551

Re: Overijse: 27 September

Aangezien je bovenstaande gegevens gebruikt om een bericht van uzelf te onderbouwen, mag ik er dan van uit gaan dat we dit volgens uzelf ook als 100% correcte informatie mogen bestempelen?

Ik wil er ook eventjes op wijzen dat je de oorspronkelijke tekst uit het boek welke je hier aanhaalt hebt gewijzigd. In de oorspronkelijke tekst staat "Finé" in plaats van "Finné", waarmee duidelijk is dat ze in 1988 (en vroeger geschreven) nog ZO goed niet op de hoogte waren van de details.

Verder plaats ik hier ook eventjes de voorgaande zin aan de zinnen welke je hier citeert:

Nadat de Bende haar moordraid in Eigenbrakel uitvoerde en zij aankwamen in Overijse was Finé de eerste die zonder enige aarzeling door de moordenaars werd weggemaaid.

Ik denk dat we ondertussen wel al weten dat bovenstaande hoogst waarschijnlijk onjuist is (het deel wat Finné als eerste slachtoffer betreft).

Non semper ea sunt quae videntur

552

Re: Overijse: 27 September

FreCR wrote:

Ik wil er ook eventjes op wijzen dat je de oorspronkelijke tekst uit het boek welke je hier aanhaalt hebt gewijzigd. In de oorspronkelijke tekst staat "Finé" in plaats van "Finné", waarmee duidelijk is dat ze in 1988 (en vroeger geschreven) nog ZO goed niet op de hoogte waren van de details..

Wel, ik heb niets gewijzigd FreCr. Als er iemand dit gewijzigd heeft dan is het de persoon die het op de bende van Nijvel site geplaatst. Dit stukje tekst komt onveranderd van hier op de site feiten Overijse. Erbij die grote dader is een kindermoordenaar En hij heeft een naam!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Overijse: 27 September

the end wrote:

Een eerste schot deed hem op de grond vallen. De reus boog zich over de man, bekeek hem in het gezicht en executeerde Finné met een tweede schot in de nek.

Nogmaals, niemand heeft de executie van Finné gezien. Dus niemand kan zeggen/beweren dat de reus, de kleine, de oude of nen dikzak de moordenaar van Finné was. De afleiding alzou de reus Finné hebben neergeschoten is vermoedelijk gebaseerd op het feit dat Finné met een Ingram zou zijn neergeschoten en vermoedelijk een getuige de reus gezien heeft met een Ingram. Maar dat wil niet zeggen dat het effectief de reus is die Finné heeft neergeschoten.

En nogmaals, die details (wie welk slachtoffer heeft gemaakt en met welk wapen) moeten pas in een tweede fase uitgezocht worden eens men de groep daders gevonden heeft. En die is nog altijd niet gevonden.

554

Re: Overijse: 27 September

Over de linkshandige/grote dader is er ivm Aalst en Overijse veel geweten, samen met de killer rf nr 4, heeft hij de meeste doden op zijn geweten. Een getuige in Overijse (groep plakkers) verteld er iets heel interessant over. En over niemand heeft iets gezien, dit vertelt men over een moord in Aalst ook, maar het is niet zo! Toevallig ook de moord van de grote linkshandige dader G15!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

555

Re: Overijse: 27 September

Iemand ooit gehoord dat “de Golf” gezien is in Overijse op De Hengstenberg en in Hoeilaart in de wijk Pitoresk, een poepsjieke wijk achter de restaurant van Pierre romeyer?

556

Re: Overijse: 27 September

In mijn mening moeten we de mogelijkheid in acht nemen dat de overvallers in Eigenbrakel verschillend kunnen zijn met deze van Overijse. Waarom zou je bij de ene overval een kind in leven laten, en bij de andere dit kind van het leven ontnemen.

Dat het ging om een mogelijke afrekening om Finne zou me niet van de stoel laten vallen. Achter elke moord kan er steeds een verband gelegd worden (theoretisch) al is het in het geval van deze bende steeds een verband in eerste lijn.

