Re: Theorie van LEO

Kees BK wrote:

PS. Ik wil er alleen aan toevoegen dat er naar mijn mening, met alle respect voor de aanhoudende en mooie inzet van forumlid LEO geen enkele ballistische aanduiding of strategische aanwijzing is voor het gebruik van goed getrainde militaire krachten. Om wat ongewapende burgers neer te schieten moet je geen zwaar getraind militair zijn. Voor een special force lid geldt : one bullet, one dead..

Hou er rekening mee dat het over de jaren 80 gaat, plus bepaalde eenheden leren meer dan 'one bullet one dead'. Slachtoffers specifiek verwonden met als doel een psychologisch effect te bekomen hoort daar ook bij. Op het forum staan namen van personen die die technieken kenden. Laat het duidelijk zijn de killer of gebruiker van de RG1 verwond of schiet op een heel merkwaardige manier en dood alsof het niets is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

92

Re: Theorie van LEO

the end wrote:
Kees BK wrote:

PS. Ik wil er alleen aan toevoegen dat er naar mijn mening, met alle respect voor de aanhoudende en mooie inzet van forumlid LEO geen enkele ballistische aanduiding of strategische aanwijzing is voor het gebruik van goed getrainde militaire krachten. Om wat ongewapende burgers neer te schieten moet je geen zwaar getraind militair zijn. Voor een special force lid geldt : one bullet, one dead..

Hou er rekening mee dat het over de jaren 80 gaat, plus bepaalde eenheden leren meer dan 'one bullet one dead'. Slachtoffers specifiek verwonden met als doel een psychologisch effect te bekomen hoort daar ook bij. Op het forum staan namen van personen die die technieken kenden. Laat het duidelijk zijn de killer of gebruiker van de RG1 verwond of schiet op een heel merkwaardige manier en dood alsof het niets is.


Inderdaad the end, weerloze mensen in de rug schieten, van kortbij een kind in de verschrikte ogen kijken en toch de trekker overhalen, schreeuwende vrouwen vol lood pompen,... dat is niet aan iedereen gegeven. En tot 3 maal toe. En dan daarmee kunnen verder leven zonder je daden op te eisen. Ik zou wel eens graag een profiler hiermee bezig zien. Dan kan je verdachten aftoetsen aan het profiel .

93

Re: Theorie van LEO

De " Strategie van de Spanning " was mijn eerste benoeming van de feiten gepleegd door de Bende van Nijvel . Ik zag dit op nationaal vlak . Met name een kern van harde kolonels en machtsgeile politici die de besparingsbuien zagen hangen .

Sinds enkele jaren bekijk ik de feiten in een meer internationaal gebeuren . Mijn eerste stelling was dat de daders ingehuurde militair geschoolde personen moesten zijn . Hun werkwijze en het steeds opnieuw verdwijnen zonder tegen de lamp te lopen deed bij mij de gedachte van hogere bescherming ontstaan . Die gedachte heb ik nog steeds ! Ook de " Strategie van de Spanning " blijf ik behouden , maar internationaal bekeken . Velen onder jullie zullen zeggen dat de " Nota Gen. Westmoreland " niet terzake doet wegens het kenbaar maken in de jaren '70 , maar het is verdorie een  outprint en preview van wat hier in de loden jaren gebeurt is . En dit met medeweten van bepaalde Belgische politici !

Velen onder ons , waaronder mezelf weten dat dit alles niets te maken heeft met ordinair banditisme . Dat geen enkele dader of medeplichtige werd opgepakt en veroordeeld spreekt boekdelen ! En plots komt er een huurmoordenaar uit Australië ter sprake ? Het zou me niet verbazen , totaal niet !

