Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ben wrote:

In Brussel, aan de Van Praetbrug, gaan speurders de komende dagen op zoek naar het lichaam van Francis Zwarts, een geldkoerier die in 1982 spoorloos verdween. Madani Bouhouche, een ex-rijkswachter die vaak in één adem genoemd wordt met de Bende van Nijvel, werd veroordeeld voor de roofmoord.

Op 200m van de Budabrug en op meer dan 3 kilometer van de Van Praetbrug » www.bing.com/maps

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Beijer is dus in Brussel.

Je ne ferai pas d’autres commentaires que ce qui suit tant que l’enquête est en cours:

Oui je suis depuis un temps déjà à Bxl. Oui j’ai apporté de nouveaux éléments dans la recherche, éléments qui m’ont été apportés par une aide extérieure . Oui on pourrait trouver le corps mais cela reste au conditionnel, rien n’est certain. Non, je n’ai rien négocié et ceci est la suite logique de ce que je m'étais déjà engagé précédemment.

En verder de boodschap van Michel dat we niet mogen inhakken op Beijer gezien het belang van deze zaak.

Avertissement à toutes et à tous. On pense ce que l'on veut de Robert Beijer mais je ne vais pas tolérer les attaques gratuites. Le sujet me semble trop important.

Bron » tueriesdubrabant.1fr1.net

Ok, ik zwijg voorlopig.

93

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

... voorlopig dus, hopelijk niet te lang. wink Het zou me sterk verbazen indien de nieuwe zoektocht iets zou opleveren. Voor de nabestaanden hoop ik van wel, maar ik vrees ervoor. De démarche van Michel begrijp ik totaal niet ... hoeveel ruimte gunt hij Bob en consoorten nog? Vies boeltje daar, hoor.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ik bedoelde met zwijgen ik zal voorlopig niet op hem inhakken. Eén ding is zeker, hij is niet hier om een plaats aan te wijzen. Bouhouche heeft hem ooit getoond waar hij, Bouhouche dus, het lijk begraven heeft. Moeten wij hier uit concluderen dat die op zijn dooie eentje, sorry voor de uitdrukking, dat lijk begraven heeft? No way. No way. Bouhouche, Beijer en Buslik en nog een vierde man. Aangezien hij de plaats niet exact kan aangeven, dat kan ik zelfs nog begrijpen kan hij ons ten dienste zijn met de vierde naam te noemen. De feiten zijn verjaard. Misschien kan die vierde ons meer vertellen.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Een stuk over Beijer uit een artikel in De Morgen:

Beijer leefde er onder een valse identiteit, als de schatrijke Rus genaamd Alexy. Hij liet ook zijn zoon een Russische naam aannemen.

Dat ging allemaal prima, tot eind 2017 bekend raakte dat oud-rijkswachter Christiaan Bonkoffsky op zijn sterfbed had bekend dat hij betrokken was bij de Bende van Nijvel. De broer van Bonkoffsky beweerde dat Beijer een van diens contacten was geweest. Plotseling gingen oude nieuwsverhalen en foto’s van Beijer viraal. Ook in Pattaya.

“Kinderen doodschieten, dat ligt hier nogal gevoelig”, zegt een Nederlandse zakenman in Pattaya. “Doordat hij zelf jarenlang duidelijk heeft gelogen over zijn vermogen, gaat men ervan uit dat Beijer zijn gronden en villa’s heeft gekocht met misdaadgeld. Niemand wil nu nog zaken met hem doen. Niemand begrijpt ook dat zo’n man hier gewoon vrij kan rondlopen.”

Mocht de zoektocht naar het lichaam van Francis Zwarts succesvol zijn, dan komt dat nieuws te laat voor Elvire Cochet-Zwarts. Zij overleed in de zomer van 2018 op 81-jarige leeftijd.

Bron » Nieuws

Over is Beijer verhalen en leugens aan het verkondigen, steeds maakt hij zichzelf veel groter en belangrijker dan dat hij is. Deze die Beijer geloven moeten toch weten dat er iets met die man scheelt. Hopelijk speelt hij nu geen ziekelijk spel.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Magneetvissers rep u naar de Verbrande brug en zoek het wapen waarmee Zwarts is vermoord.

"In 2007 komt Beijer met bekentenissen. Hij zegt dat zijn inmiddels overleden kompaan Madani Bouhouche het slachtoffer twee keer in het hoofd schoot. Het wapen gooiden ze in het kanaal van Willebroek bij de Verbrande Brug in Vilvoorde."

"Gooiden ze." Wie zijn "ze"? Waren ze dan met 2 om het wapen weg te smijten maar was Bouhouche alleen om het lijk te begraven? Was dat ook voor de camera dat hij die bekentenis deed?

De Civiele Bescherming van Crisnee is met twee grote kranen aan het werken. In Neder over Heembeek? Crisnee?

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Man te kort zeker? Crisnee is tegen Luik ... Ach ja, bizarre zaken allemaal. Allez Monsieur Beijer, est-ce qu'on peut pas parler avec vous ici? Pourquoi Crisnée? Je veut bien boire un café avec vs et avec quelques de mes collegues.... Wedden dat die dit selectief negeert!? Waar is IamziBraine trouwens?

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Het lijkt er niets mee te maken te hebben maar in de loop der jaren werden er op 2 plaatsen wapens gevonden. Een eerste maal op aangeven van Bouhouche en een tweede maal op aangeven van Beijer.

Op aangeven van Beijer » Forum
Op aangeven van Bouhouche » Forum

Het staat er niet bij vermeld maar ik weet dat ook deze plaats één van die tien Gladio-punten is. Idem in Nederland » /www.nrc.nl/nieuws/

Werd ongeveer op dezelfde plaats gevonden, wagen Murcielago. Mijn gevoel zegt mij dat ze veel te veel richting Brussel aan het graven zijn. Op de plaats waar ze graven is denk ik de grond al 30 keren omgewoeld bij wijze van spreken en wel hierom onder andere » port.brussels/nieuws

Een terrein van 12 hectaren, vlakbij de Budabrug, dan kan het bijna niet anders dan dat ze daar nu graven. Ik heb op dit moment de tijd niet om het grondiger te bekijken. Ik hoop dat er iemand is die mij kan tegenspreken. Ik kan jammer genoeg niet in mijn auto stappen en ter plaatse gaan kijken. Iemand uit de buurt die dit wel kan? Vergeet dan de GPS-coördinaten van de plaats waar ze graven niet te noteren.

99

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

De locatie waar momenteel gegraven wordt » Google Maps

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

100

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

De locatie is iets verder, het stuk grond er juist naast.  https://www.google.com/maps/@50.9032783 … 312!8i6656

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.