Topic: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

Waarschijnlijk staat dit artikel reeds op een andere plaats vermeld. Toch denk ik dat het belangrijk is nog eens in de verf te zetten wie de man achter deze belangrijke functie was:

"Hij werkt sinds 1 november van dat jaar als expert in terrorismepreventie voor de Verenigde Naties in Wenen. Hij staat aan het hoofd van de Middle East and North Africa Branch van de Terrrorism Prevention Branch (TPB) van het United Nations Office on Drugs and Crime.

Bron » www.hln.be

Het gaat mij hier niet om het feit dat de man naar de hoeren ging (alhoewel bepaalde functies toch ...), maar wel over het feit dat hij deze "activiteit" liet betalen door ... Toch onvoorstelbaar dat deze man "weggepromoveerd" werd naar dergelijke functie.

2

Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

Wegpromoveren is een algemene oplossing in zulke zaken. Het zal ook wel in andere landen gebeuren. Maar wat mij verwonderd is dat zulke elementen zonder boe of bah worden ingelijfd in een organisatie zoals de Verenigde Naties! Stel dat iedere lidstaat van de VN een aangebrande persoon zou presenteren voor een belangrijke job? Hoe zou de basis van de VN er dan gaan uitzien? Je kent het spreekwoord wel: "Een vos verliest zijn haren, maar zijn streken niet". Wordt daar dan geen antecedentenonderzoek gedaan?

Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

Ik denk dat "weggepromoveerde magistraten" een belangrijk gegeven is in het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Maar hierover wordt er op deze site weinig geschreven...

4

Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

Naar mijn ervaring wordt iemand enkel weggepromoveerd als ie nog (een) stok(ken) heeft om (een) overste(n) in de n-de graad boven hem te slaan. Die zullen zich maar al te graag garant stellen om die promotie waar te maken. Anders is het roemloze exit toch? En dat is hier duidelijk niet gebeurd.

Wie waren de oversten, m.a.w. wie heeft dit laten gebeuren? Deze vraag is veel interessanter. Niks gebeurt vanzelf, al zeker niet op dat niveau.

Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

Ik kan alvast één verklaring geven, en ik niet alleen trouwens. Herlees het artikel nog eens en bekijk de namen van alle actoren. Wie heeft er ooit de NVA en de MR samen gebracht? Wie was de lobbyist? Wie is er nooit veroordeeld ondanks tientallen en misschien zelfs honderden feiten? Aan tafel bij hem niet alleen magistraten en politici maar ook topadvocaten.

» www.apache.be

Wie was de chauffeur die de magistraat naar de hoeren bracht? Waar woonde die? Waar en wanneer is o.a. deze laatste tussen gekomen i.v.m. een getuige van de Bende van Nijvel.

Angst, tot op de dag van vandaag, dat is de reden. Waarom angst? Omdat iedereen er zich bewust van is dat sommige actoren, of het nu de schutters of de opdrachtgevers of de omgekochte magistraten zijn, nog steeds belangrijke functie's in de huidige maatschappij hebben of bevriend zijn met dat soort mensen.

Ik zou ze geen eten willen geven alle magistraten die zijn om ... euh een "vriendendienst" bewezen hebben.

"Op de rekening van Audenaert troffen de speurders een paar schijven van tienduizend euro aan. Dat geld diende volgens Blijweert echter niet om Audenaert om te kopen. Het zou een vergoeding voor een vriendendienst van jaren terug zijn geweest."

Nog een vriendendienst? De laatste dan.

"Deze nieuwe affaire kwam aan het licht tijdens een onderzoek naar afpersing tegen Paul D.S. (51), een ex-garagist uit Vilvoorde. Die zou zakenman Koen Blijweert gechanteerd hebben omdat hij over een foto beschikte waarop hij te zien was op een seksfeestje. Ook Mercx was op die foto te zien.

Blijweert zou de man 2,5 miljoen frank betaald hebben omdat hij Merckx niet in problemen wilde brengen. Volgens anderen was dat omdat Merckx zaakjes regelde voor Blijweert.

