communistische indringers te bestrijden. Merkwaardig was de vondst van een roestig FN-pistool kaliber .22LR en 47 kogels .22 LR hollow point. Volgens pv nr. 43996 droeg dit wapen het fabricagenummer 29081U70 en was het op 10 augustus 1981 ontvreemd bij FN in Herstal. Tony Mendez was daar toen commercieel directeur.

Uit het gerechtelijk onderzoek bleek dat Mendez tientallen wapens had gestolen en er een onbekend aantal had doorverkocht aan zijn vriend Bouhouche. Werd dit pistool gebruikt door de Bende? Niemand zal het nog kunnen bevestigen want het was in slechte staat. Adjudant Van Cleuvenbergen van de ontmijningsdienst zegt erover: "L'arme est en très mauvaise état, nous ne pouvons même pas tirer la glissière vers l'arrière."

Tijdens een huiszoeking in het appartement van Beijer op de Square Armand Steurs in Sint-Joost vond men in de kelder ook vijf dozen met Legia-munitie van het type kaliber 12 Brenneke. De Bende schoot met dezelfde munitie in Temse, Beersel en bij de terroristische raids in 1985."

Bron: De Bende van Nijvel en de CIA | Guy Bouten

Wat betreft doorslaggevende bewijskracht vind ik het louter bezit van Legia Brennekes in die jaren 80 als iemand een Riot Gun heeft en er brennekens mee afvuurde op schietstanden of louter ter zelfverdediging, niet abnormaal. Vergelijk het als mayonaise. Als je een Belgische ijskast open trekt, is de kans zeer groot dat de mayonaise van het merk Devos-Lemmens is. Wel als je ergens Brennekes zou vinden was het in de jaren 80 bijna een zekerheid dat het Browning Legia Brennekes waren. En het is bijna een zekerheid dat een sportschutters die met zijn riotgun vuurt, legia brennekes zou gebruiken in die tijd.  Ik denk dat 95% van alle gladloopmunitie in die periode van Browning (onder licentie bij FN gemaakt) kwam.

200

Re: Robert Beijer

Iemand zin om met Thailand in dialoog te gaan. Onze dienst buitenland ? Imazibraine ?
In 2007 hadden ze daar blijkbaar al twijfels. Misschien moeten we hen eens goed uitleggen wie die rus is die naast  het paleis van queen mother Sirikit Kitiyakon, de eerste echtgenote van koning Rama IX, langs de Soi 5 in Pattaya woont.
Ik weet niet of men er in Thailand kan mee lachen dat hij daar onder een valse identiteit woonde. Leg dan ook maar eens goed uit hoe hij al sinds 1982 met onze voeten aan het rammelen is. 
https://forum.thaivisa.com/topic/120335 … -thailand/

Of je kan op deze site communiceren, onze franstalige collegae waren ons al voor.

Redelijk naar onder schrollen vanaf hier verneem je iets over belgen in Thailand

Guillaume "Jimmy the Belgian" Vogeleer (pronounced "Fo - hel - er"), part-owner of The Airborne Legion Bar on Soi Post Office, Pattaya, Thailand, 1992 - 1999

http://bsltaocnke.tripod.com/

De naam Beijer komt er ook in voor.