421

Re: Madani Bouhouche

kenza wrote:

Ik heb al heel veel bomen afgezaagd en de kruin er uit gehaald. Nogmaals een eik ontploft niet. Nog nooit meegemaakt.

Deze ervaring heb ik ook. Wat wel zou kunnen is dat hij een omgewaaide boom heeft in stukken willen zagen. Dan niet de situatie goed hebben ingeschat en is de stam van de grond af naar boven geschoten tijdens het doorzagen, wat ook bijna onmogelijk is aangezien eerst je zaagblad zich volledig vastklemt in de zaagsnede.

Toch deel ik dezelfde mening als u ivm niet in zijn dood te geloven.

422

Re: Madani Bouhouche

Ben wrote:
coconut wrote:

Bouhouche was niet alleen toen hij probeerde een eik om te leggen maar deed dit blijkbaar in aanwezigheid van een "familielid". Wie dat was is mij onbekend.

Bron?

coconut wrote:

Naar mijn mening was men net iets te ijverig met het laten verdwijnen van sporen wat betreft de Bende van Nijvel-saga. Dat is mijn aanwijzing Ben.

Omdat de politie liever de deuren uit veiligheidsoverweging vernietigt, is heel de zoektocht verdacht? Dankzij de openheid van de Belgische politie weten we zeer goed wat er werd gevonden in zijn woning, zijn contacten in Frankrijk, zijn woon- en leefomstandigheden, ... Aan heel de zoektocht in Frankrijk is weinig verdacht.

coconut wrote:

Nog iets, het lijk van Bouhouche was verast en men kon dus geen DNA meer nemen. Maar op de plaats van het ongeval waren genoeg bloedsporen om stalen te nemen en alsnog te proberen DNA te recupereren en te vergelijken.

Misschien is dit wel gebeurd. Het is niet omdat speurders over zo’n zaken niet communiceren, dat het niet gebeurd is.

kenza wrote:

Idd vrijgelaten onder voorwaarden en geen DNA of grondige lijkschouwing.

Hij werd vrijgelaten onder voorwaarden maar hij verhuisde in samenspraak met zijn justitieassistent naar Frankrijk. Er was echter geen actieve controle op de voorwaarden. Die justitieassistent was ook vrij snel op de hoogte van de dood van Bouhouche en heeft begin december 2005 het parket geïnformeerd.

Er werd geen lijkschouwing gedaan omdat de lokale Franse autoriteiten de geschiedenis van Bouhouche niet kenden. Voor hen was het gewoon een eenzame Belg die op zijn berg woonde en stierf naar aanleiding van een banaal ongeluk. Na zijn dood is hij gecremeerd, en daar is niets verdacht aan.

Kenza wrote:

wie zaagt er nu een tak af waar je zelf opzit?

Ik vermoed niemand. Geen idee waar dat idee vandaan komt.

Kenza wrote:

Nogmaals een eik ontploft niet. Nog nooit meegemaakt.

Ik vraag mij af hoe jij die ontploffing voorstelt?

Edy Vos: “Hij stierf toen hij bezig was een boom om te zagen met een kettingzaag. Toen een groot stuk hout plotseling met grote kracht van de boom afsprong, werd Bouhouche letterlijk onthoofd''

Bron: De Standaard | 3 januari 2006

Deel die mening.

‘Toen een groot stuk hout plotseling met grote kracht van de boom afsprong, werd Bouhouche letterlijk onthoofd'', zegt Eddy Vos, van de cel Waals-Brabant.

Bron » Nieuws

I rest my case.

423

Re: Madani Bouhouche

Een eik kan wel degelijk "ontploffen", lees in stukken en splinters uit mekaar spatten! Wie anders gaat beweren heeft geen ervaring in bomen vellen en gaat de ervaring van boomchirurgen en ervaren houthakkers in twijfel trekken. Sommige bomen staan nu eenmaal onder een enorme spanning door weren en of gedeeltelijke verrotting zelfs soms bijna onzichtbaar en als je dan een zaag zet op de verkeerde plaats is dit levensgevaarlijk. Volgens mij heeft Madani Bouhouche gewoon pech gehad, hij was reeds eerder door zijn buurman verwittigd dat hij gevaarlijk bezig was met zijn kettingzaag en niet in de juiste positie stond om te zagen enz. ...

