Ja, vind ik ook. De media en de zichzelf als 'zeer degelijk' kwalificerende onderzoeksjournalisten zijn hier blijkbaar nog maar eens uit de bocht gegaan. Een nieuw onderzoek of een nieuwe studie over de Bende van Nijvel hoeft zich alvast niet op de meeste van de bestaande publicaties te baseren. Om van de kranten nog te zwijgen. Overigens vraag ik me af waarom de kranten over de recent verspreide en m.i. erg degelijke informatie (Dale Flannery) zwijgen in alle talen. Ze hebben de fameuze nota ontvangen maar houden de lippen stijf op elkaar. On-be-grij-pe-lijk!

Indien er beslist wordt om op een dag een nieuwe Bendecommissie op te starten (wachten op godeau...) hoop ik ten zeerste dat iedere speurneus de mediaberichten links laat liggen. De meest vertrouwbare data welke ikzelf gebruik situeert zich tussen 1980-1982.

Aubanel, wanneer de forumleden met kennis zich in het duister teruggetrokken hebben, kan je van de media hetzelfde verwachten. Er is een nieuwe generatie van start die niet meer terugblikt op het verleden.

Een mooi voorbeeld is het bestuur van Delhaize, zij hebben de knoop doorgehakt om het verleden te laten rusten en een nieuwe winkel te bouwen.

Wachten op Godot, om het met Samuel Beckett te zeggen: ja, dat zou wel eens kunnen. Laat ons hopen van niet. Maar betrouwbare data situeren zich m.i. niet enkel tussen 1982 en 1983, maar ook in de Nederlandstalige versie van het Bendedossier, vooraleer het werd vertaald. Niet alle forumleden met kennis van zaken hebben zich teruggetrokken, hoor. Ik ben van mening dat het maar een tijdelijke stilte is, hopelijk een stilte voor de storm. Ik meen zelfs te weten dat enkele goed ingeleide forumleden aan iets bijzonders aan het werken zijn.

Aubanel, weet jij waar het Nederlandstalige Bendedossier te raadplegen valt? Indien de forumleden aan iets bijzonder bezig zijn, kunnen we dit natuurlijk enkel toejuichen!

35

Philippe DS wrote:

Aubanel, weet jij waar het Nederlandstalige Bendedossier te raadplegen valt?

Bij de speurders van de Cel Waals Brabant in Charleroi. Maar daar mogen wij niet binnen. smile

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Wat jammer...