161

Re: Bruno Vandeuren

Over Vandeuren en zijn parcours in het dossier en de nog levende personen die er van redelijk dicht iets met te zien hebben zijn, Beijer Bultot Lammers, X, X, ... Waarom komen die niet af met exactere gegevens? Moet je hen geloven? Waar kom je ermee?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

162

Re: Bruno Vandeuren

Om het Vandeuren stuk te snappen en de stilte er rond. Is het belangrijk de vraag te stellen wie kan er iets weten over het niveau waarop het zich afspeelt. zie Robert Gray en het schema van Latinus het werkgebied van Mendez. De namen in de vorige post zijn vanuit die gesloten wereld in het dossier gemanipuleerd en gebruikt. Vanaf dat je iets weet gaan ze proberen belastende elementen tegen je te creëren, zoeken ze de zwaktes. In die wereld is niets wat het lijkt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

163

Re: Bruno Vandeuren

Nogmaals, volgens mij ligt de sleutel in de steengroeve van Lessines. Waarom heeft anders een paar dagen voor er moest gedoken worden in de steengroeve van Lessines onderzoeksrechter Schlicker nog de vriendin van Vandeuren ondervraagd en waarom werd onderzoeksrechter schlicker van het onderzoek gehaald juist voor er werd gedoken? En hoe verklaar je de tip uit het milieu en de olievlek dat op het water dreef en het deurpaneel van een golf GTI op het water en er werd toevallig niets gevonden en dit alles om een dwaalspoor te creëren omdat de Golf heel waarschijnlijk in het putje wat verder ligt.

164

Re: Bruno Vandeuren

Jullie herhalen jezelf.

165

Re: Bruno Vandeuren

EricF wrote:

Jullie herhalen jezelf.

Wel ja. Het is ten miste anders dan hetgeen al jaren herhaald wordt. Het zijn de details die er toe doen. in de soms verwarrende post van Kenza zitten interessante gegevens dan je vermoed.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

166

Re: Bruno Vandeuren

Waarom werd Schliker van het onderzoek gehaald? Omdat iedereen die ooit een internationale wapenhandel op het spoor kwam van het onderzoek gehaald werd; of hij nu Fiévet, Balfroid of Bihay noemde. Er mocht blijkbaar niet geweten worden dat Belgie een draaischijf was van wapenhandel en drugshandel. Waarom mocht het moordonderzoek Mendes niet gelinkt worden aan het Bende van Nijvel-dossier? Waarom schopte Depretere de kogels weg? Waarom zat Hennart boven op zijn dossier? Altijd dezelfde reden. En wie had daar belang bij?

Op dezelfde luchthavens stonden vaak twee vliegtuigen klaar om te vertrekken; één met wapens naar landen waartegen een wapenembargo bestond (via een omweg) en één met humanitaire voor de slachtoffers van die wapens.

Heel af en toe mogen we Bultot geloven denk ik, tenminste wat de wapenhandel betreft.

"Volgens Jean Bultot is Bruno Vandeuren betrokken bij de overval in Waver, hij heeft hem dat verteld in de gevangenis. Op dat moment is Bultot nog gevangenisdirecteur. Als hij, veel later, een BOB-rapport over die overval in handen gestopt krijgt, ziet hij de beweringen van Vandeuren bevestigd. Voor hem staat nu vast dat er een wapenaffaire schuilgaat achter de Bende van Nijvel

167

Re: Bruno Vandeuren

Stel dat er op een zeker moment 2 organisaties samensmelten, dus m.a.w. waar het onderzoek naar die ene organisatie doodloopt de andere organisatie het terug had opgepikt en het spreekwoord zegt als je met 3 bent en je wil dat er 2 zwijgen moet je ze kapot maken. Dus als begint linken te leggen in de omgeving van Vandeuren wie er allemaal is vermoord of gezelfmoord of verongelukt dan wordt het voor sommigen duidelijk dat de andere organisatie machtiger is en bovenaan de ladder staat.

Re: Bruno Vandeuren

Helemaal akkoord mee Coconut, dit is een piste waar ik al lang op zit te broeden!

169

Re: Bruno Vandeuren

Ben wrote:

Tegenover Hilde Geens en Raf Sauviller verklaarde advocaat Delhuvenne het volgende

Kort na zijn bezoek aan Vandeuren werd Delhuvenne opgepakt:

"Kort nadien werd ik opgepakt en vijf uur lang vastgehouden door de rijkswacht. Vijftig rijkswachters dreigden om me op te sluiten. Ik was een jong advocaat en ik panikeerde. Ik mocht bellen, maar kon de stafhouder niet bereiken. Ik ben toen doorgeslagen en ik heb alles verteld wat ik wist. Het was mijn eerste contact met de politie. Een luitenant leidde het verhoor, dat was een maand na de overval. Toen ik zei over wie Bruno gesproken had, sloeg alles om. Ze bedreigden me: 'Als u durft praten over wat u hier verteld hebt!' Ik heb niets moeten tekenen. Bruno had bekend op mijn aandringen. Later slikte hij zijn bekentenissen in, maar hij had de waarheid gezegd. Daarna kreeg ik een brief van een advocaat die beweerde dat Bruno zijn cliënt was en die dreigde om mij aan te geven bij de orde omdat ik hem zijn klant wilde afpikken."

Bron: Beetgenomen | Hilde Geens

Toeval of niet, een jeugdvriend (advocaat Delhuvenne) van Haemers en zijn buren uit Grimbergen speelt een halve hoofdrol in het Vandeuren-hoofdstuk.

Die namiddag 30 september om 14u45 start er toch wel iets merkwaardigs op de bureau van de jonge en onervaren Delhuvenne:

the end wrote:

Tueries du Brabant: un ancien avocat parle d’un client

Delhuvenne: “Je n’ai aucun doute. Bruno Vandeuren ne mentait pas quand il me disait avoir participé directement au vol d’armes chez l’armurier Dekaise.”

Le 30 septembre 1982 vers 10 h, entre 15 et 20 armes furent volées chez Daniel Dekaise à Wavre, et surtout un policier tué, Claude Haulotte.

étienne Delhuvenne était alors avocat. “J’attendais un client à 14 h dans mon cabinet rue du Val d’Or. Ce client, Jean-Luc Piavaux, est arrivé avec un retard de trois quarts d’heure qu’il a expliqué en disant qu’il y avait eu un casse et qu’il avait dû déposer un des auteurs rue du Beau Site, en fait le frère de sa secrétaire. J’ai eu la maladresse d’expliquer ce que Piavaux m’avait dit au client suivant, Francis Dossogne (alors détective privé et leader d’extrême droite). J’ai appris plus tard que Dossogne quittant mon cabinet s’est immédiatement rendu à la PJ chez le commissaire Zimmer. La PJ de Bruxelles savait donc le jour-même que je savais des choses.”

Bron: La Dernière Heure | Gilbert Dupont

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

170

Re: Bruno Vandeuren

Op pagina 150 schrijft hij dat Bruno Vandeuren werd vermoord door Patrick Hendrickx. De verdachte die het meest in aanmerking kwam voor die moord was in werkelijkheid de Oostendenaar Jean Vandenabeelde die tot voor enkele uren voor de moord samen met Vandeuren gezien werd door getuigen. Vandenabeele is de moord altijd blijven ontkennen en werd bij gebrek aan bewijs vrijgelaten. Bouten vermeldt ook dat in het handschoenenkastje van de wagen van Vandeuren een wapen aangetroffen werd dat buitgemaakt werd bij de overval op Dekaise. Dat is in werkelijkheid nooit bewezen.