Paul D.S. had het op Blijweert gemunt omdat die hem geruïneerd had bij de overname van een discotheek. Tegen Dirck Merckx werd nooit een gerechtelijk onderzoek geopend.

» www.hbvl.be

2,5 miljoen frank voor een onnozele foto? In tegenstelling tot wat het artikel suggereert ging het om een doodgewone foto waar de 2 heerschappen op stonden. Maar B. wou niet samen op de foto met de magistraat gezien worden. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het een soort sexfeestje kan geweest zijn. Ik vermoed van niet want ik ken de plaats van dat feestje (Vilvoorde).

Zullen we er nog een derde magistraat bij halen? Op het eerste zicht heeft ook deze man niets te maken met de Bende. Ware het niet dat Mornie die verdacht werd van de moord op een aantal mensen waaronder een kloosterzuster een vaste klant was van de Jonathan én van het Aalsterse drug en homo milieu. Hem kunnen we tot op heden enkel "zware passiviteit" verwijten en dit in minstens 2 zaken (de andere gaat over verboden wapenbezit bij para i.v.m. moord De Vleeschauwer).

"En het Dendermondse gerecht stuurde pas weken na haar verdwijning een opsporingsbericht uit. Het klooster zelf weigerde trouwens een aangifte te doen zodat haar toen al stokoude moeder het maar moest doen. En buiten een opsporingsbericht was het bij het parket passiviteit troef. Toenmalig procureur Guido De Saeger was dan ook een van de katholieke notabelen die in veel katholieke verenigingen ook bestuurder was, o.m. in Sint-Vincentius."

Bron » willyvandamme.wordpress.com

Raar maar waar, al de feiten hierboven hadden iets te maken met Vilvoorde (en het laatste feit Vilvoorde en Aalst).

» derijkstebelgen.be | www.standaard.be

6

Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

Lees tussen de lijnen, 't is overal hetzelfde liedje. A different smell from the same perfume (nummer van Luna Twist) ... wie gelooft na het lezen hiervan (en zoveel soortgelijke verhalen) dat het mysterie van/rond de zogenaamde Bende van Nijvel nog opgehelderd geraakt?

Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

Inderdaad P-51. Het is overal hetzelfde liedje. Maar via deze case kan je perfect aantonen waarom sommige zaken nooit opgelost geraken.

Dirk Merckx was in '98 al eens in opspraak gekomen toen hij een misdaaddossier tegen Marc Senelle (advocaat) ten onrechte naar zich toe wou trekken (die laatste werd veroordeeld tot 30 maanden cel en de tergbetaling van tientallen miljoenen fraudegeld). Dat zou met Merckx zeer waarschijnlijk helemaal anders afgelopen zijn.

Indien ik mij niet vergis was Marc Senelle ook als jonge advocaat de advocaat van het echtpaar Fourez-Dewit. Marc Senelle is een vriend van Blijweert en van de familie De Pauw en van Leon-François Deferm van het Augustaschandaal.

De familie Blijweert had eind vorige eeuw zowel de magistratuur als de belastinginspectie in hun zak. Niet vergeten dat Blijweert senior de aandeelhouder was van de bank Copine!

Herinneren jullie zich het verhaal van de grote gangster die plankskes was gaan stelen langs de A12? Volgens de roddelfabriek waren die bestemd voor het terras van een vrouwelijke rechter (ook in de buurt van Vilvoorde). Dat van die plankskes is nooit uitgekomen maar wel het feit dat ze van een zekere Vergaelen uit Vilvoorde geld geleend had waardoor ook hij deze rechter in de tang had.

Rechter De Tandt riskeert drie jaar cel » www.nieuwsblad.be
Francine De Tandt wil geen stap opzij zetten » www.hln.be

Ik waag mij niet verder aan aan de zelfmoorden en moorden die er toen gebeurd zijn (Verdeyen was er één van). In het verlengde hier van:

Proces tegen ex-advocaat Senelle begonnen

Voor het hof van beroep in Brussel is dinsdag het proces begonnen tegen de voormalige advocaat Marc Senelle. De 52-jarige Senelle werd in mei 2002 in eerste aanleg veroordeeld tot dertig maanden cel met uitstel.

