61

Re: François Achten

Beersel, of all places...

Re: François Achten

In de nota van het proces tegen de Borains haalt Wezel in zijn opsomming van de bende-feiten de zaak Waver/Dekaise niet naar boven.
Hij linkt dit dossier niet aan de toen gekende bende-feiten. De intussen gekende feiten drugs en wapensmokkel, Libanezen, VDB, elite netwerk kon hierdoor tijdens het proces niet aan bod komen.

Bij de vondst in de zwaaikom van Ronquires wordt er een link tussen Dekaise en De bende gebracht (geldkoffer van Aalst, wapens en onderdelen afkomstig van bij Dekaise, ...). Het proces van de Borains lijkt op een flop uit te draaien.

Nu stel ik mezelf de vraag of het een slecht iets is om Dekaise aan de bende feiten te linken, of wou iemand ons iets aantonen? Tweede vraag, moet Dekaise als een losstaand feit gelezen worden? Derde vraag, is er een verband tussen Dekaise en enkel het bende feit in Aalst.

(Mea culpa als dit hier niet thuishoort.)

Re: François Achten

Komt de opdracht voor een tweede duikoperatie niet uit de hoek van Gerard Lhost? Zowel Van Achten als Vermeersch stonden ooit onder zijn bevel.

Re: François Achten

1 maal raden waar Gerard Lhost woont. smile

65

Re: François Achten

Als de opzet was dat er iets gevonden werd dan begin je niet gans het kanaal vanaf Brussel af te zoeken maar ga je direct naar de place to be. Zoals de geheime duikploeg deed. Daar weten we nog altijd niks van maar is wel op tv getoond net als de wonderbaarlijke vangst van recent ingegooid materiaal dat perfecte links legt. De vraag is waarom toont men dit allemaal in de tv reportage van VTM? Men wist dit al in '86. Waarom geeft men deze al of niet misleidende informatie vrij na zoveel jaren. Dat moet een doel gehad hebben.

Re: François Achten

Als forumlid vergeten wij iets te vaak dat de onderzoekscommissie helemaal niet verplicht is om informatie vrij te geven over een lopend onderzoek, ook al is dit 30 jaar lang ... Ik ben er van overtuigd dat de grote lijnen & namen al lang ingevuld zijn. Maar nu is het inderdaad het monsterwerk om dit allemaal te bewijzen. Zelf ben ik het eens met coconut en is de reportage van Faroek enkel uitgezonden om reacties van bepaalde personen te meten.

Re: François Achten

Sorry om in herhaling te vallen, maar ik wil hier nog eens herhalen wat ik plaatste in het topic over Philippe Vermeersch een eindje terug » Forum

Als duidelijke is dat Achten aan de basis ligt van de vondst, waarom dan geen verder doorgedreven onderzoek? Hij moet toch op zijn minst kunnen zeggen waar hij de info vandaan haalt en anders zit je toch in de problemen in gelijk welk ander misdaaddossier.

Re: François Achten

Een terechte opmerking Kenniz05! Na de moord op Van Den Eynde in Beersel is de BOB van Halle als eerste ter plaatse gekomen, en pas nadien de moordbrigade van Brussel. Toen de collega's van Brussel ter plaatse kwamen, was alles reeds overhoop gehaald.
Nu vind ik het zeer interessant om te weten dat Achten als eerste mee ter plaatse was, en dat Deprêtre het onderzoek meer als een jaar tegengehouden heeft wat uitmondde in een verlies van waardevolle PV's. Wat ik hiermee wil zeggen is dat Achten mogelijk vanaf Beersel dwaalsporen aangelegd heeft.

Is er hem gevraagd om voor Ronquieres opnieuw een rol te spelen? Is deze gekomen via Lhost? Feit is, hij is nooit aangepakt geweest om zijn bron vrij te geven omdat hij van boven beschermd werd.

Re: François Achten

Het was inderdaad François Achten die met zijn collega's Van de Watteyne en Van Gansbergt in de wagen zaten waarin een bom moest ontploffen. Achten heeft niemand vervangen, Goffinon moest niet in die wagen zitten. Dat is een leugen, zoals er zovele in het dossier verklaard zijn. Leugens, leugens, leugens!

Deze François Achten heeft net voor de verdwijning van de koerier Francis Zwarts de terreinen van Sabena op de luchthaven van Zaventem geïnspecteerd. Ook de installaties waar de kluizen zich bevonden!

Toeval? Yeah right!

Re: François Achten

Dit impliceert dat Goffinon dus helemaal niet een doelwit was maar eerder Achten als dusdanig kan beschouwd worden. En vanwaar de info over de inspectieronde van Achten op de luchthaven en de bijbehortende kluizen?