71

Re: Geografisch profiel

Je geeft nu een antwoord naast de kwestie. Het gaat over het nut van de heat map in dit dossier  en daar heb ik nog geen enkel ‘interessant’ voordeel over gelezen. Het gaat niet over hoe lang de overval duurde of over het afzetten van vluchtwegen. Ook de maffia moet schuilen.

72

Re: Geografisch profiel

Ter vergelijking heb ik even het geografisch profile van de Hold-Ups van de bende van Baasrode gemaakt. Ter-info, hold-ups zijn overvallen op postkantoren en banken overdag, tijdens de openingsuren, met het doel direct cash geld te bemachtigen ... Nachtelijke inbraken, die meer heimelijk kunnen gebeuren en minder voorbereiding vragen qua vluchtroute heb ik niet weergegeven.

https://cpicpq.by.files.1drv.com/y4me57FqDCKXQOiF2dZsxfWRE8pOaNmOH7bnWNM0cC43-iG_uO6LTRHyOYwsnyxunw-5FzMK9AHP5joUhg1a2VNU0GTxcn-4UQwh1eNFDXF2_5LS7fjlWai9DsWQUQ6keQwWVmqRqwfdcvdRSnrfvtQod198SKcmQklw9nDI86DA0EjN6gvEoMQziu5tp2ATPZiTXdsW5oDZA22_Ui_RHuEHw?width=1920&height=1080&cropmode=none

De cirkels zijn de zone rond het feit met een straal van 10 km die meestal gebruikt wordt om de zone "niet in de achtertuin" van de dader weer te geven. De URL met alle cirkels, waar je zelf kan editeren qua straal en locatie vind je op » www.mapdevelopers.com

73

Re: Geografisch profiel

Ik heb es alle feiten van de eerste golf en tweede golf op een google map gezet per type feit » Google Maps

Voor wat het waard is...

Ik zou eerder zeggen: de bende van Elsene, met de bende van Sint-Genesius-Rode, met een bende van de Borinage. De bende van Elsene is duidelijk gepositioneerd boven de uitvoerende bendes van Sint-Genesius-Rode en de Borinage. wink De Audi 100 en de Santana vinden we terug gedumpt in het Brusselse, toch twee grotere sedans, en typische "leasing wagens" met een grotere koffer voor het management. Net zoals VW Passats. wink De twee Golfjes van de eerste "golf" van Bende van Nijvel feiten eindigen in het Bois de Hourpes…

74

Re: Geografisch profiel

bertlagaisse wrote:

Ik heb es alle feiten van de eerste golf en tweede golf op een google map gezet per type feit » Google Maps

Je had je de moeite kunnen besparen. smile Hier vind je de kaart die ik jaren geleden heb gemaakt » Google Maps

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

75

Re: Geografisch profiel

Bedankt Ben, ik mis nog een paar locaties idd. Mijn bedoeling is van aan te vullen met extra layers met de feiten van Baasrode en de feiten van Bouhouche en co. En de Borains. wink

Ik vind mijn kleurpallet wel duidelijker. tongue

76

Re: Geografisch profiel

Hieronder het overzicht van alle kaarten die ik al heb gemaakt. Niet iedere kaart is even gedetailleerd als mijn kaart met de Bende van Nijvel-feiten en over het kleurenpallet wil ik gerust een discussie voeren. smile

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

77

Re: Geografisch profiel

Heeft er ooit al iemand een geografisch profiel gemaakt van de toenmalige rijkswacht kazernes in de buurt. En deze dan met een overlay op de reeds gemaakte geografische profielen gelegd?

Re: Geografisch profiel

Ben wrote:
CleverTrevor wrote:

Ik heb het geografisch profiel op Google Maps bekeken en de comfortzone vergeleken met de locaties van de feiten. Mij viel iets op. Ik lees dat de taximeter van de taxi van Angelou werd stopgezet na 10 kilometer. Dat suggereert dat de taxi na 10 km is gestopt.

Dit vind ik heel interessant. Als we ervan uitgaan dat ze de kortste weg hebben genomen, kom je na 10 kilometer uit aan gebied langs de Zoniënwoudlaan, de spoorweg (vlak bij het station) en de avenue Saint-Anne/Gustaaflaan. Iemand zin om van deur tot deur te gaan, dit is een gebied van ongeveer 13/15 straten.

Als je vanop het Flageyplein in Elsene vertrekt, kom je na 10 kilometer rijden ook recht in het Zoniënwoud uit. Zou dit misschien de krijtsporen verklaren: "(...) doen vermoeden dat zijn lichaam over een krijtachtige grond werd versleept."

Hier kan ik met 100% zékerheid op antwoorden! De parking van het station, vandaag nog goed voor een 100-tal plaatsen, bestond vroeger uit een witte krijt-achtige ondergrond. Sinds het jaar 2000 is deze veranderd door een kiezel-achtige ondergrond, maar op sommige plaatsen is de witte krijtachtige ondergrond nog steeds te zien. De parking naast het station wordt langs de rechterkant afgebakend door de spoorlijnen, en langs de linkse zijde door hoge bomen. Tot op vandaag worden er 's avonds nog steeds drugsdealertjes waargenomen omwille van de slechte verlichting en de ideale plaats om te dealen.

Indien jullie willen kan ik gerust aan familie leden vragen hoe de toestand er in de jaren 80 was.

Toevoeging, het weeshuis waar Bultot werkzaam was alvorens zijn directeursfunctie in de gevangenis, bevindt zich in het midden van Rode station & Waterloo, beide 4 minuten rijden.