Re: Christopher Dale Flannery

Spectator Of Life wrote:

Meer plausibel is dat de schrijver gewoon bedoelt dat de Golf met heel veel lawaai vertrok.

Het kan best plausibel zijn, maar dan moet die dat schrijven, en niet schrijven huilende turbo, juist zulke details trekken voor mij het waarheidsgehalte ver naar onder (of anders gezegd, sensatieschrijvers schrijven graag zo). Het is maar 1 detail maar als dit al niet klopt ga ik twijfelen aan de rest van het verhaal.

Re: Christopher Dale Flannery

Spectator Of Life wrote:

Het is maar 1 detail maar als dit al niet klopt ga ik twijfelen aan de rest van het verhaal

Als je hierdoor al twijfelt aan de rest van het verhaal raad ik je dan best aan om niet verder de gemiddelde boeken rondom dit onderwerp te lezen. Maar dat is een andere discussie. Dit is trouwens een soort van werkhypothese. Dus beste Alec Snell, gelieve “huilende turbo” te vervangen door “gierende banden” in je volgende uitgave!

23

Re: Christopher Dale Flannery

Robertvandeurnen wrote:

Voor wie geïnteresseerd is in deze persoon » trove.nla.gov.au

Bedankt voor de link. Ik haal er o.a. dit artikel uit:

Flannery’s killer ‘named’

A former top figure in a Sidney crime syndicate says he has told the National Crime Authority the name of the killer of missing Sidney hit-man Mr. Christopher Dale Flannery.

The claim was made in the Sydney Sun Herald newspaper yesterday by Mr. Thomas Francis Duggan, a protected NCA witness who worked for the syndicate calling itself The Organisation.

Forty-five-year-old Mr. Duggan said he was a “bagman” for the syndicate, personally handling millions of dollars and keeping records which are now in the hands of the NCA. Mr. Duggan said that what he told the Sun Herald has also been passed on to the NCA, including evidence of corruption of police and government officials.

He sad Mr. Flannery was murdered by a prominent Sydney underworld thug and his body buried first in the western suburbs, then transferred to a grave under an inner-suburban building site.

Bron: The Canberra Times | 19 januari 1987

Zijn er behalve het feit dat de man mogelijk gelijkenissen vertoont met een robotfoto nog argumenten om hem te koppelen aan het Bende van Nijvel-dossier? Want ik snap eerlijk gezegd nog altijd de link niet.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

24

Re: Christopher Dale Flannery

Deze persoon zou uit het entourage van Pilarski komen en als je zijn foto’s bekijkt zie ik ook de link met de robotfoto waarvan iedereen aan Salesse dacht.

25

Re: Christopher Dale Flannery

kenza wrote:

Deze persoon zou uit het entourage van Pilarski komen

Flannery werd in 1985 in Australië vermoord. Hoe zou hij dan Pilarski kennen?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Christopher Dale Flannery

Robertvandeurnen wrote:

Dit is trouwens een soort van werkhypothese.

Details die niet kloppen door een snelle schrijfstijl is evengoed fout, of zoals je wil niet juist. De saab heeft een Turbo, de Golf niet, hoeveel meer details zijn er nog vermengd in deze hypothese, is dan de vraag? Dan is het trouwens tijd dat dit onder hypotheses komt te staan. smile

Re: Christopher Dale Flannery

Voorlopig neem ik dit ook even met een gezonde korrel zout ... De datum waarop Flannery zou overgevlogen zijn (9 mei 1985) lijkt zo weggeplukt van de Wikipedia pagina (of gelijk welke andere bron wat dat betreft) over zijn leven.

Die datum (waarop hij overigens een afspraak had met een andere onderwereldfiguur in Australië) verdwijnt hij spoorloos (mogelijks geliquideerd door het milieu of de politie zelf). En net die datum zou hij ingelijfd zijn door de CIA. Vreemd.

Ik zou het al veel overtuigender vinden als er andere data zouden vermeld worden, of de momenten van de eventuele eerste contacten, de voorbereiding op deze 'transfer'. Ik ben alleszins niet geneigd te geloven dat hij die 9e mei een telefoontje kreeg van de CIA, direct akkoord ging en op het eerste vliegtuig richting België is gesprongen.

Alle pistes blijven m.i. open, maar bovenstaande beweringen vind ik nu toch net door iets te weinig concrete info gestaafd ...

28

Re: Christopher Dale Flannery

Kenniz05 wrote:

Voorlopig neem ik dit ook even met een gezonde korrel zout ...

Voor sommigen heeft enkel de pers en het World Wide Web de waarheid in pacht met verder de nodige uitbreiding in fantasie en verbeelding. Zelfs met ooggetuigen is de nodige voorzichtigheid geboden waarbij de verklaringen mekaar formeel tegenspreken.

29

Re: Christopher Dale Flannery

Welke aanwijzingen of bewijzen zijn er dat Christopher Dale Flannery in 85 in België is geland? Heeft iemand hem gezien of zelfs gesproken? Zo niet, dan is dit een klets verhaal

30

Re: Christopher Dale Flannery

Ik geloof niet in dit verhaal, denk dat we moeten zoeken in typisch Belgische verhalen, het falen van justitie, rijkswacht en politiek. Dit alles verbonden met seks, pedofilie en machtsmisbruik. Op deze gebieden is België een kutland. Een land waar justitie er niets van bakt, een bende sukkels die denken dat ze het kunnen. Als je in dit dossier er niks van bakt met zoveel bewijzen maar deze doet verdwijnen is er sprake van corruptie, wat doet België dan? Inderdaad, de corrupte promoveren en nog meer betalen. Alvast vrolijke feestdagen vanuit Fatu Hiva. Met alle respect voor de slachtoffers van deze walgelijke daden en met disrespect voor de Belgische overheid die deze wansmakelijke daden weloverwogen toedekt.