131

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Django68 wrote:

Het motief volgens de auteur is het afpersen van warenhuizen. Hij gaat erg ver in het interpreteren van de feiten: zo stelt hij dat de olie die gestolen werd tijdens de nachtelijke inbraak in de Colruyt in Nijvel diende om bommen te maken. Voor de rest denk ik dat Bouhouche er zeker mee te maken heeft.

Niet de olie, maar de verpakking waarin het zit gebruiken om explosieven in te verbergen. En de klokken van de juwelier als tijdsmechanisme voor de explosieven.

132

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Toch een beetje vergezocht als motief

133

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Django68 wrote:

Toch een beetje vergezocht als motief

Dit motief staat in 1 van de topics, dacht dat het van Beijer komt want hij wou het ook nog eens dicht bij een gasleiding.

134

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

edd wrote:
Django68 wrote:

Het motief volgens de auteur is het afpersen van warenhuizen. Hij gaat erg ver in het interpreteren van de feiten: zo stelt hij dat de olie die gestolen werd tijdens de nachtelijke inbraak in de Colruyt in Nijvel diende om bommen te maken. Voor de rest denk ik dat Bouhouche er zeker mee te maken heeft.

Niet de olie, maar de verpakking waarin het zit gebruiken om explosieven in te verbergen. En de klokken van de juwelier als tijdsmechanisme voor de explosieven.

Dat geloof je toch zelf niet ... soit, het mag, maar dit lijkt me eerder op amateurisme dan op professionalisme ... en dat waren de moordpartijen zeker niet.

135

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

P-51 wrote:
edd wrote:

Niet de olie, maar de verpakking waarin het zit gebruiken om explosieven in te verbergen. En de klokken van de juwelier als tijdsmechanisme voor de explosieven.

Bij een supermarkt inbreken en daar een buit van niks meenemen en vervolgens een aantal mensen overhoop knallen, dat is dan niet amateuristisch?

Dat geloof je toch zelf niet ... soit, het mag, maar dit lijkt me eerder op amateurisme dan op professionalisme ... en dat waren de moordpartijen zeker niet.

136

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Neen, dat was doelgericht ... denk ik.

137

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Er moet toch een reden zijn om zo veel moeite te doen voor het stelen van weinig kostbare producten

138

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

De schrijver trekt een parallel met de diefstal van een dinghy door de bende van Bouhouche. Volgens Beijer werd deze diefstal gewapend uitgevoerd

139

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Onderstaand een podcast-interview met de auteur van het boek. Kennelijk is hij op de hoogte over de speculatie over zijn identiteit en oogt hij het nodig te bevestigen dat met Charles Maurice om een pseudoniem gaat. De auteur vertelt dat hij werkzaam is als raadsman en dat hij nooit in Europa gewoond heeft. 'Charles' voegt er nog aan toe dat hij wél door Europa gereisd heeft als deel van zijn onderzoek.

» YouTube

The dinkum oil merits utterance.

140

Re: Boek: Insane Killers, inc. The Mystery of the Brabant Killers - Solved

Mnemic wrote:

Onderstaand een podcast-interview met de auteur van het boek. Kennelijk is hij op de hoogte over de speculatie over zijn identiteit en oogt hij het nodig te bevestigen dat met Charles Maurice om een pseudoniem gaat. De auteur vertelt dat hij werkzaam is als raadsman en dat hij nooit in Europa gewoond heeft. 'Charles' voegt er nog aan toe dat hij wél door Europa gereisd heeft als deel van zijn onderzoek.

» YouTube

Uitgeverij van dat boek is Canadees, dus dat lijkt mij wel plausibel. Hij zal daarnaast ook wel Frans spreken en zo veel over de zaak hebben kunnen lezen.