De ex-advocaat staat terecht voor een grootschalige fraude tussen 1989 en 1994. Hij zou meer dan 1,2 miljoen euro verduisterd hebben met immobiliëntransacties. Volgens de rechtbank van eerste aanleg was Senelle de feitelijke bestuurder en de belangrijkste begunstigde van een tiental bedrijven waarmee de fraude werd gepleegd. De voormalige advocaat heeft steeds zijn onschuld staande gehouden.

Senelle is de vroegere raadsman van Carla Galle en Johan Delanghe, de ex-kabinetschef van Willy Claes die op het Agusta-proces veroordeeld werd voor corruptie.

Het hof van beroep velt op 8 maart een arrest over de ontvankelijkheid van de klachten.

Bron: Gazet van Antwerpen | 3 Maart 2004

Van dezelfde Merckx ... oeps foutje, ja ja:

Dossier-Beaulieu: oeps, foutje

Het lijvige dossier-Beaulieu over fraude door de dynastie rond tapijtengigant Roger 'Boer' De Clerck is nog maar net door het Brusselse parket doorverwezen naar de correctionele rechtbank, of eerste substituut Dirk Merckx krijgt het al teruggestuurd. Wegens vormfouten.

In zijn eindvorderingen moet het parket er onder meer voor zorgen dat alle burgerlijke partijen en hun advocaten met alle bijhorende coördinaten in het document worden opgenomen. Bovendien moet datzelfde parket ook een farde met daarin de benadeelde partijen in het geding aan de vorderingen voegen. Dat is in het dossier-Beaulieu klaarblijkelijk niet gebeurd en daarom wordt het ook even terug naar af gestuurd.

Het dossier-Beaulieu werd in 1990 door Brussels onderzoeksrechter Bruno Bulthé opgestart rond mogelijke fraude met subsidies aan het glasverwerkend bedrijf Verlipack, dat deel uitmaakte van het imperium van de familie De Clerck. In het kielzog van dat dossier werden nog 43 andere onderzoeken opgestart naar financieel gesjoemel binnen de groep-Beaulieu. In totaal werden 12 gerechtelijke onderzoeksdossiers geopend, die begin mei samen als afgerond naar de correctionele rechtbank werden verwezen.

Uiteindelijk werden 32 van de 54 personen die ooit in de loop van het mega-onderzoek in verdenking werden gesteld, in die verwijzing opgenomen. De verdediging van verscheidene betichten meent nu al dat de redelijke termijn van vervolging ruimschoots overschreden is. Een nieuwe heen- en terugreis van het ongeveer 700 kartonnen dikke dossier kan die termijn alleen maar nog langer maken.

Bron: Het Nieuwsblad | 1 Juni 2005

In zijn geval vraag ik mij af of een foutje een foutje is.

Bij mijn weten is dit de juiste analyse ... en ze komt nog wel uit P Magazine.

P-Magazine bericht in zijn laatste editie uitgebreid over de affaire-De Tandt die, zo schrijft het weekblad, “slechts een schakel in een veel ruimer crimineel systeem” is.

Dit veel ruimer crimineel circuit, alleen mogelijk door de medewerking van justitie én van staatsveiligheid, dat is voor mij de echte Bende van Nijvel. De bende is een verzinsel , een mythe, een valse vlag gebaseerd op analyses van wapens die langs geen kanten klopten.

"Toen de politie het lijvige corruptiedossier aan minister De Clerck bezorgde, zat laatstgenoemde met een probleem. “Een heel groot probleem. Het materiaal van de politie kon de – nu al zwaar gehavende – geloofwaardigheid van justitie helemaal onderuit halen. Hoe het probleem beheren? De oplossing: door het zelf vanuit het kabinet van justitie te laten lekken”, aldus P-Magazine. Vervolgens werd midden augustus een perslek uitgekiend, dat focuste op advocaat Robert Peeters (bij wie het onderzoek vijf jaar geleden begon) en rechter Francine De Tandt. Peeters is “aangeschoten wild”, staat er te lezen, omdat er tegen hem reeds meerdere strafklachten lopen. “En dat De Tandt op een dag tegen de lamp zou lopen, stond in de sterren geschreven. Opofferen, dus”, aldus het weekblad.

