851

Re: Aalst: 9 November

kenza wrote:

The End was het een Slavische taal ?  Een paar woorden geroepen naar de 4de man ?

Een (Joego)slavische taal

852

Re: Aalst: 9 November

Er is lange tijd een Joegoslaaf in verdenking gesteld als ik me niet vergis

Re: Aalst: 9 November

the end wrote:

In Aalst zijn er verschillende talen gesproken door de daders, Frans, Nederlands (een paar woorden) en een onbekende taal. Voor die onbekende taal zijn er maar een paar opties die af te leiden zijn uit het dossier. Ik kan verstaan dat je benieuwd bent naar de opties maar dit is een cruciaal gegeven dat ik nu nog niet online ga plaatsen.

Hebreeuws ?

854

Re: Aalst: 9 November

Theends?

Re: Aalst: 9 November

Berbers
De Berbers of Imazighen zijn de bewoners die al voor de komst van de Arabieren in de 7e eeuw in Noord-Afrika leefden, met name in hedendaags Marokko, Algerije, Tunesië, Libië, in de Egyptische oases van Siwa en Gara, in Mauritanië en in Mali.[2] Ook de oorspronkelijke bewoners van de Canarische Eilanden, de Guanchen, worden door sommigen als Berbers beschouwd.[8]
De Berbertalen worden sinds 2011 officieel in de Marokkaanse grondwet erkend, en enkele van hun talen zijn nu officiële Marokkaanse talen. Veel Berbers kunnen geen Arabisch spreken of lezen en worden niet gerespecteerd door de overheid. Zij krijgen bijvoorbeeld geen tolk bij juridisch processen. Berbers eisen gebruik van de Berbertalen in het onderwijs; hetzelfde gebeurde een paar jaar eerder in Algerije.

Re: Aalst: 9 November

Robertvandeurnen wrote:
the end wrote:

Wel Bouhouche had een plan in die tijd, hij was voornamelijk in die weken de voeten van onder zijn lijf aan het lopen om verzekeringen op te lichten (samen met Mendez). Je rekensommetje klopt niet.

Beste The End, helaas heeft u niet alle wijsheid in pacht ! Mijn rekensommetje klopt wel ! Het staat zelfs tussen de regels hier op het forum (ietsjes voordat u zich hier registreerde). Mijn bron was iemand die het vanop de eerste rij meemaakte. Maar ok, ik snap wat u zeggen wilt! Ik ken het verzekering verhaal ook.

Het verzekering verhaal klopt volgens mij niet The End.
De duelpistolen van Mendez zouden verkocht worden voor 1000 euro (50% voor Bouhouche, 50% voor Mendez) En nadien de inkomsten uit de verzekering nog eens mooi delen.
Echter wou iemand enkele weken voorheen deze duel pistolen voor 3000 euro kopen en vond Mendez dit te weinig. Dit wil zeggen dat 1000 euro een hele lage prijs zou zijn.
Weet ook dat de verzekering een barema had van 10.000 euro.

bron hilde geens - beetgenomen

857

Re: Aalst: 9 November

Insp. Witse wrote:

Het verzekering verhaal klopt volgens mij niet The End. .

Het klopt wel dit is een feit trouwens.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: 9 November

the end wrote:
Insp. Witse wrote:

Het verzekering verhaal klopt volgens mij niet The End. .

Het klopt wel dit is een feit trouwens.

2 bronnen (boeken) geraadpleegd en ze maken dezelfde bemerking als geens.
Leg me dan uit waarom dit volgens jou wel voordelig was.

859

Re: Aalst: 9 November

Insp. Witse wrote:

Leg me dan uit waarom dit volgens jou wel voordelig was.

Waar heb je het over? Ik herhaal het nog eens Bouhouche was bezig de verzekering aan het oplichten onder andere door zijn eigen auto als gestolen aan te geven. dit is in dezelfde periode dat hij het land afliep om wapens van Mendez te verkopen die als gestolen opgegeven werden bij de orde diensten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: 9 November

The End, jouw bovenstaande stelling is niet volledig en daardoor onjuist.
Madami heeft inderdaad een wagen als gestolen opgegeven, meerbepaald een volvo break op naam van Arne Quittner (Jette).
Hiervoor zal hij +/- 3000 euro als compensatie van de verzekering ontvangen.

Dit is de enige zaak die mogelijk onder verzekeringsoplichting kan geplaatst worden.

Bouhouche stond niet alleen in deze oplichting, het is Robert Beijer die nadien aanwijst aan jacques rousseau waar de 'gestolen' wagen kan terug gevonden worden. Interessante noot, de wagen staat in de onmiddelijke omgeving waar destijds de wagen van Faez Al Ajjaz na de aanslag op Vernaillen werd terug gevonden.

Het verbaast me tenstelligste dat Mendez zijn (dure) wapens ver beneden de marktwaarde verkoopt om een schamele verzekering met een vergoedingsbarema van €10.000 uitkering op te lichten. Typisch een streek van Bouhouche om de diefstal van de wapens uit zijn schoenen te schuiven en het op een 'verzekeringsoplichting' te schuiven. Niet vergeten dat Mendez toen al dood was en deze zaak niet kon ontkennen.