821

Re: Aalst: 9 November

Robertvandeurnen wrote:

Welk dubieus plannetje had Madani met Aalst in gedachten? Beijerke zal het ons niet durven zeggen… . Wees daar maar zeker van. Ik weet met 100% zekerheid dat ene Bultot en Bouhouche ruzie hadden. We weten hoe de bewijzen richting Bultot zijn geplaatst. Dusja … 1 +  1= een Thais etentje?

Wel Bouhouche had een plan in die tijd, hij was voornamelijk in die weken de voeten van onder zijn lijf aan het lopen om verzekeringen op te lichten (samen met Mendez). Je rekensommetje klopt niet.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

822

Re: Aalst: 9 November

Was Bouhouche ook niet bezig met chantageplannen? Net zoals Baugniet die hier later voor veroordeeld werd.

823

Re: Aalst: 9 November

Zijn er ergens aanwijzingen dat Bouhouche, Beijer of Mendez, Baugniet kenden?

824

Re: Aalst: 9 November

the end wrote:

Zou de gelijkenis in bovenstaande post met een agent van ARI over Pierre Maréchal gaan?

Ben wrote:

Robert Beijer is zo vriendelijk om op het Waalse forum nog iets te zeggen over Pierre Maréchal (alleen maar goede zaken blijkbaar):

"Les relations de Maréchal et l'agence ARI ont toujours été ce qu'il y a de plus claire! C'était un agent, un très bon! C'est la raison pour laquelle il gagnait plus que les autres. Il travaillait plus et n'avait pas peur de se mouiller dans la pluie. Avant que je ne le connaisse, il travaillait parallèlement pour une police communale. C'est lui-même qui m'a donné cette info pour que je vérifie sa bonne fois."

"Comme il était très fidèle et courageux, je lui confiais parfois des surveillances un peu plus pointues, comme celles du ministre Vanden Boeynants, par exemple. Oui, il roulait en VW Golf. Il s'agissait d'une voiture de l'agence ARI. Et des Golfs à cette époque, il y en avait quelques-unes!"

Over de kleur van de Golf van ARI: was die wit?
Reden van de vraag is dat er een dame getuigde dat ze met haar man aan een rond punt Haemers in een witte Golf zag voorbijrijden met nog 3 man in een goed uur voor de overval. Het verhaal is op dit forum kritisch onthaald.

https://www.bendevannijvel.com/forum/vi … hp?id=2318

Re: Aalst: 9 November

the end wrote:
Robertvandeurnen wrote:

Welk dubieus plannetje had Madani met Aalst in gedachten? Beijerke zal het ons niet durven zeggen… . Wees daar maar zeker van. Ik weet met 100% zekerheid dat ene Bultot en Bouhouche ruzie hadden. We weten hoe de bewijzen richting Bultot zijn geplaatst. Dusja … 1 +  1= een Thais etentje?

Wel Bouhouche had een plan in die tijd, hij was voornamelijk in die weken de voeten van onder zijn lijf aan het lopen om verzekeringen op te lichten (samen met Mendez). Je rekensommetje klopt niet.

Beste The End, helaas heeft u niet alle wijsheid in pacht ! Mijn rekensommetje klopt wel ! Het staat zelfs tussen de regels hier op het forum (ietsjes voordat u zich hier registreerde). Mijn bron was iemand die het vanop de eerste rij meemaakte. Maar ok, ik snap wat u zeggen wilt! Ik ken het verzekering verhaal ook.

826

Re: Aalst: 9 November

Robert, als je een bron hebt die het vanop de eerste rij meemaakte dan heb ik deze info ook. Er wordt gezegd sporen naar Bultot maar Falkenburg is in feite juister.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

827

Re: Aalst: 9 November

Alles wat naar Haemers leidt, wordt kritisch onthaald We blijven rondjes draaien zolang niet elke tip grondig onderzocht wordt. Heden ten dage zijn er nog steeds getuigen die roepen om gehoord te worden.Zet nog eens alle getuigen op de eerste rij! Eén voor één! Toevalligheden die naar hetzelfde leiden. Subtiele chantage en een reeks onverklaarbare toevalligheden die getuigen in de problemen brachtten en brengen. Met man en macht speurders een hak zetten, in een 30 jarige niet-opgeloste zaak nog steeds pistes verbieden te onderzoeken? Bonkoffsky is pertinent de reus niet! Oke, maar wat heeft hij dan wel met de bende te maken? NIETS meer over te horen! Eerder in het team van Bouhouche te zoeken? Het team dat voor back-up moest zorgen? Die verklaringen en getuigenissen moest laten verdwijnen De weg vrijmaken? Speurders een hak zetten? Armworstelen met het gerecht?Ajah, want die hadden ze in de tang met bezwarende informatie? De levensverzekeringen?Als de staat niet in staat is om deze zaak te willen oplossen, dat ze dan het minste fatsoen hebben om de slachtoffers en nabestaanden vergoeden voor alle gemaakte kosten en leed. Dan pas zullen ze weten hoe het gat in de begroting kwam?

ddd wrote:
the end wrote:

Zou de gelijkenis in bovenstaande post met een agent van ARI over Pierre Maréchal gaan?

Over de kleur van de Golf van ARI: was die wit?
Reden van de vraag is dat er een dame getuigde dat ze met haar man aan een rond punt Haemers in een witte Golf zag voorbijrijden met nog 3 man in een goed uur voor de overval. Het verhaal is op dit forum kritisch onthaald.

https://www.bendevannijvel.com/forum/vi … hp?id=2318

828

Re: Aalst: 9 November

Ik ben pas een dik jaar en half beginnen lezen over de Bende van Nijvel. Een complete leek dus nog eigenlijk, maar de twee zaken die mij het meest bezighouden zijn:

  1. David's getuigenis die Haemers meent te hebben herkend en

  2. De heer Palsterman die als eerste werd neergeschoten bij de raid. Ik kan er natuurlijk absoluut naast zitten, maar ik blijf zitten met een buikgevoel dat hij een afspraak leek te hebben met iemand die dag en dat hij de kinderen eerst heeft afgezet om dan even vlug naar de plaats van afspraak te gaan met de gekende gevolgen vandien. Maar nogmaals, het is een buikgevoel.

Re: Aalst: 9 November

frohike,

  • Waaruit kan jij met zekerheid besluiten dat de heer Palsterman als eerste werd afgeschoten?

  • Je buikgevoel is volledig verkeerd want de Heer Palsterman had geen afspraak die dag.

830

Re: Aalst: 9 November

Frohike wrote:

De heer Palsterman die als eerste werd neergeschoten bij de raid. Ik kan er natuurlijk absoluut naast zitten.

Beste u zit er zeker naast. Er zijn namelijk zekerheden in het dossier, ook wie het eerste gedood is in Aalst; de parking liep behoorlijk vol met getuigen. Het eerste schot(en) op wie is exact te bepalen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.