De aandacht werd dus afgeleid van datgene waar het werkelijk om draait. P-Magazine laat een anonieme topadvocaat aan het woord die het dossier als volgt omschrijft: “Het is zelfs geen bom. Dit zijn tien bommen tegelijk (…) Dit leidt, na de politiehervorming, tot een hervorming van het gerecht. Het einde van de farizeeërs in de tempel, het einde van een systeem dat dacht untouchable te zijn.”

Andere namen die bijvoorbeeld opduiken in het dossier, zijn die van Christian Van Buggenhout, de advocaat die de Belgische regering verdedigde in de Fortis-zaak, waarin De Tandt in eerste aanleg de verkoop van Fortis aan BNP Paribas goedkeurde. “Het rapport bevat getuigenissen dat meester Van Buggenhout, die optrad als advocaat van de Belgische regering, al uren voor De Tandt haar vonnis uitsprak in het bezit was van het vonnis. Hoe dat kan? Omdat Van Buggenhout zelf het vonnis had geschreven, zo meldt het dossier”, aldus P-Magazine.

Ook Paul Blondeel, voorzitter van het hof van beroep, wordt genoemd in het onderzoeksrapport. Blondeel is de man die een tuchtonderzoek naar De Tandt voerde, waarin hij enkele van haar vonnissen zwaar bekritiseerde. Maar nog volgens P-Magazine meldde hij enkel die dingen die vroeg of laat toch het daglicht zouden zien, en “fietste hij om de hete brij heen”. In het politiedossier wordt Blondeel uitdrukkelijk aangestipt als “complementair aan De Tandt”, waardoor ook hij in opspraak komt.

8

Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

Ik begin sommige uitlatingen van "Cobra" steeds meer en meer te begrijpen. Zou hij dan toch niet zulk 'warhoofd' zijn?

Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

Wat bedoel je daar precies mee Leo? Heb je het over zijn uitlatingen ivm de magistratuur? Ik kan in ieder geval nog uren doorgaan vertrekkende van uit Vilvoorde. Ik ben vertrokken van uit verhalen of uitlatingen van mensen die ik daarna in de pers of via PV gaan nakijken ben. Zo herinner ik mij ook een uitspraak van een gescheiden vrouw over haar ex. Hij zou betrokken geweest zijn of opgepakt i.v.m. de Bende.

Iedereen dacht toen dat dit een rancuneuze reactie was. Maar inderdaad, vele jaren later bleek die aanwezig te zijn op een plaats waar de Delta-cel haar laatste "wapenfeit" had. En nog veel jaren later vernamen we dat de naam genoemd werd in de biecht van een oude man. En nu kan je hem op Facebook vinden met een opgestoken middenvinger.

Nog iets. Ik heb hier helemaal geen nieuw topic gemaakt met de titel "diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspatting bij de hoeren". Zou Ben dit gedaan hebben? Ik durf dat te betwijfelen. Vond dat nogal raar, daarom wil ik dit toch eventjes vermelden. Maar goed, het is alleszins de waarheid.

Wat die waarheid betreft moet ik ook bekennen dat ik niet alles durf schrijven, goed wetende dat we gevolgd worden. Ik bewonder sommige mensen hier en elders om hun moedige getuigenissen.

Kris Merckx had zijn werk met Blijweert die graag Sinterklaas speelde ... uit vriendschap.

