Re: Identiteitsplaatje

Ook Latinus zal een Identiteitsplaatje gehad hebben in die periode bijvoorbeeld.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Identiteitsplaatje

Ze vervulden hun dienst allebei op het kabinet van Cecile Goor. Dat er een link is tussen die twee is toch een materieel  bewijs voor de betrokkenheid van extreem rechts? Of zie ik de zaken verkeerd?

Re: Identiteitsplaatje

Het plaatje linkt niet alleen Latinus maar ook Falkenburg » Forum

Het zijn niet de spullen en linken die jan met de pet kan leggen of nog maar in bezit van kan komen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Identiteitsplaatje

Inderdaad; Betrokken personen aan wie de voorwerpen toebehoren mogen dan blijven beweren dat ze erin geluisd zijn, op z'n minst waren ze bekenden van de daders.

Re: Identiteitsplaatje

the end wrote:

Ook Latinus zal een identiteitsplaatje gehad hebben in die periode bijvoorbeeld.

Latinus is geboren in 1950. Hij was in die periode 33 jaar oud. Een identiteitsplaatje zal hij dus niet gehad hebben, net zomin als de Bernard Grandjean waarover hier gesproken wordt. Die was toen al 26, getrouwd, en werkte sinds enkele jaren in de privésector als burgerlijk ingenieur. Hij kan dus niet de Grandjean zijn die in 1983 als milicien op het kabinet van Cécile Goor zou gewerkt hebben. En ik vind er geen andere.

Is er eigenlijk wel een bewijs dat dat plaatje bestaat?

Re: Identiteitsplaatje

imazibraine wrote:

Latinus is geboren in 1950. Hij was in die periode 33 jaar oud. Een identiteitsplaatje zal hij dus niet gehad hebben.

Latinus had heel zeker een plaatje! Bernard Grandjean had ook een plaatje.Je bedenkleningen over het plaatje kloppen niet. Leeftijd of beroep doen er niet toe.

imazibraine wrote:

Is er eigenlijk wel een bewijs dat dat plaatje bestaat?

Het identiteitsplaatje is samen met vele andere dingen iets dat men uit beeld houd. Wat er ook uit beeld gehouden wordt zijn de contacten van Moyen ivm de bende, de rol van Baugniet, de buitenlandse spionnen die overvloedig in het dossier aanwezig zijn. Van voorgenoemde feiten bestaan er documenten met namen en plaatsen die buiten het bestaand dossier gehouden worden. Ooit al lijsten van schaduwopdrachten van de staatsveiligheid gezien ivm de bende? Wel ze bestaan en werden gedaan.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Identiteitsplaatje

Beiden zullen langer gestudeerd hebben, Grandjean was burgerlijk ingenieur, Latinus had, dacht ik, kernfysica gestudeerd. Dan vervul je niet op je achttiende je legerdienst.

Re: Identiteitsplaatje

Baugniet is ook een figuur die me blijft intrigeren: het is van hem dat Jean Marie Tinck beweert daderkennis te hebben, hij is ook de man die aan Guy Bouten info over de bende wou verkopen; Bruno Vandeuren en Bultot vernoemen hem ook. Ik blijf het vreemd vinden dat er over bepaalde verdachten zoveel geschreven wordt, terwijl andereen, zoals Baugniet en Grandjean, tegen wie toch wel aanwijzingen bestaan zo onder de radar blijven.

Re: Identiteitsplaatje

Django68 wrote:

Beiden zullen langer gestudeerd hebben, Grandjean was burgerlijk ingenieur, Latinus had, dacht ik, kernfysica gestudeerd. Dan vervul je niet op je achttiende je legerdienst.

De militaire loopbaan en zijn voorgeschiedenis van Latinus is ook iets die wat vergeten wordt, bij Cecile Goor heeft Latinus gewoon gewerkt VDB heeft persoonlijk 2 brieven voor Latinus naar Cecile Goor gestuurd om hem in dienst te nemen. Zie ook brand in Pour en De Pomp (weer). Latinus was een officier en tevens een dubbel spion, Smets Raes versus VDB en zijn vrienden daar zat hij tussen. Met wie Latinus contacten had dit is indrukwekkend, hij was niet zomaar iemand. Na zijn passage op het kabinet en de brand in Pour vlucht hij naar Zuid Amerika met de hulp van ... dit is hoog spel dat gespeeld werd.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Identiteitsplaatje

Django68 wrote:

Beiden zullen langer gestudeerd hebben, Grandjean was burgerlijk ingenieur, Latinus had, dacht ik, kernfysica gestudeerd. Dan vervul je niet op je achttiende je legerdienst.

Latinus was technisch ingenieur. Zou hij werkelijk 15 jaar over zijn studies gedaan hebben? Dan heeft hij elk jaar 5 keer overgedaan ... Begin de jaren '70 was hij al aan het werk in het atoomcentrum van Mol. De Grandjean waarover men het hier heeft was ook al 3 jaar aan het werk in 1983. Dus niet aan het studeren. Als er een Grandjean was moet het een andere geweest zijn.