541

Re: Verhaal van Kuros

Na het lezen van deze getuigenis vind ik het moedig van Kuros om hier zijn verhaal te doen, en ons te verlaten met het gevoel dat zijn toenmalige vrouw hem liever zag 'verdwijnen' dan naast haar te hebben.

Ikzelf geloof dat de overvallen het doel hadden om hoofdzakelijk geselecteerde personen uit de weg te ruimen (link met roze baletten / immo - bouw).

Laat ons echter stellen dat ik Kuros zijn verhaal volledig ter harte neem. Hoe kwam zijn vrouw in contact met een Bende waar heel België van wakker lag? Het zal alvast niet door een annonske in de plaatselijke gazet zijn ...

Spijtig dat hij hier niet meer kan op antwoorden.

542

Re: Verhaal van Kuros

Hoe kom je als "onverzadigbare" getrouwde vrouw van een herberguitbater anno 1985 in contact met andere venten en waar gaat het schorremorrie graag grote sier maken? Lokale dancings misschien. Haemers bijvoorbeeld ging ook graag op stap buiten Brussel.

Re: Verhaal van Kuros

Criminelen die snel verdienen, geven vaak ook snel uit. Aalst, Hekelgem, Denderleeuw was er toch één en ander te doen ... voor ieder wat wils. smile En ook in die tijd was er al sprake van drugs, wat toen toch nog schokkend was en uitzonderlijk duur. Normaal was dat iets dat in België enkel maar in Brussel, Antwerpen en Luik gebeurde.

En veel vrouwen fantaseren nu eenmaal over bad boys... Ze willen eenmalig hun fantasie beleven maar raken verstrikt in milieu. Eens ze je naam weten ... chantage. De reden waarom velen nog steeds zwijgen? Schulden, geheimpjes, verslavingen, te veel gezien, ... werd ARI daarvoor niet ingeschakeld.

544

Re: Verhaal van Kuros

Off topic maar nu jullie toch aan het roddelen gegaan zijn. Vrouwen die vreemdgaan zijn plots "onverzadigbare vrouwen" en mannen die we gerust gangsters kunnen noemen worden slechts "schorremorrie". In 1985 normaal dat drugs slechts in Brussel, Antwerpen, Luik ... komaan zeg. Die waren er ook in Aalst, Mechelen, Vilvoorde, Londerzeel ... Mijn dochter kreeg ze in die periode op school aangeboden en geloof mij zelfs in 1985 denk ik niet dat er "drugsvrije" scholen waren. De enige waarheid die hierboven staat is dat veel vrouwen vallen op Bad Boys. En inderdaad, ik denk dat er in Aalst nog vele "geheimpjes" zijn (om terug on topic te geraken).

Re: Verhaal van Kuros

Zeker met het bruisende nachtleven in Aalst en Hekelgem waar ook altijd zwaar volk uit Brussel op afkwam. smile Mannen in chique kostuum en dikke kar die aan den toog met briefkes staan te zwaaien. smile Degene met een echt dik inkomen doen dat meestal niet zo opzichtig. En hebben meestal ook geen boeventronie dat je van op meters afstand herkent.

Re: Verhaal van Kuros

Heeft er iemand weet of het verhaal van Kuros (rust in vrede) intussen volledig op het forum gedeeld mag worden?

547

Re: Verhaal van Kuros

Zitten er bewijzen in dat verhaal?  En waarom niet?

Re: Verhaal van Kuros

Ik denk dat de wereld nog niet klaar is voor het volledige KUROS verhaal. Let wel eens je elk detail kent is het totaal nog niet zo gek! Dirk was zeker geen fantast!

Re: Verhaal van Kuros

Bestaat er een mogelijkheid om het volledige verhaal te bemachtigen? Ikzelf ben bijvoorbeeld enorm geïnteresseerd en neem het woord fantast zéker niet in de mond. Het pijnpunt is dat ik hierop niet verder kan bouwen omdat er fundamentele zaken momenteel onbekend zijn in dit verhaal.

Re: Verhaal van Kuros

Hilde Geens geeft ongenuanceerd haar mening over deze hypothese:

''De Bende van Nijvel is in grote lijnen een mythe, waaraan ook wij journalisten hebben meegewerkt. Heel België heeft er bij wijze van spreken zijn eigen privé-problemen ingestopt. Iedereen heeft wel iemand aangegeven."

"Twintig jaar geleden werd ik opgebeld door een man: ‘Mijn vriend weet hoe de Bende van Nijvel in mekaar steekt.’ Die vriend had een café in Aalst. Na enkele jaren herinnerde hij zich dat zijn vrouw, van wie hij ondertussen gescheiden was, hem de avond van de aanslag in Aalst om een potje slagroom naar de Delhaize had willen sturen. Hij was zelf een onderzoek begonnen en daaruit bleek dat alle slachtoffers in een buitenechtelijke verhouding verwikkeld waren. De Bende van Nijvel was volgens hem opgezet door de bedrogen wederhelften."

"Toen ik vroeg hem of zijn vriend dat aan de Cel Waals-Brabant had gemeld, zei hij: ‘Ze komen volgende week.’ Daar hadden ze dus tijd voor, maar die wapens uit Amerika hebben ze nooit onderzocht."

Bron: Humo | Interview Hilde Geens | 23/11/2017