94

Re: Theorie van LEO

Leo de huurmoordenaar uit Australiër loopt al een tijdje in het vizier ! Ze dachten eerst dat het een Amerikaan was

Re: Theorie van LEO

kenza wrote:

Leo de huurmoordenaar uit Australiër loopt al een tijdje in het vizier ! Ze dachten eerst dat het een Amerikaan was

Leo zoals ik je onlangs vertelde lees ik je graag of het nu hier is of elders. Altijd bonk erop!
Kenza... Kan je hier concreter in zijn aub??

96

Re: Theorie van LEO

Ik heb deze info al een hele tijd aan Ben vermeld nog voor het boek.   Maar volgens wat ik gehoord heb zou hij de dag  nadien op een vlieger gezet zijn in cheivres  Ook deze info had ik aan Ben Bezorgd   Maar deze info is niet nieuw en circuleert al een tijdje voor het boek

97

Re: Theorie van LEO

In verband met de " Strategie van de spanning " is het wenselijk om je even te verdiepen in het bezoek dat premier Martens en minister Tindemans op 14 januari 1985 brachten bij US President Reagan in Washington !

Ze gingen er onder druk van de Vredesbeweging (400.000 betogers) een uitstel voor de plaatsing van de kruisraketten bepleiten ! Reagan was er niet mee opgezet ! Het zou me niet verwonderen moest toen het " Plan Westmoreland " in actie getreden zijn ! Je weet wel : Een land onder druk zetten met legale , zoniet illegale middelen .

Re: Theorie van LEO

Sterk opgemerkt !

99

Re: Theorie van LEO

Ik dacht dat deze beslissing al in maart 1985 genomen werd
Le 14 mars 1985, le gouvernement marque enfin son accord officiel. Dans les heures qui suivent, les avions transportant les fusées décollent des Etats-Unis pour gagner la Belgique.
in https://www.levif.be/actualite/belgique … 1572454374


In de Memoires van Wilfried Martens kunnen we zijn visie lezen:

"In maart 85: Even na elf uur 's avonds belde ik de Amerikaanse ambassadeur op om te melden dat de regering unaniem had beslist tot de installatie van de 16 kruisraketten. Leo Tindemans liet intussen een nota opstellen waarin de regering de beslissing formeel bekrachtigde. Op de vraag wie de nota zou ondertekenen, antwoordde hij: ‘Het is beter dat de eerste minister dit ondertekent, dan heeft het meer autoriteit.’ Vervolgens bracht ik de brief persoonlijk naar de Amerikaanse ambassade, vlak bij de Lambermontresidentie. Om twee uur 's nachts kon ik dan eindelijk gaan slapen. En toegegeven, ik sliep erg goed die nacht.

De volgende ochtend, om zeven uur al, werd ik door een paniekerige minister van Defensie Freddy Vreven gewekt: ‘Premier, de Amerikanen hebben de vliegtuigen met de raketten al laten opstijgen! Ze zijn al onderweg!’ Ik zei: ‘Freddy, laat ze vliegen! En laat mij slapen.’ Wat was er de voorbije uren gebeurd? De ambassadeur had ons akkoord onmiddellijk naar het Pentagon doorgeseind. Al wekenlang stonden in de States twee vliegtuigen paraat: een C141-transportvliegtuig aan de Amerikaanse Westkust met aan boord 16 kernkoppen, en een C5-Galaxytoestel aan de Oostkust met propulsiemotoren, de eigenlijke raketten dus. Deze vliegtuigen waren meteen opgestegen en hingen met andere woorden al in de lucht toen ik 's namiddags om drie uur in de Kamer de regeringsverklaring voorlas."


https://www.dbnl.org/tekst/mart043memo0 … =maart#hl3

ben ik mis?

100

Re: Theorie van LEO

Het bezoek van Martens / Tindemans met het verzoek voor uitstel was op 14 januari 1985. Reagan was ontsteld hierover, dus twee maanden voor de plaatsing. Tijd genoeg om bepaalde drukmiddelen in gang te zetten. Op 14 maart keurde de regering (in feite de BSP / PSB) de plaatsing goed.