221

Re: Abdelkader Belliraj

Op de schaarse sporen die er zijn: formele herkenningen en materiële bewijzen die bepaalde personen onomstotelijk met de Bende van Nijvel in verband brengen wordt de laatste tijd op dit forum niet meer gereageerd. Omdat ze niet passen in de complottheorieën die ons alsmaar verder verwijderen van de feiten. Ik mis forumleden zoals Merovinger en anderen wiens posts een meerwaarde vormden.

222

Re: Abdelkader Belliraj

Ik denk dat alleen een DNA match voor een oplossing kan zorgen.

223

Re: Abdelkader Belliraj

Zelfs DNA kan gemanipuleerd worden. Maar ik heb een aantal van de materiële bewijzen op een rijtje gezet. Het zijn bewijzen waarvan ik niet snap dat ze niet tot een rechtszaak hadden kunnen leiden. Er zijn mensen (vb. parachtemoord) op basis van minder veroordeeld.

Re: Abdelkader Belliraj

imazibraine wrote:
kenza wrote:

Is er een adres van de bewuste tuin ?

Avenue des Chardonnerets, 44 in Tubize [Google Maps].

Dat is vlakbij de taalgrens, op de scheidingslijn van drie gerechtelijke arrondissementen. Nog zo handig: bemoeilijkt het onderzoek. En bijna met zicht op dat gedeelte van het Hallerbos waar hij de homosexuele man Marcel Bille vermoordde (nadat hij hem meegelokt had vanuit Brussel). Vermoord in Kasteelbrakel. In zijn verhoor in Marokko liegt Belliraj daarover. Hij zegt: 'Ik nam hem mee naar het woud van de Ardennen'. Dus bijna 200 km van de plaats waar hij hem werkelijk vermoordde, en vanwaar hij gewoon te voet naar de ouderlijke woning kon stappen ...

Beste Iamzibraine, naar wat ik juist heb gehoord van onze Waalse vrienden blijkt dat de familie Belliraj  Pas in 1999 in Tubize is komen wonen. Gelieve u bronnen kenbaar te maken aub! Want mensen (zoals ik) noteren dit dan blijkbaar verkeerdelijk! Of is dit een vermoeden van u dat de familie daar reeds midden jaren 80 woonde?

225

Re: Abdelkader Belliraj

En blijkbaar werd hun dossier gestolen bij hun advocaat (Franstalig forum):

Etrange vol de son dossier » brabant-wallon.lacapitale.be

Re: Abdelkader Belliraj

Zeer merkwaardig gegeven! Waarom zou iemand die twee dossiers willen stelen?

Re: Abdelkader Belliraj

Robertvandeurnen wrote:

Beste Iamzibraine, naar wat ik juist heb gehoord van onze Waalse vrienden blijkt dat de familie Belliraj  PAS in 1999 in Tubize is komen wonen. Gelieve u bronnen kenbaar te maken aub! Want mensen (zoals ik) noteren dit dan blijkbaar verkeerdelijk! OF IS DIT een vermoeden van u dat de familie daar reeds midden jaren 80 woonde?

Geen vermoeden, maar een absolute zekerheid: ze wonen er van in 1974, onafgebroken. En ook nu woont er nog steeds een lid van de familie. Alle andere oorspronkelijke bewoners van de wijk zijn vertrokken na de sluiting van de Forges de Clabecq en Fabelta. Ik zou mijn bronnen graag kenbaar maken, maar dan is het meteen gedaan met info vergaren, vrees ik. Ik zal eens gaan kijken op het Franstalig forum hoe ze daarbij komen.

Robertvandeurnen wrote:

Zeer merkwaardig gegeven! Waarom zou iemand die twee dossiers willen stelen?

