Re: Paul Vanden Boeynants

Met betrekking tot de mogelijke link tussen VDB en de Bende van Nijvel stel ik me soms ernstige vragen. De posts van het laatste jaar op dit forum tonen aan dat wij meer en meer naar de piste van een organisatie denken waaruit beroep gedaan werd op 'tijdelijke uitvoerders'. Dan stel ik mezelf de vraag tot in hoeverre VDB hierin betrokken was.

Zelf durf ik te zeggen dat VDB goed wist hoe de vork aan de steel zat, hiermee bedoel ik bijvoorbeeld een Amerikaanse agenda / invloed (details & uitvoerders zal hij niet geweten hebben). Mogelijk wist hij dat hij in dit geval hier niets kon aan veranderen, dit ging plaatsvinden - dat hij verzet bood of niet. Zakenman zijnde heeft hij dit zijn beloop laten gaan in overeenkomst dat er voor zijn  louche praktijken deuren werden geopend. Zeker nu zijn politieke onschendbaarheid tot een einde ging komen.

Het feit dat meerdere ministers hiervan geprofiteerd hebben, is de reden waarom dit niet mag uitkomen naar het publiek. De ontvoering door Haemers was volgens mij opgezet spel om hem in een slachtofferrol te werpen omdat het mogelijks te heet onder zijn voeten begon te worden.

52

Re: Paul Vanden Boeynants

VDB's betrokkenheid is volgens mij alleen te herleiden tot seksuele pedo - orgie verhaal. Een randgebeuren in de strategie van de spanning met de bedoeling een afpersbare koning op de troon te krijgen. Een buitenlandse instantie die zich bediende van alle voor de hand liggende middelen om hun doel te bereiken (CCC, Bende van Nijvel, pedo en moord). Daarom gok ik ook op een buitenlands moordteam! Het doel? Het roerige België in hun kamp houden als Sovjet buffer en economisch industrieel en militair afzetgebied. Dit alles met het stilzwijgende medeweten van de toenmalige regeringstop.

Re: Paul Vanden Boeynants

Op de eerste plaats durf ik te stellen dat Vanden Boeynants van alle markten thuis was, zolang hij er een aardige cent mee verdienen kon. Met de bedoeling van een afpersbare koning op de troon te krijgen zal hij zijn mosterd bij de Mossad gaan halen zijn ten tijden van het Eurosystems-dossier (afpersing van seksuele uitspattingen). Wat ik echter wel denk is dat dit nadien ontspoord is ten tijden van de roze balletten naar een meer extreme versie waarin minderjarigen voorkwamen (daar zie ik hem geen pion in, hij had tenslotte zelf kinderen).

Een buitenlands moordteam zie ik persoonlijk niet meteen op de proppen komen. Wel een CIA dat een netwerk begint op te bouwen om een strategie van de spanning te ontwikkelen naar de nood van de plaatsing van raketten en zéker meer blauw op straat om KGB pionnen te ontmaskeren. De aanslagen hebben zich steeds rond manifestaties rond raketten geplaatst, en de laatste recht in de verkiezingsstrijd.

Waarom supermarkten? Tjah, misschien kwam er wel iemand bij Bouhouche als pion uit en zag deze dat hij reeds een persoonlijk plan had uitgedokterd dat ze konden gebruiken.

Re: Paul Vanden Boeynants

Philippe DS wrote:

Wat ik echter wel denk is dat dit nadien ontspoord is ten tijden van de roze balletten naar een meer extreme versie waarin minderjarigen voorkwamen (daar zie ik hem geen pion in, hij had tenslotte zelf kinderen).

Dutroux heeft ook kinderen...

Re: Paul Vanden Boeynants

In tegenstelling tot Vanden Boeynants is Dutroux ziek in zijne kop, en bestaan daar geen pilletjes voor ... enkel ijzeren baren langs alle ramen is de enige oplossing hiervoor! Er is nog steeds een verschil tussen een persoon zoals Dutroux die ziek is in zijn hoofd, en een geld/machtsbewust iemand om die stap te zetten. Wij kunnen dit van op een afstand makkelijk neertypen dat dit zo gebeurd is, maar om zelf die stap te zetten in de echte wereld kom je voor een hele boel inwendige morele dillema's te staan.

Re: Paul Vanden Boeynants

Het grote verschil tussen Dutroux en VDB is dat Dutroux een kleine marginale garnaal is waarvan bewezen werd dat hij extreem zware misdaden heeft gepleegd. Hij was geen prominente figuur, noch was hij parlementair onschendbaar. Bij VDB blijft het bij talloze geruchten, X1 werd gemakkelijkheidshalve gek verklaard door politie, justitie en de meeste media.

