Re: Verhaal van Insider

Ben wrote:

Als je uw eigen theorie serieus neemt, had je zelf al lang die stukken op het forum geplaatst. Het is uw hypothese, de bewijslast ligt in dit geval bij u.

Ik sluit me hier volledig maar dan ook 100% volledig bij aan.

Re: Verhaal van Insider

Insider, kan jij mij bewijzen dat Jose Van Den Eynde betrokken was in de operatie van de coup in Suriname. Dat Van Den Eynde vermoord is omdat hij bepaalde dossiers hierover bezat, en dan zijn vriend Angelou mee in dit complot zat? Zo niet, stel ik mij ernstige vragen bij deze hypothese.

443

Re: Verhaal van Insider

Tru Dat wrote:

Dat doen leden hier al 9 jaar u vragen wat u weet neer te schrijven .... helaas niets van Insider. Na 9 jaar en 44 pagina's is er vanuit Insider maar één bewering om te onthouden en dat is namelijk "jullie reageren niet op de inlichtingen die ik vraag". De enige reden waarom hij dit topic begon was inlichtingen inwinnen voor zijn boek over Carl Armfelt omdat hij het zelf niet weet. Tja, zo gaan die manipulators te werk. Jammer want dit is een eerlijk forum.

Volgens Insider is hij met zijn verhaal naar buiten gekomen om David Van de Steen te helpen. In realiteit heeft hij eerst contact opgenomen met de juridische ploeg van Desi Bouterse, en zo is de bal aan het rollen gegaan.

444

Re: Verhaal van Insider

(...) Misschien was ik wel een officier Benny? Maar daar gaat het niet over. Mooi dat je de verklaring van Bouterse plaatst, maar geloof je hem ook? Nu ga ik je iets vertellen dat nog niet in de media gestaan heeft. Je kan dat afdoen als een nieuwe Anansi- tori, of nagaan of het klopt.

Begin december 1982 kreeg de toenmalige bevelhebber Desi Bouterse van zijn vroegere mentor kolonel Hans Valk te horen dat er rond kerst 1982 een coup gepleegd zou worden in Suriname. Kolonel Valk stuurde Bouterse documenten toe op welke wijze die geplande staatsgreep zou plaatsvinden en welke Surinamers uit de oppositie daar bij betrokkenen waren.

De gevolgen zijn bekend. Bouterse of zijn gevolg liet de vermeende tegenstanders ophalen en op onze vriend, de mol Derby na heeft geen van de vermeende coupplegers het overleeft. Of eigenlijk toch wel, andere betrokkenen zoals Ab Juddel, Cyril Karg, Edgar Wijngaarde e.a., waren te Pittsburg in Amerika bij Chin a Sen en hebben het overleefd. Alleen waren zij te laf om toe te geven waar ze mee bezig waren.

Rest nog te vertellen hoe kolonel Valk wist van de te plegen coup. Een Belg die hand en span diensten verrichtte voor de Belgische deelnemers aan de coup wist de hand te leggen op documenten die aantoonden dat er een staatsgreep aan zat te komen. Ook wist hij de namen te achterhalen van de Surinaamse betrokkenen uit vergaderverslagen. Hij heeft deze informatie verkocht aan Valk die op dat moment als inlichtingen officier bij de NATO in Evere bij Brussel werkzaam was.

De Belg die de informatie aan kolonel Valk verkocht, was José Vanden Eijnde. Hij is op 23 december 1982 in een restaurant te Beersel vermoord na eerst gemarteld te zijn. Zijn handlanger, de Brusselse taxichauffeur Constantin Angelou werd op 12 januari 1983 in Bergen ook in België, met hetzelfde wapen geliquideerd.

Kolonel Hans Valk is enige tijd geleden overleden, de president kan nu opening van zaken geven. Hij kan zijn vriend en mentor niet meer in moeilijkheden brengen.

Of denk je dat dit een andere Anansi tori is. Ik zou zeggen zoek het uit en ontdek de waarheid. (...)

Bron » forum.waterkant.net

Armfelt, Crozier en van den Heuvel zijn geboren in 1918 en vierden in 1998 samen hun 80ste verjaardag in Den Haag.

Hans Valk » nl.wikipedia.org

445

Re: Verhaal van Insider

Als dat klopt, verandert er veel. Wat is de link tussen deze Suriname-kwestie en de 2 taximoordenaars? De Bende van Nijvel als een soort van hired guns om voor het vaderland belastende individu's op te ruimen? Dan kunnen we er nog een paar toevoegen. Of hebben deze moorden niks, met wat wij de Bende van Nijvel zijn gaan noemen, te maken?

446

Re: Verhaal van Insider

Toch wel Finn. Volgens mij is er gewoon geen bende, maar werden dezelfde wapens gebruikt door verschillende lieden met verschillende doeleinden. Een verhuurkantoor voor besmette wapens.

En als je daar van uitgaat, dan wordt dat een overkoepelende theorie, waar alle andere theorieën perfect onder kunnen staan, naast elkaar, zonder elkaar uit te sluiten (bv. huurlingen van LEO, racket, afpersing, alles blijft overeind). Er is mijns inziens een grote fout gemaakt door aan één bepaald wapen één bepaalde persoon te linken.

Re: Verhaal van Insider

Reneke, wie komt er dan in aanmerking als beheerder van het verhuurkantoor?

448

Re: Verhaal van Insider

Velen. Denk maar aan Bultot, Mendez, Bouhouche, ARI.

449

Re: Verhaal van Insider

Als deze theorie klopt is het wel eigenlijk niet slecht gezien, in die tijd was ballistiek onderzoek het voornaamste middel om misdaden aan elkaar te linken.

Stel je bent van plan een misdaad te plegen en je kan ergens een wapen huren dat al gebruikt is op een tijd/plaats waar jij onmogelijk kon geweest zijn, dan huur je niet enkel een wapen maar koop je er meteen ook een alibi bij. Het is niet ondenkbaar dat mensen als Bouhouche hier een "business model" in gezien hebben. Het verklaart allesinds die garageboxen vol wapens etc., en ook waarom sommige wapens moesten samen gevonden worden terwijl andere nooit konden gevonden worden.

Nu, dit zou natuurlijk niet betekenen dat alle misdaden los van elkaar stonden, er zullen er wel veel door dezelfde uitgevoerd zijn in dit scenario, maar het verklaart dan weer wel waarom sommige van de Bende van Nijvel-misdaden totaal niet passen tussen de andere.

450

Re: Verhaal van Insider

Werner wrote:

Volgens Insider is hij met zijn verhaal naar buiten gekomen om David Van de Steen te helpen. In realiteit heeft hij eerst contact opgenomen met de juridische ploeg van Desi Bouterse, en zo is de bal aan het rollen gegaan.

Om DVDS te helpen? Dat geloof je zelf toch niet ... soit, hij heeft zijn pijlen blijkbaar op Hervé gericht, die ook al geruime tijd als spreekbuis voor Michel Libert fungeert. Baggerbedrijven doen het goed, zoveel is duidelijk.