Een waarom zou de dief daarbij zo duidelijk de indruk willen geven dat het hem om het dossier van Mehdi Nemmouche te doen was, en niet om dat van Belliraj? Een dief die langs het keldergat naar binnen kruipt en de moeite doet om een replica van een kalachnikov en een baseballknuppel mee naar binnen te nemen en ze daar achter te laten: die voorwerpen moeten de indruk geven dat het om Nemmouche gaat. Als je het mij vraagt was het hem te doen om het dossier Belliraj. Daar zat iets in dat hij liever liet verdwijnen. Vingerafdrukken? DNA-profielen? Andere bewijsstukken die een verband konden aantonen met de Bende?

Re: Abdelkader Belliraj

imazibraine wrote:

Geen vermoeden, maar een absolute zekerheid : ze wonen er van in 1974, onafgebroken. En ook nu woont er nog steeds een lid van de familie. Alle andere oorspronkelijke bewoners van de wijk zijn vertrokken na de sluiting van de Forges de Clabecq en Fabelta. Ik zou mijn bronnen graag kenbaar maken, maar dan is het meteen gedaan met info vergaren, vrees ik. Ik zal eens gaan kijken op het Franstalig forum hoe ze daarbij komen.

Ik ben eens gaan kijken op het Franstalig forum, en ik begrijp nu het misverstand: in 1999 is de maatschappelijke zetel van de carrosserie die daar gevestigd was, en die op naam stond van Benaïssa Belliraj, overgeplaatst naar een andere gemeente. Dat betekent niet dat de familie daar pas dan is komen wonen, maar dat ze er al woonde. Die maatschappelijke zetel beantwoordde in elk geval niet aan een activiteit ter plaatse, want daarvoor is die woning niet geschikt. Kijk maar op Google street view.

229

Re: Abdelkader Belliraj

Ik ben hier in dit topic beginnen posten met het idee "ik geloof er geen snars van". Maar eens out of the box denken, why not? Aangezien al het andere ons niet tot een oplossing brengt. L'histoire se répète, dat is mijn mantra. Misschien moet ik dat ook eens op zijn kop zetten. En zien of het heden mij iets kan leren over de geschiedenis. Ik heb gisteren 2 keer vol ongeloof naar mijn scherm zitten kijken. De eerste keer omwille van een persoonlijke zaak. De man die mij de laatste tijd kwam helpen is vermoord. Bruno Vroomen.

En de tweede keer bij dit: Het brein achter de aanslagen in Barcelona van twee jaar geleden was een informant van de Spaanse inlichtingendienst. Dat kan verklaren waarom België kreeg te horen dat er niets verdachts aan hem was toen hij hier werkte als imam. De man blijkt trouwens ook nadien nog in ons land verbleven te hebben - net zoals vier terroristen die het bloedbad uitgevoerd hebben.

Ik nodig jullie uit al de artikels in dit verband te lezen. Leerrijk. En natuurlijk moest ik ook denken aan de post van Bert ivm de budgetten en inlichtingendiensten. Het was al grappend gezegd maar het is de waarheid. België is een kweekvijver voor terroristen en wij, wij weten van niets!

Is het dan zo verwonderlijk dat er zoiets als "Schild en vrienden" ontstaat? Het zou mij niet verbazen dat er in Machelen of Diegem (waar die Iman-terrorist blijkbaar predikte) nog eens een café geopend wordt met de naam "De Pomp". Waar zijn wij mee bezig? Of beter gezegd: waar is de politiek mee bezig? Er zijn blijkbaar dringender zaken dan er voor zorgen dat suske aan haar geld geraakt.

Weten wij nog altijd niet wie de Bende van Nijvel was omdat we niet mochten weten hoezeer onze inlichtingendiensten van toen en de politiek van toen gefaald hebben ... of zelfs mee deden? Sorry dat ik eventjes in de coconut van de chitchat herval. Misschien vinden we met Belliraj de Bende van Nijvel niet, maar het zal ons zeker en vast iets bijleren over terrorisme. Vroeger en nu.

Re: Abdelkader Belliraj

Dit zouden wel eens historische woorden kunnen zijn, Coconut. Kader ze maar in voor je kleinkinderen ...