921

Re: Aalst: 9 November

KeesBK poneert (weet?) dat de enkele 9mm schoten op de familie VDS zijn gelost met een handvuurwapen en mogelijk uitsluitend om een wapen te verbranden (ergo iemand op enig moment chanteerbaar te maken ivm de moorden). Wat mij betreft zeer plausibel in dit dossier.

Het doe mij ook direct denken aan de verhoren van Bouhouche na 1985 inzake het spaghettiwapen, zijn klaarblijkelijke nervositeit omtrent deze wapenvondst(en), de relevante link met de rol van en moord op Mendez, en wat er vervolgens klaarblijkelijk met goedkeuring van de heer Depretre met de collectie 9mm wapens van Bouhouche is gebeurd (zoals gebruikelijk in dit dossier, hallucinant en onverklaarbaar in een verondersteld rechtstaat).

Zie posts 4 en 5 van Ben en The End op 12 Maart 2019 in het topic Bewijsstukken - Pistool GP9mm, inclusief de link naar de post van Merovinger in het topic Madani Bouhouche op 29 Juni 2017.

Mijn excuses voor het gebrek aan hyperlinks. Sinds jaar en dag aandachtig lezer van het forum, maar nooit eerder een bijdrage geleverd.

922

Re: Aalst: 9 November

Insp. Witse wrote:

Puur hypothetisch lijkt het me interessant om te weten of andere slachtoffers (Overijse / Aalst) op dezelfde manier zulke schoten opgevangen hebben (waar de mogelijkheid bestaande was). Echter besef ik dat dit enorm gevoelig ligt voor familieleden.

Ken de details niet exact, maar was er niet ook zoiets met Finne?

923

Re: Aalst: 9 November

Mgr wrote:

Rechtstaande schutter die vanop een afstandje op een liggend slachtoffer schiet geeft deze kogel aan.

Moet dan toch al meer dan 10 meter zijn? Hangt ook van de grootte van de schutter af ( hoe groter de schutter hoe verder hij van het slachtoffer moet staan om deze baan te verkrijgen???)
Was munitie in Aalst fmj?
Hangt er ook vanaf wat de kogel raakt in het lichaam.
Eerlijk denk ik dat dit eerder toevallig zal zijn. Tenzij nog eerdere personen dezelfde impact hebben gehad.
Politie moet aan David toch de juiste analyse Kunnen geven?
Met een laser kan je al is proberen hoe ver je moet staan om deze kogelbaan te verkrijgen.

924

Re: Aalst: 9 November

geronimo wrote:
Mgr wrote:

Rechtstaande schutter die vanop een afstandje op een liggend slachtoffer schiet geeft deze kogel aan.

Moet dan toch al meer dan 10 meter zijn? Hangt ook van de grootte van de schutter af ( hoe groter de schutter hoe verder hij van het slachtoffer moet staan om deze baan te verkrijgen???)
Was munitie in Aalst fmj?
Hangt er ook vanaf wat de kogel raakt in het lichaam.
Eerlijk denk ik dat dit eerder toevallig zal zijn. Tenzij nog eerdere personen dezelfde impact hebben gehad.
Politie moet aan David toch de juiste analyse Kunnen geven?
Met een laser kan je al is proberen hoe ver je moet staan om deze kogelbaan te verkrijgen.

Toevallig bij 3 personen dezelfde verwondingen?
Helaas hadden ze in deze tijd nog geen lasers om de kogelbaan vast te stellen.

Wat als: er vanaf het dak op de slachtoffers is geschoten nadat ze zijn neergeschoten.?

925

Re: Aalst: 9 November

Om de plaats van de schutter te bepalen zou je moeten weten in welke positie de slachtoffers lagen . Lagen ze alle drie op de buik met de schouderbladen naar boven ? Lagen ze op de rug met de schouderbladen op de grond ? Of lagen ze zijdelings ? Stond de schutter op afstand of knielde hij naast de slachtoffers ? Ging hij van het ene naar het andere slachtoffer ? In ieder geval nam de moordenaar tijd om deze executies uit te voeren . En dat is geen normale gang van zaken .

926

Re: Aalst: 9 November

Misschien de domste vraag die hier ooit gesteld werd, maar ik stel ze toch. Wat kan een laser meer dan punt A met punt B verbinden.?

Waarom stel ik die vraag ? In mijn stageperiode was ik aanwezig bij een lijkschouwing toen er plots 2 politiemannen binnen stormden en ons vroegen eventjes op te houden, het zou maar een paar minuten duren.