424

Re: Madani Bouhouche

» YouTube

425

Re: Madani Bouhouche

Interessant artikel betreffende de gevaren van het vellen van bomen » www.boomzorg.nl

Bekijk ook het filmpje op de site en YouTube hoe een stuk plots kan loskomen en levensbedreigend kan zijn » YouTube

De snelle afhandelingsprocedure in Zuid Frankrijk bij overlijden is zeer normaal en volledig in de lijn van de lokale gebruiken. Namelijk kistsluiting binnen de 24h of crematie. Uiteraard had dit anders geweest als de vaststellende arts het als een verdacht overlijden had gezien, wat niet gebeurde.

Hoe verder je richting zuiden gaat, hoe sneller een begrafenis volgt op het overlijden. Vrij logisch, dat heeft historisch uiteraard te maken met temperatuur en volksgezondheid.

Criminelen die zich Rambo wanen kunnen ook wel eens sterven door een banaal ongeluk. We vellen die boom eens ...

426

Re: Madani Bouhouche

Een boom versplinterd alleen als je er geen valkerf inzaagt. Ieder zijn theorie, maar ik spreek uit ervaring.

427

Re: Madani Bouhouche

Mgr wrote:

Een boom versplinterd alleen als je er geen valkerf inzaagt. Ieder zijn theorie, maar ik spreek uit ervaring.

Valkerf is om de richting van de val te bepalen. Na de valkerf plaats je de spintsnede, en deze kan wel het splijten van de stam tegengaan. Een valkerf moet je altijd zetten voor het vellen, en is geen garantie op het niet splijten. Back on topic please.

428

Re: Madani Bouhouche

Bij mijn weten was Bouten de enige journalist die de Belgische speurders volgde naar Frankrijk ivm het onderzoek na de dood van Bouhouche. Ik heb zijn boek nooit gelezen. Maar natuurlijk ben ik via andere bronnen passages uit zijn boek tegen gekomen. Hetgeen nu volgt zit dus gewoon in mijn herinnering maar de bron kan niet anders dan het boek van Bouten geweest zijn. Ik kan mij drie personen herinneren die Bouten zou gaan "ondervragen" zijn: de klusjesman van Bouhouche, een vrouwelijke bediende op het gemeentehuis, een vrouw die hij de plaatselijke Agatha Christie noemde.

De vrouwelijke bediende zou iets gezegd hebben in de zin van "Maar natuurlijk wisten wij dat we hem in het oog moesten houden"(maar er is me gevraagd hierover te zwijgen). Ik vermoed dat er contact zal geweest zijn tussen de juridisch assistente en het gemeentehuis en dit is ook wat je zou kunnen verwachten van iemand die onder toezicht staat van ... Diezelfde vrouw heeft denk ik gezegd dat ook de Franse veiligheidsdiensten langs geweest zijn na het overlijden.

Maar ook de nabestaanden waren zeer goed op de hoogte van zijn voorwaarden bij vrijlating. Als nabestaande zou ik waarschijnlijk de reflex hebben de diensten op de hoogte te brengen voor ik Bouhouche zou laten cremeren, denk ik, om mezelf achteraf moeilijkheden te besparen.

Er zijn dus minstens 3 instanties of personen die zouden nagelaten hebben België te contacteren alvorens over te gaan tot crematie. Mag ik dan alsjeblief zeggen dat ik dit op zijn minst "raar" vind.

Mag ik dus vragen aan de mensen die het boek van Bouten gelezen hebben of bovenstaande inderdaad in het boek staat. Ik heb ook ergens gelezen dat er een nieuw boek van Bouten zou uitkomen. Afwachten dus wat daar in staat.

Van Bouten durft men zeggen dat hij op sensatie belust is en soms een loopje met de waarheid zou nemen. Het is aan ons om te proberen hem tegen te spreken. Zeer gerespecteerde journalisten maken soms ook fouten. Ik zou dus het kind met het badwater niet wegsmijten.

