901

Re: Nijvel: 17 September

Net zoals het  feit  dat Finné aanwezig was in Overijse en de wagen van Murcielago gepikt werd. Logica en de Bende van Nijvel? Komaan jongens. Of vinden jullie het logisch dat een magistraat ergens toekomt bij een overval en de kogels begint weg te schoppen, om maar één voorbeeld te noemen. En dat er mensen rondrijden met een nummerplaat van het koninklijk hof van Nederland op hun wagen. Ik vind dat niet logisch. Zoals ik het ook niet logisch vind dat slachtoffers gewapend rondliepen. Wie van jullie liep er in 1985 gewapend rond? Ik niet.

902

Re: Nijvel: 17 September

Zoals P-51 suggereert: lees of herlees eens de posts van forumlid Wolf op het Franstalige forum. Volgens mij het meest interessante dat er over Nijvel geschreven is.

Re: Nijvel: 17 September

Heb je een link naar het topic, kan het niet vinden...

904

Re: Nijvel: 17 September

Witse, Witse, als jij het al niet kunt vinden .... :-)

Les Faits / Nivelles, 17 septembre 1983

Wel even zoeken, want er zijn verschillende threads geopend onder "Nijvel".

En nu : speuren maar ...

905

Re: Nijvel: 17 September

Hier de posts van Wolf
https://www.bendevannijvel.com/forum/vi … 797#p57797

906

Re: Nijvel: 17 September

CleverTrevor wrote:

Er is géén rapport over de Roze Balletten dat bewijzen aandraagt voor de bewering van een getuige dat Fourez sexfuiven organiseerde en dat hij een video bezat. En als dat wel zo is (en ik het dus mis heb), nodig ik u uit om de bewijzen of dat rapport te laten zien.

In bijlage III p 99 van het verslag van de Bendecommissie wordt gesteld dat André Moyen - de man van de staatsveiligheid, Stay behind, de moord op Julien Lahaut - in 1990 aan René Haquin een brief richt waarin hij de link legt tussen de Bende van Nijvel en roze balletten en aan Haquin onderzoekspistes aanreikt. In deze brief zou hij volgens het commissieverslag suggereren dat Fievez en Defise, volgens het verslag bedoelde hij Fourez en Dewit, geregeld deelnamen aan sexfuiven.

In bijlage III p 93 wordt gerefereerd naar het PV uit 1988 met daarin de verklaringen van journalist Jacques Lagasse, de man die het concept "Roze Balletten" wereldkundig maakte. Hij beweerde dat Fourez een "passeur d'enfants" was.

Re: Nijvel: 17 September

L’équipe serait composée des personnes suivantes :M C (1).Delp(2).A V(3).N R(4).C(5).    ( 6 SS ou D K non identifié)
Zeer interessant en dank je Django68 om dit opnieuw onder de aandacht te brengen!

Re: Nijvel: 17 September

Interestingly, van Camp was said to have been a good friend of Jacques Fourez and Elise Dewit, CEPIC members and sexclub managers who often frequented his restaurant. Jacques Fourez, Elise Dewit and Van Camp were all believed to have been involved with the so called Pink Ballets (orgies where children were abused). Jacques Fourez and Elise Dewit had been executed by the Gang of Nijvel two weeks before, during the robbery where the gun was stolen that would later kill van Camp. According to X2, her pimp Oliver Castiaux knew Jacques van Camp well.

According to Pol Postal, a witness who worked at Institut Dechamps (a private college/university preparatory school for law students), Jean-Paul Dumont (linked to child abuse by X1, X2 and Jacques Thoma), who apparently worked as a teacher at Institut Dechamps in 1981-1982, regularly went to the Trois Canards and attended the funeral of van Camp. Postal also told how young girls of Institut Dechamps maintained sexual relationships with General Beaurir, how this general abused his own daughter and how he forced his daughter into supplying him and some of his associates with other girls.

PV 150.259/97

909

Re: Nijvel: 17 September

Witse, je kan natuurlijk de geruchten en geruchten en geruchten blijven herhalen. Het ene gebaseerd op het andere. Er zijn altijd mensen (sic) die dan zeggen, zie je wel, staat op een forum of in een boekske, waar rook is, is vuur, zal wel zo zijn ...

Na meer dan  30 jaar kan je enkel nog naar feiten kijken, al zijn het er maar weinig, maar geruchten, beste Mr Witse daar staat het internet en de boekskes vol van. Met die geruchten wordt geld verdiend, veel geld.  Elvis is ook niet gestorven in 77. Ga je zeker vinden.
Of vraag het eens aan de zonen van notaris X (en pas mochten spreken na hun meerderjarigheid) wat ze denken over "gereputeerde" journalisten. 

En Ben heeft het al eens aangehaald. Bronvermelding.

Re: Nijvel: 17 September

Kees BK, in dat geval mogen wij vandaag het forum sluiten want in mijn mening is er nog niets hard gemaakt omtrend de bende en zit er ook niemand achter de tralies vandaag.

De stelling waarom ik jouw redenering verwerp is heel simpel. Hoeveel mensen woonde er op het moment van de misdaad aan het tankstation in Belgie? Vreemd dat het toch weer slachtoffers zijn die aan CEPIC kunnen gelinkt worden.

I rest my case.