11

Re: Alain Vincx

CleverTrevor wrote:

Dat de man een perfecte bendechauffeur zou zijn geweest, lijdt geen twijfel, maar de vraag is of iemand wiens gezicht met een zekere regelmaat op televisie kwam, het risico zou nemen om deel te nemen aan zware misdrijven als die van de Bende van Nijvel. De kans dat hij door getuigen herkend zou worden was aanzienlijk.

Ik maakte mij dezelfde bedenking toen ik wat opzoekingen deed over hem maar het is niet uitgesloten dat je "per ongeluk" in zo'n milieu rolt en er daarna moeilijk uit geraakt. En stel dat Vincx betrokken was bij één feit van de Bende van Nijvel, bv. de overval op de Colruyt van Nijvel, wil dat daarom niet zeggen dat hij betrokken was bij alle feiten van de Bende van Nijvel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Alain Vincx

Het Laatste Nieuws | 30 mei 1987

http://nsm08.casimages.com/img/2015/08/10//15081005064014738713498077.jpg

Re: Alain Vincx

Op één van de hier geposte foto's zie ik Vincx roken. Hebben de daders van Colruyt Nijvel geen sigarettepeuken achtergelaten in de hoeve van Hougoumont nabij Waterloo? Als Deprêtre er zo zeker van was dat Vincx een mededader was, zal CWB de DNA van Vincx vergeleken hebben met DNA op de gevonden peuken veronderstel ik?

14

Re: Alain Vincx

De daders hebben sigarettepeuken inderdaad achtergelaten in de hoeve Hougomont. Maar de eigenaar van de hoeve heeft die met nog andere bewijzen zoals flessen alcool 2 dagen daarna met zijn grond omgedraaid. Hij had naar de rijkswacht die nacht gebeld en nog eens de dag daarna maar niemand van de rijkswacht is komen opdagen ...

15

Re: Alain Vincx

De vrouw van Alain, Chantal Morren (geb. 1953), is 2 jaar na hem in 1989 vroegtijdig overleden. Weet iemand de aanleiding?

Re: Alain Vincx

Volgens commentaren bij het filmpje zat hij aan de heroïne? Is dat correct? In één van de auto's werd een weegschaaltje gevonden ... Ook Louvaert was een heroïnejunk. Heroïne en racen zijn geen goedkope hobby's en mijns inziens ook moeilijk combineerbaar, dus ideaal voor de vuile werkjes die niemand anders wil doen.

Re: Alain Vincx

Chantal Morren: motorongeluk.

18

Re: Alain Vincx

CleverTrevor wrote:

Dat de man een perfecte bendechauffeur zou zijn geweest, lijdt geen twijfel, maar de vraag is of iemand wiens gezicht met een zekere regelmaat op televisie kwam, het risico zou nemen om deel te nemen aan zware misdrijven als die van de Bende van Nijvel. De kans dat hij door getuigen herkend zou worden was aanzienlijk.

Vincx en berekenend geen risico nemen... De man was roekeloos, zie de filmpjes van oa zijn dood op internet.

19

Re: Alain Vincx

Aain Vincx (Vincx, Alain; V.A.):

  • woonde en werkte in Eigenbrakel;

  • aannemer-rallyrijder-stuntman;

  • stond ook op schietbaan;

  • had strafrechtelijke antecedenten;

  • werd rijkelijk laat, in 2012, door de gewezen procureur des Konings, Jean Deprêtre, genoemd als één van de leden van de Bende Van Nijvel, wat zowel hij als zijn substituut - ook een magistraat - natuurlijk veel eerder had moeten melden;

  • reed volgens Guy Bouten, die zich baseert op getuigenverklaringen, rond in de blauwe Saab 900 turbo, die kort daarvoor was gestolen bij de Eigenbrakelse firma Denuit, welke firma werd uitgebaat door Michel Jadot, welke auto in ieder geval is gebruikt door de daders van de dodelijke overval bij de firma Colruyt te Nijvel, waarbij drie doden en een gewonde vielen, waarna de Saab, met onder andere een kapotte motor, na forensisch onderzoek is teruggegeven aan Denuit/Jadot, wat natuurlijk niet zou zijn geschied als justitie in de toekomst had kunnen kijken naar onder andere de dna-onderzoekstechniek;

  • zou drugsgebruiker - cocaine? - zijn geweest en getuige zijn stunts, leek hij bepaald niet aan het leven te hangen, welke combinatie

  • drugsgebruik (cocaïne) om te kunnen focussen bij en deelnemen aan een overval-slachtpartij, waarbij hij als deelnemer daaraan, ook het leven zou kunnen laten - uitstekend van pas komt;

  • voerde, zeker met de kennis van nu, met een snelheid van 160 km/u(!) (» YouTube), wellicht onder (langdurige!) invloed van verdovende middelen, een pathologische en suïcidale stunt uit, die pastte in het plaatje van de Bende-overvallen, waarbij de dood door een politiekogel zeker tot de mogelijkheden behoorde.

Voor een speurder is dit een combinatie om van te watertanden.

Wellicht kan de familie van Alain Vincx meer verklaren over hem en waar hij zich in de periode 1982-1985 zoal mee bezig hield, althans als dit geen joekel van een (dode) verdachte is in de zaak van de Bende, weet ik het niet meer en heeft justitie, voor zover dat nog mogelijk was, beslag laten leggen onder de erven van Alain Vincx?

Re: Alain Vincx

Vinckx ... Nitelet ... loods. Lucien heeft ooit bij iemand laten vallen ... iets met autosport. Maar de man had het niet goed begrepen. Daarom heb ik er niet verder op gezocht.