Ik was er ook niet bij maar ik zou er niet van uit gaan dat figuren uit de high society niet in staat zijn om dergelijke misdaden te plegen, integendeel. Er zijn veel psychopaten - machtswellustelingen in zeer hoge functies. Kindermisbruik is een extreme vorm van machtsmisbruik. 

Het is alleen blijkbaar moeilijker om mensen in deze posities te veroordelen en voor velen waarschijnlijk niet te bevatten dat een eerste minister nog maar in staat zou zijn tot dergelijke daden.

Nogmaals, ik was er niet bij, Herinner me wel dat mijn eerste gedachte was toen de ontvoering VDB op het nieuws kwam dat het overkwam als een verhaaltje van Kuifje. De pijp, de schoen, de injectienaald... jaja het is een ontvoering.

Stel dat VDB zijn eigen ontvoering ensceneerde (was dat niet vlak voor de periode dat hij voor de rechtbank ging meoten verschijnen omwille van fraude?). Als dit waar is is hij dan niet ziek in zijn kop? Zeker als hij kinderen heeft, die duidelijk en niet gespeeld aangedaan waren en vreesden voor zijn leven?

Re: Paul Vanden Boeynants

Je hebt zeker een aantal zaken in bovenstaande post aangehaald welke niet pleiten in het voordeel van Vanden Boeynants. Mijn mening is verschillend met de jouwe waar ik denk dat Vanden Boeynants tijdens de uitspattingen van club jonathan of elder comprimerende foto's / video materiaal heeft laten maken, maar niet met minderjarige. Ik durf eerder te stellen dat de hardcore leden hierin zijn verdergegaan. Heeft hij hiervan foto's / video materiaal nadien gekregen, ongetwijfeld, was hij de aanzet - organisator hiervan, denk het niet .

Re: Paul Vanden Boeynants

LEO wrote:

VDB's betrokkenheid is volgens mij alleen te herleiden tot seksuele pedo - orgie verhaal. Een randgebeuren in de strategie van de spanning met de bedoeling een afpersbare koning op de troon te krijgen. Een buitenlandse instantie die zich bediende van alle voor de hand liggende middelen om hun doel te bereiken (CCC, Bende van Nijvel, pedo en moord). Daarom gok ik ook op een buitenlands moordteam! Het doel? Het roerige België in hun kamp houden als Sovjet buffer en economisch industrieel en militair afzetgebied. Dit alles met het stilzwijgende medeweten van de toenmalige regeringstop.

Een buitenlands moordteam, waarvan er verschillende perfect Nederlands spraken en anderen dan weer Frans met een Brussels accent en waarvan bovendien zoveel linken zijn met Belgische gangsterbendes uit die tijd; Borains, Sudisten, Baasrode, Haemers, WNP... Als je de weinige materiële bewijzen die we hebben onder tafel schuift en inruilt voor spookhypotheses wordt het nog meer hopeloos dan het al nu al is.

59

Re: Paul Vanden Boeynants

De linken naar bestaande Belgische gangsterbendes werd geschapen door het onderzoek zelf en door de media ! Ze zijn aangehouden , verhoord........en vrijgelaten wegens gebrek aan harde bewijzen ! En enkele woordjes roepen in een bepaalde taal is geen sertitude voor de nationaliteit van de spreker ! Ik spreek enkele zinnen in Swahili en Lingala , ik ben dus een Afrikaan ! Het is juist het koppig volhouden aan de oude gemanipuleerde denkstof die het onderzoek de das omdoet !

Re: Paul Vanden Boeynants

Het gebrek aan bewijzen is het gevolg van het volgen van het jarenlange dwaalspoor die de bende zelf heeft aangelegd. Men gebruikte telkens andere uitvoerders waardoor het onderzoek na jaren steeds vastliep. Net die truc was het ingenieuze van 'de bende'. Ik weet niet of jij een Afrikaan bent maar ik weet wel dat de beller in Aalst perfect AN sprak alsook de man in de Delhaize die David aanmaande niet te kijken; dit zijn slechts enkele voorbeelden van getuigenissen. Het zijn net ver gezochte hypotheses en buitenlandse pistes die de laatste jaren het onderzoek overschaduwd hebben. Ik ben dan veel eerder te vinden voor een link met de zaak Dutroux (seksfeestjes) dan voor de platgetreden spionage en strategie van de spanning verhaaltjes. België was op zichzelf in de '80s en '90s al donker en luguber genoeg, we hadden daar heus geen buitenlandse inmenging voor nodig.