A la guerre comme à  la guerre zei de ene tegen de andere en vroeg ons een koordje. De eerste ging op een stoel staan met de koord in zijn hand en de tweede hield de koord vlak bij de kogelinslag. Voila , zei de ene tegen de andere, dit was exact de baan die de kogel moet gevolgd hebben. Opgelost. En ze vertrokken.

Het rapport ivm de kogelinslag was reeds gemaakt had ik begrepen  ( en waarschijnlijk reeds door hun gelezen).

Pas daarna mochten wij beginnen met de maaginhoud .

In die tijd bestond er nog geen laser maar door de woorden "a la guerre comme à la guerre begreep ik dat ze normaal gezien andere apparatuur hadden om de kogelbaan te bepalen.

927

Re: Aalst: 9 November

Mgr wrote:
geronimo wrote:

Moet dan toch al meer dan 10 meter zijn? Hangt ook van de grootte van de schutter af ( hoe groter de schutter hoe verder hij van het slachtoffer moet staan om deze baan te verkrijgen???)
Was munitie in Aalst fmj?
Hangt er ook vanaf wat de kogel raakt in het lichaam.
Eerlijk denk ik dat dit eerder toevallig zal zijn. Tenzij nog eerdere personen dezelfde impact hebben gehad.
Politie moet aan David toch de juiste analyse Kunnen geven?
Met een laser kan je al is proberen hoe ver je moet staan om deze kogelbaan te verkrijgen.

Toevallig bij 3 personen dezelfde verwondingen?
Helaas hadden ze in deze tijd nog geen lasers om de kogelbaan vast te stellen.

Wat als: er vanaf het dak op de slachtoffers is geschoten nadat ze zijn neergeschoten.?

vanop het dak op een  rechtstaand persoon zou ik nog begrijpen, maar als je vanop het dak in een liggend persoon zijn schouder schiet, dan heb je geen laser nodig om te weten waar deze kogel eindigt.

928

Re: Aalst: 9 November

coconut wrote:

Misschien de domste vraag die hier ooit gesteld werd, maar ik stel ze toch. Wat kan een laser meer dan punt A met punt B verbinden.?

Waarom stel ik die vraag ? In mijn stageperiode was ik aanwezig bij een lijkschouwing toen er plots 2 politiemannen binnen stormden en ons vroegen eventjes op te houden, het zou maar een paar minuten duren.

A la guerre comme à  la guerre zei de ene tegen de andere en vroeg ons een koordje. De eerste ging op een stoel staan met de koord in zijn hand en de tweede hield de koord vlak bij de kogelinslag. Voila , zei de ene tegen de andere, dit was exact de baan die de kogel moet gevolgd hebben. Opgelost. En ze vertrokken.

Het rapport ivm de kogelinslag was reeds gemaakt had ik begrepen  ( en waarschijnlijk reeds door hun gelezen).

Pas daarna mochten wij beginnen met de maaginhoud .

In die tijd bestond er nog geen laser maar door de woorden "a la guerre comme à la guerre begreep ik dat ze normaal gezien andere apparatuur hadden om de kogelbaan te bepalen.

Om dit te bepalen heb je ingangs- en uitgangswond nodig. Pak is een stuk osb plaat en vuur daar een 9 mm fmj door. Om de kogel terug te vinden plaats je gewoon een stokje van ongeveer dezelfde diameter door het gat in de osb plaat. Voor de plaat zal het stokje naar de plaats van de schutter tonen. Achter de plaat kan je dan de kogel gaan zoeken. Met een laser krijg je ook die rechte baan.
Stel mij nog steeds de vraag van hoe de kogel van het schouderblad richting pelvis raakt. Zijn er getuigen die de schutter van op korte afstand deze laatste kogel hebben zien afvuren?

929

Re: Aalst: 9 November

HIPA wrote:

Verschrikkelijk, ik ben hier zelf een tijdje niet goed van geweest. Blijkbaar was het nog erger als in mijn gedachten. Daarom antwoord ik jullie eenmalig hierover. Misschien kent iemand deze techniek of handtekening.

Het is gruwelijker dan wat de meeste mensen denken hoe de daders te keer gegaan zijn in Aalst. In hun gedragingen zit een duidelijk patroon en aangeleerde technieken. Meermaals heb ik er al over gepost dat de daders moorden op een onlogische manier die specifiek is en in feite een handtekening is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

930

Re: Aalst: 9 November

Nog gruwelijker dan wat HIPA beschrijft? Weet jij dan meer dan wat er in het autopsieverslag staat? Dat houdt dan in dat de autopsie de fameuze handtekening niet ontdekt heeft?