In 1990 dook de naam Blijweert op in de milieuboxen-zaak. Het Blijweert-bedrijf Aralco uit Hamme wist met succes een deel van de fabricage van de groenen dozen naar zich toe te trekken. Koen Blijweert werd in september 1992 aan de tand gevoeld nadat was gebleken dat hij voor een half miljoen oude franken meubelen had gekocht voor een directe medewerker van ex-premier Dehaene. "Uit persoonlijke vriendschap, niet om een gunst te verkrijgen", zei Blijweert daarover.

Bron » www.standaard.be

Er komt geen proces tegen Luc Biesemans, de gewezen privé-secretaris van premier Dehaene, zo besliste de Brusselse raadkamer op 11 maart. Biesemans kreeg eind de jaren tachtig voor 480.000 frank meubels van lobbyist Koen Blijweert, in de periode dat de toenmalige minister van Verkeerswezen Dehaene mee besliste over de contracten voor het rattenvrij houden van de rivieren. Volgens de raadkamer weegt het 'rattendossier' niet zwaar genoeg. Bovendien was Biesemans geen ambtenaar en kan er dus ook geen sprake zijn van belangenvermenging, hoogstens van gelobby.

Heeft dit alles iets met zogenaamde Bendefeiten te maken? Ik ken alvast het antwoord.

Hoe bescherm ik mijn collega-magistraten?

Willy De Smet, de voorzitter van het Hoog Comité van Toezicht, was tot voor kort tegelijkertijd ook eerste voorzitter van het hof van beroep te Gent. Sinds deze magistraat van CVP-signatuur in 1989 voorzitter van het HCT werd, zorgt hij vanuit die positie voor de bescherming van zijn collega-magistraten. Als voorzitter zit De Smet op een mooie uitkijkpost: hij is op de hoogte van alle gerechtelijke opdrachten die de HCT-enquêteurs uitvoeren, hij bepaalt zelf welke enquêteurs welke opdracht zullen doen en hij behoudt zichzelf het recht voor iedere enquêteur desgevallend weer van zijn opdracht te ontheffen. Hij wordt voortdurend geïnformeerd over de stand van het onderzoek en krijgt alle opgestelde processen-verbaal onder ogen. Bovendien moeten alle nieuwe klachten of aangiften die het HCT ontvangt, via de voorzitter passeren.

Het gebeurt regelmatig dat de voorzitter persoonlijk besluit om klachten die wijzen op strafbare feiten zonder gevolg te klasseren. Bij voorkeur maakt De Smet daarbij gebruik van gele ‘Post-it-papiertjes’. Op zo’n papiertje schrijft hij dan zijn instructies, zoals bijvoorbeeld: ‘Seponeren. Niets wijst op afwending van toelagen’ (zie document 2). Het handige van deze methode is dat het gele briefje makkelijk en zonder sporen na te laten verwijderd kan worden uit het dossier. Dat laat de voorzitter toe met een stalen gezicht te beweren dat hij het dossier nooit onder ogen heeft gekregen, laat staan dat hij opdracht gaf te seponeren.

Bron » www.houtekiet.be (PDF)

En nog een Sinterklaas. Pierre Salik (ons ook bekend). Een volkswagen Sirocco voor de echtgenoot van Hilde Missant (belastingen). Hilde zelf was gewezen kabinetssecretaris van Dehaene.

Bron » books.google.be

Re: Diensthoofd parket weggepromoveerd na uitspattingen bij de hoeren

"Met zo'n gasten aan het roer moet Bin Laden wel beven"

"Merckx te gast bij de ... Hells Angels"

"Blyweert misbruikte me ..."

Herbeleven we de periode van de Beurskrach uit 1929 en de langdurige Grote Depressie uit de dertiger jaren van vorige eeuw? Veel wijst er op. De huidige financieel – economische crisis zou deze van die jaren nog kunnen overtreffen. De dertiger jaren van vorige eeuw waren ook in België die van financiële, economische, politieke schandalen die de mensen deden kotsen van de “democratie”. Anti democratische bewegingen en rechts populistische partijen à la VB, LDD en N-VA vonden een voedingsbodem in deze kapitalistische en imperialistische degeneratie die met de Tweede Wereldoorlog, tientallen miljoenen doden,waarvan twintig miljoen Sovjet soldaten en burgers, tijdelijk haar beslag kreeg. In België en in Vlaanderen was de collaboratie met de nazi’s wijd verspreidt door fascistische organisaties als REX en het Vlaams Nationaal Verbond (VNV). Dat laatste zou al in de veertiger jaren opnieuw een baken worden voor extreem rechts, de Volksunie en later het racistische Vlaams Blok – Belang.

