11

Re: Cel Delta

Cobra heeft het in zijn hypothese steeds over een 'geheim werkdossier van Delta' waarvan Sack op de hoogte zou zijn. Meer specifieker wordt hij niet, ook niet qua bewijzen en geloofwaardigheid!

Re: Cel Delta

LEO, ik weet ook niet waar Cobra het over heeft maar voor zover ik het weet bestond er inderdaad een werkdossier. In dat werkdossier stonden o.a. uitspraken off the record. Op een bepaald moment zijn ze in Dendermonde dan toch aan een computer geraakt en werd het dossier op pc overgebracht. Ook het werkdossier werd op een diskette gezet maar in een ander bestand. Ik denk dat ze het zelf de soft versie noemden.

Bij contacten met de nieuwe cel werd er een paar keer gesproken over die soft-versie. Maar uit het antwoord kon men concluderen dat men dit bestand niet gevonden of gelezen had. Dit is althans de uitleg die ik mij herinner en die ik denk ik gelezen heb bij Hilde Geens.

Whatever, al stonden er songteksten in beide bestanden, het had niets uitgemaakt. Voor zover ik het kan opmaken is men absoluut niet verder gegaan op de pistes of resultaten uit Dendermonde (dat kwam van Vlaamse boerekes). Indien ik het mij goed herinner had Dendermonde de loods in vizier waar o.a. Bouhouche, De Staerke, Nitelet ... hun gangen gingen (getuigenis serrist/Vermassen).

Voeg daar de inhoud bij van de diskettes gevonden bij Bouhouche (Ben postte dit gisteren onder ARI) en er lag toen een groot deel van de Bende op tafel denk ik.

Ga na wie er op kosten van wie naar hoerenkoten gevoerd werd en voor wie de plankskes van XXX waren en wie er wie uit de gevangenis kon halen en klaar is Kees, sorry Vermeulen.

(Misschien moeten we er nog een aantal aan toevoegen die het nodig vonden boeken te schrijven om uit te schreeuwen dat zij het niet waren en kunnen we er ook nog een paar van de fora plukken.)

Re: Cel Delta

Ik blijf me afvragen wie ooit de naam 'DELTA'-cel verzonnen heeft.
.
https://i.postimg.cc/J0TQpnKP/nazimythologie-6-kopie.jpg

14

Re: Cel Delta

Doet me trouwens ook aan Calmette denken met zijn Delta-Security.

Re: Cel Delta

Dank u wel hans, eindelijk eens iemand die me hier een beetje bijtreedt. Lees ook wat ik over nazi-symboliek al geschreven heb onder het topic Michel Libert. Ik neem daar nog steeds geen letter van terug.

De oud-Germaanse, Keltische en runensymboliek (al dan niet numerologisch) is schering en inslag bij de mensen. (Boekje Dewinter toevallig 88 bladzijden volgens krantenartikel hierboven.) Dat valt allemaal onder de noemer 'esoterie'. 'Spirituele kennis voor ingewijden', wordt daarmee bedoeld. Wie het kent kan er niet naast kijken in de bendedaden. 'Delta' is een begrip in die wereld. Mijns inziens is het helemaal geen toeval dat het logo van Schild En Vrienden ook in een driehoek gewurmd is.

16

Re: Cel Delta

Knap werk, Bakerstreet! ik hou van dit soort lateraal denken; er moet iets zijn dat - naast chantage ivm kindermisbruik - al die gekken zo ver kreeg. En dat zouden wel eens de elementen kunnen zijn die Bakerstreet aanreikt.

Re: Cel Delta

Net zoals jouw redenering zou kunnen kloppen, ga ik toch eens de advocaat van de Duivel moeten spelen:

del·ta (de; v(m); meervoud: delta's)
1. land tussen twee- of meervoudige riviermond

Bron: Van Dale

En in zekere zin doet de Dender dat ook wel in Dendermonde » Google Maps

In zekere zin is jouw theorie dus een mogelijkheid, maar evengoed kunnen ze de link met Dendermonde (rivier - monde)  - Delta gelegd hebben.

Re: Cel Delta

Lack of a better name, dank om mijn these te tarten. De delta u het over heeft kan ontstaan waar een rivier in een meer of zee uitmondt. In Dendermonde mondt de Schelde uit in de Dender. Daar is van dat soort delta geen sprake.

Alles draait om de relatieve frequentie waarmee de dingen zich tonen.

  • Delta-cel

  • Delta Security (Calmette)

  • Delta ondertekent de oproep tot gewapende revolte in tijdschrift Michel Libert.

  • Delta of Thurisaz staat voor reus in de Arische esoterie. Verklaring zie hierboven. De (latere) aanslagen zijn toevallig ook een reuzenverhaal.

Mocht het om toeval gaan zouden Alfa, Bèta, Gamma, Delta, ... Omega zich even frequent tonen. Dat is hier duidelijk niet het geval. Zoals Martial Lekeu zei: Het ging erom het systeem belachelijk te maken en de daden te signeren. De zwaaikom in Ronquières tekent een puntgave Thurisaz op de kaart.

https://i.postimg.cc/J0TQpnKP/nazimythologie-6-kopie.jpg

Re: Cel Delta

Bakerstreet, ik ben geneigd je hierin te volgen. Het is inderdaad ook mijn inziens dat de wapens overal konden gedumpt worden. Hiermee wil ik zeggen dat ik reeds uit monde van oud gedienden gelijkwaardigheden heb gehoord zoals jij ze reeds hebt verkondigd. Bouhouche en Beijer stonden trouwens gekend om zulk meesterbrein te gebruiken. Dit soort “lateraal” denken kan helpen om niet te veel in hokjes te denken. Schieten op kinderen zonder enige vorm van psychopathie… Hmmm… Ik denk het niet!

Re: Cel Delta

De Delta cel is pas in de loop van 86 opgericht na de arrestatie van De Staerke dus later dan het dumpen van de zakken in 85. de naam Delta is op basis van de plaats waar het onderzoek wordt gevoerd, de eerste letter van Dendermonde is een D dus Delta, Gamma of andere varianten komen evenveel voor.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.