Dat Finne door rijkswachters (valse) naar de Delhaize geëscorteerd werd is mogelijk... hebben politieagenten langs de Diable geen wagen tegengekomen dat op een rijkswachtvoertuig moest lijken? Dezelfde tactiek kan toegepast zijn om het koppel aan de DATS van het leven te ontnemen. Indien deze moorden niet politiek getint waren, spreken we over iets te veel toevalligheden van slachtoffers die gelinkt worden aan CEPIC.

Re: Overijse: 27 September

Het organogram van de CWB deelt de Bende Van Nijvel op in twee groepen van drie mensen: drie killers die bij haast alle feiten opdoken en drie anderen die zich enkel bij de eerste golf van Bende-overvallen (82-83) lieten zien. Binnen de groep van drie hoofddaders ontwaart de CWB:

  • de maniak (een man die kennelijk plezier schiep in het zoveel mogelijk doden van mensen, het dna op de peuk is van hem.)

  • Nummer 2 is de legendarische reus.

  • Nummer 3 is een man die, zoals dat heet, alleen mensen neerschoot als die voor hem een bedreiging vormden.

Omtrent de minder agressieve nummer 3 zou de CWB in januari een nieuwe robotfoto verspreiden (2003). Kan iemand mij linken waar ik deze foto kan raadplegen?

Een getuige toerde in de vooravond van 27/09 in de buurt van overijse, enkele minuten voor de hel losbarstte. De getuige heeft met hoge snelheid achter de groene golf van de daders aangereden. Onder hypnose heeft de getuige een nieuwe gedetailleerde robotfoto laten maken van nummer 3 op de achterbank. Het CWB is overtuigd dat de man de waarheid spreekt.

Bron » Nieuws

Enkel kan ik deze foto niet meteen terugvinden...

558

Re: Overijse: 27 September

Insp. Witse wrote:

Omtrent de minder agressieve nummer 3 zou de CWB in januari een nieuwe robotfoto verspreiden (2003). Kan iemand mij linken waar ik deze foto kan raadplegen?

Dat is nr. 23.

559

Re: Overijse: 27 September

De Bende pleegde die avond, kort na elkaar, twee raids: een op de Delhaize in Eigenbrakel, en een op de Delhaize in Overijse. Er vielen telkens drie doden. “De getuige reed met hoge snelheid achter de groene Golf van de daders aan, wat zij blijkbaar hinderlijk vonden”, legt advocaat-generaal Michaux uit. “De getuige herinnert zich zeer scherp het gezicht van een van de mannen (nummer 3, ddc) op de achterbank.

Advocaat-generaal Michaux kent het dossier niet! Los van het feit dat hij niet op de hoogte is van het aantal slachtoffers, is hij blijkbaar ook niet op de hoogte van de groene Golf die traag reed.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

560

Re: Overijse: 27 September

Aan de Delhaize van Overijse plakken op vrijdagavond vijf CVP’ers verkiezingsaffiches. Een van hen is Rudy van der Auwera.”Wat zich die tien minuten afspeelde vergeet ik nooit. We hoorden achter ons lawaai, we dachten aan klappertjes. Het was een kind dat van zijn fiets geschoten werd. Meteen daarna werden we met z’n vijven tegen de muur gezet. Luc Bennekens werd eruit gepikt, ze duwden hem als gijzelaar voor zich uit het warenhuis binnen. Wij doken tussen de wagens, en zo gauw ze binnen waren vlogen we naar een winkel om politie en hulpdiensten te bellen.”

Er bevonden zich op dat kleine stuk parking minimum 7 personen/klanten en verschillende daders. De vier overlevende personen zeggen duidelijk dat ze achter hun rug activiteit hoorden en het knallen van de wapens. Ze hadden een bepaalde tijd geen zicht op wat achter hun rug afspeelde. Het is in die tijd dat de Ford daar terecht gekomen is. De 3 personen die de grootste kans maken en met zekerheid zicht hadden op wat er gebeurd zijn vermoord. Niemand van de overlevenden heeft de moord gezien omdat dit het begin was van de aanslag. De groep plakkers is pas tegen de muur gezet na een aantal schoten in die kleine hoek.

Wat de getuigen ook zeggen over hun ervaring ivm de gebeurtenissen op die kleine parking in die korte tijd: We hadden nooit eerder een overval meegemaakt, maar we hebben van het eerste moment het gevoel gehad dat het hier niet om een gewone hold-up ging.”

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.