“Zakenmannen”…

Bij die toenmalige schandalen waren “de hoogste gelederen” betrokken, was elke moraal vanwege de rijken afwezig. Zo ze die al ooit hadden. Ook de voorbije weken, maanden, jaren zou België door mekaar geschud moeten zijn van verontwaardiging. Zou… Zowel Lernout en Hauspie als de brutale manipulaties van Fortis, Dexia en andere banken, Beaulieu veroorzaakten niet meer dan wat deining in de gemoederen. En het vreemde fenomeen dat het profitariaat van de couponnekes knippers op een Fortis vergadering zowaar revolutionaire allures kreeg. Wat vooral goede TV opleverde. Te langzaam begrijpt men dat deze crisis massale werkloosheid en armoede in petto heeft. En dat deze met veel geld in hun bordelen blijven feesten.

De schaamteloos rijke en zichzelf onaantastbaar voelende milieus die deze crisissen veroorzaken, demonstreren al van af het Romeinse Rijk, over de krankzinnige veertiende eeuw tot nu een moraal die steunt op oeverloos bezit, brutale macht en de belangrijkste drijfveer van het bestaan: Seks. Prostituees noemen hun betere klanten “zakenmannen”, waar ze iets meer aan verdienen omdat deze iets meer verwachten.

Prostituees kennen de zwakheden van deze “zakenmannen” en niet zelden werden deze hiermede gechanteerd. Onze Italiaanse vriend, de extreem rechtse Premier Berlusconi mag met voorsprong een reïncarnatie uit de dertiger jaren heten. Zijn machtswellust, vernietiger van de democratische verworvenheden én seksuele geobsedeerdheid voor jonge meisjes, deden zijn eigen vrouw op de vlucht slaan. Op een vergelijkbare figuur in België en Vlaanderen is het nog even wachten.

Heren van stand

Toch zijn er kandidaten in spe. Slechts enkele worden verplicht hun ondergronds leventje te onthullen. Vooral omdat prostituees zich aan hun eeuwenoude code van geheimhouding houden, geen namen verklappen. En dat is goed. De strapatsen van hun klanten zijn hoogstens intern interessant voor een roddeltje op een terrasje na gedane arbeid. Soms loopt het mis…

“Zakenmannen” hebben ook hun behoeften en geheimpjes. Daar is niets mis mee. Het wordt wel bedenkelijk wanneer ze het ene niet meer van het àndere weten te onderscheiden. Neem nu de heer Dirk Merckx en zijn voormalige boezemvriend Koen Blyweert. Geen gewone gasten. Heren van stand met geld en macht. Veel macht. Je kon er de voorbije weken niet naast kijken. Bovenop de aangroeiende berg financiële schandalen, vermoedens van corruptie en pogingen het deksel op de pot te houden, kregen we er een pak seks bovenop. Dankzij beide heren.

Samen met mijn vrienden wroet ik graag in de stront. Daar zijn juweeltjes te vinden. In augustus 2008 publiceerde ik hier een stuk waarin het indertijd actuele werk van de Antwerpse stadsarcheoloog bekritiseerd werd. Hij is daar nog niet goed van en wil dat ik dat artikel op het gehele Internet verwijder. Een gekende “eis” waarop ik niet inga, zelfs al moest het technisch kunnen. Zijn verzoek ruikt naar censuur, terwijl de brave man slechts wat onbeleefdheid verweten wordt.

Geld? Vreten?

Het wordt in dat artikel pas echt leuk wanneer… Koen Blyweert en zijn NV Blyweert ter sprake komen. Een stel dakloze krakers van het DAK waren niet van plan een paar panden achter het Vleeshuis en de Grote Markt te verlaten vooraleer de stedelijke archeologische dienst daar mocht wroeten naar juweeltjes. Vooraleer de betonmolens zouden dreunen en die belangrijke archeologische site voor altijd vernietigd worden. De krakers wonnen, zij het niet zonder strijd en nieuwe ervaringen rijker. Bijvoorbeeld over de “onderhandelingstactiek” van heren in Armani pakken.

Citaat uit dat artikel op Indymedia.be: “De heren beheerders van projectontwikkelaar Blyweert nv, een mega firma, stelden de krakers bij het genot van een vieze tas lauwe thee en een joint in hun kraakpand eerst voor een fikse som geld in ontvangst te nemen voor hun “goede werk” met daklozen. Wat deze gedecideerd weigerden. Dan om samen met deze hardwerkende Vlamingen eens uitgebreid te gaan vreten in een duur restaurant. Wat deze met afschuw afsloegen. Tenslotte daagden ze hen voor de vrederechter…” Het DAK won deze actie. Lees: “Godsgeschenk”. Tot hier de NV Blyweert van Koen Blyweert. Telg uit een mooie Oost – Vlaamse boerenfamilie met een collaborerend Moffen reukje. “Zij kwamen uit het land van Waas…” Klaar om bij een splitsing van België de mensen volksgetrouw in de tang te nemen.

Brusselse justitie.

De heer Dirk Merckx is andere koek. De Standaard van 26/09/09 : “Eerste substituut procureur-des-konings Dirk Meters is sinds 2006 weg bij het Brussels parket. Hij werkt sinds 1 november van dat jaar als expert in terrorismepreventie voor de Verenigde Naties in Wenen. Daar staat hij aan het hoofd van de Middle East and North Africa Branch van Terrorism Prevention Branch (TPB) van het United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC)”… Een hele mond vol.

Met zo’n gasten aan het roer van de vrije wereld moet Bin Laden wel beven. Dirk Merckx was bij het Brusselse parket een aantal jaren hoofd van de financiële sectie en behandelde het maar niet af rakend corruptie dossier Beaulieu en (“Boer”) Jan De Clerck. Tot daar bestaat het vermoeden dat deze Belgische terreurexpert zonder doodzonden was. Vermoeden… Want zijn leventje wordt nu uitgespit door het parket.

Dirk Merckx had wat relaties met … Koen Blyweert, van de NV Blyweert. Een NV en familie die reeds in allerlei onfrisse zaakjes betrokken was, veroordeeld werd, lustig doorgaat, zowat de grootste vastgoedfirma van het land is en van diep katholieke, extreem rechtse, separatistische Vlaamse oorsprong, met pastoors, tante nonnetjes in “onze Congo”, boeren en hardwerkende ondernemers zoals Vlaams Minister Philippe Muyters (N-VA) ze graag heeft.

Foutje, “Vader en moeder”.

Het is deze Koen Blyweert, bekend bij die Antwerpse krakers die zijn chique kantoor met rondborstige medewerksters aan de Scheldekaaien binnenvielen, die er in gelukte terreurexpert Dirk Merckx in de prostitutie tent Yab Yum in Amsterdam binnen te lokken. Onze magistraat beseft nu pas dat,dat een foutje was. Had hij zich in een kraakpand laten zien, tot daar toe. Hij kon altijd beweren daar extremisten – terroristen op het spoor te zijn. Maar de Yab Yum !

Yab Yum staat voor “vader en moeder” in het Sanscriet. Hadden Dirk en Koen behoefte aan wat huiselijke warmte? Zie je meer bij klanten van hoeren. Of liepen ze gewoon, zoals een vriendin van me het uitdrukt: “Hun pietje achterna”? Of fungeerde dat bordeel ook voor hen als maffia nest? “Vader en moeder” deden begin dit jaar verplicht de deuren definitief dicht. Na een lange procedure die eindigde voor de Nederlandse Raad van State.

De Yab Yum was voor de Brusselse en Vlaamse juridische en financiële fine fleur geen gelukkige gok. Het was inderdaad één van de duurste hoerenkoten in Amsterdam en verre omgeving. Jan met de Pet kwam er met zijn maandloon niet rond. Ook “eerste-substituut-des-konings“ Dirk Merckx blijkbaar niet. Hij gebruikte daarvoor de betaalkaart van Koen Blyweert en liet zich door diens chauffeur naar het pretpark voeren. De Standaard deed dit verhaal fijntjes uit de doeken. Wij vervolledigen een ietsje.

“Blyweert misbruikte me…”

Aan De Standaard wist hij in tranen te stamelen: “Die zaak-Blyweert verknalt al twaalf jaar lang mijn leven. Het is alsof al die jaren dat ik keihard heb gewerkt op het Brusselse parket niet meer meetellen. Er is al een tuchtonderzoek tegen mij geweest, zowel in de zaak – Senelle als in de zaak – Blyweert. Ik heb alles uitgelegd aan de procureur en de procureur – generaal…” Die een lichte tuchtstraf voldoende achtten en hem naar Wenen…promoveerde. En, natuurlijk, hij “regelde” niets voor Koen Blyweert.

De terrorisme expert is echter niet helemaal zeker. Is dit een halve bekentenis?: “Ik had niet naar de Yab Yum in Amsterdam moeten rijden met zijn chauffeur. Dat was onverstandig. Achteraf bekeken zie ik ook wel in dat Blijweert me heeft misbruikt of dat toch heeft geprobeerd op een zwak moment in mijn leven, toen ik alleen was…”

De clan Blyweert is niet aan het eerste misbruik doodgevallen. Oudjes herinneren zich het “milieuboxen schandaal”. Gazet van Antwerpen heeft daarover een leuk dossier gemaakt. Uit dat dossier: “Renaat Blyweert overleed in 1996. Zoon Koen vloog in oktober 2001 in de cel op verdenking van een grootschalige BTW-carousel met GSM’s”. In de Amsterdamse Yab Yum, bij “vader en moeder” was de Brusselse vijand van Bin Laden wellicht wat minder eenzaam. Koen Blyweert betaalde voor hun neukpartijen. Wat vroeg hij in ruil? Misschien toch een ietsje “misbruik” in treurige tijden, reeds jaren geleden? Hij had ervaring. Ook met de cel.

De Yab Yum is sedert begin dit jaar definitief gesloten. In de hoogtijdagen, toen onze hoofdpersonen er rondspookten, was het al duidelijk dat het om een zwaar crimineel drugspand ging waar een beetje chantage met foto’s en video de normaalste zaak was. Dat een Blyweert zich daar goed voelde, bon. Dat een latere zogenaamde Belgische terrorisme expert zich daar binnen waagde is krankiorum. Dat zo’n figuur nog steeds in dienst is van de Belgische staat of er nauw verwant mee is, doet vermoedens rijzen.

Hells Angels!

Als afronder; die Yab Yum, een luxebordeel in een statig pand, was in werkelijkheid in handen van…de Hells Angels ! Citaat uit het Nederlandse Parool van 4/11/08 : “Centraal in de procedure stond de beweerde betrokkenheid van de Hells Angels bij de seksclub. De gemeente zegt dat de Angels de zaak feitelijk in handen hebben sinds de club in 1999 van Theo Heuft is afgeperst. De seksclub was decennia eigendom van oprichter Theo Heuft. Hij moest het bordeel in 1999 echter afstaan nadat hij was afgeperst door de topcriminelen Sam Klepper en Johnny Mieremet”.

Het diep katholieke “Vlaamsche Heir” van Koen Blyweert en de Brusselse bon monde van Dirk Merckx hand in hand naar de Hollandse hoeren. Wanneer de NV Blyweert ons, het Dak, nog eens een deal “voor het goede doel” voorstelt…Neen, bedankt!

Beste KoenCalliauw, ik wou dat ik dit geschreven had. Wat heeft dit met de Bende te maken? Alles.