Vergeet niet dat hetgeen hier boven staat komt van uit mijn herinnering aan een boek dat ik nooit gelezen heb. Ik dacht mij zelfs te herinneren dat de klusjesman voor de neus van Bouten een zak zou uitgekieperd hebben met daarin allemaal documenten van Bouhouche, ik dacht dat het voornamelijk wapentijdschriften waren. Corrigeer mij aub.

Misschien heeft Bouten zelf zin om bovenstaande te corrigeren, who knows?

429

Re: Madani Bouhouche

coconut wrote:

Bij mijn weten was Bouten de enige journalist die de Belgische speurders volgde naar Frankrijk ivm het onderzoek na de dood van Bouhouche.

Tijdens het onderzoek van de Belgische politie waren er in het dorp zeven satellietwagens en tientallen journalisten. Guy Bouten is pas in juli 2006 naar Frankrijk getrokken.

coconut wrote:

De vrouwelijke bediende zou iets gezegd hebben in de zin van "Maar natuurlijk wisten wij dat we hem in het oog moesten houden"(maar er is me gevraagd hierover te zwijgen).

De "vrouwelijke bediende" is Nicole, de secretaresse van de burgemeester:

"Maar, meneer. Ik voer hier toch de administratie en krijg toch de officiële documenten? Natuurlijk wist ik dat hij door de gendarmerie in de gaten werd gehouden." En dan op een toon alsof de muren oren hebben: "Er zijn zelfs mensen van de geheime dienst DST langs geweest, de Direction de la Surveillance du Territoire. Maar voor hen leek alles in orde. Ze lieten me wel beloven dat ik dit voor mij moest houden." Wat u ook deed. "Natuurlijk. Ik heb zelfs de burgemeester niet op de hoogte gebracht. Op café kan hij immers zijn mond niet houden, zeker niet na zijn dagelijkse portie Ricard. En gaat u echt een boek over Bouhouche schrijven?"

(...) "Hij leefde als een kluizenaar. Kan u zich dat voorstellen, zonder water en elektriciteit in deze eeuw? Hij verwarmde zich met hout. Eerst heeft hij geitenkaas gemaakt maar dit lukte niet te best. Daarna heeft hij konijnen gekweekt maar dit is ook mislukt. Tenslotte begon hij voor een handelaar uit Perpignan hondenpups groot te brengen. Maar het was vooral zijn vriendin die geld in het laatje bracht."

Bron: De Bende van Nijvel; het dossier, het complot, de leden | Guy Bouten

coconut wrote:

de klusjesman van Bouhouche

De "klusjemas" is de lokale metselaar en duivel-doet-al Tony Garcia:

"Vijf jaar lang heeft hij hier doorgebracht. Hij legde niemand iets in de weg, was vriendelijk, leefde sober, ging niet op café, dronk niet en had een gevoel voor humor, speciale à la belge. Hij groette de mensen beleefd terug als ze hem goeiendag zegden. Hij heeft me altijd correct betaald. Nooit met een cheque, altijd cash. Misschien wilde hij zo zijn anonimiteit bewaren. In het dorp had hij maar twee echte vrienden: Alain Santoil en de gendarme Jean-Paul Contat. Hij beweerde naast het Frans nog vier talen onder de knie te hebben: Nederlands, Arabisch, Engels en Spaans. Misschien overdreven maar intelligent was hij wel. Over politiek had hij een uitgesproken opinie. Hij was geen voorstander van het kapitalisme noch van het communisme maar prefereerde de derde weg: het ecologisme. En met serieuze argumenten, meneer, je zag dat hij gestudeerd had."

"Toen zijn Nissan gestolen werd op de luchthaven van Carcassonne heeft hij een oude Lada-jeep gekocht. Hij kweekte konijnen en honden. Ik denk dat hij bespaarde op hun eten, want die beestjes zagen er heel mager uit. Hij was een echte bricoleur. Een plantrekker, die altijd bereid was te helpen. Je voelde duidelijk dat hij zich wou integreren, hoewel hij afstandelijk bleef."

(...) "Zijn lichaam lag op handen en voeten naar de grond gekeerd en zijn hersenpan was in een tiental stukken uit elkaar gespat, een knop in de stam was ontploft. Pas toen vernam ik dat hij een crimineel was die jarenlang had vastgezeten. Hier had hij zijn turbulent verleden afgelegd als een versleten oud gewaad. Tabula rasa gemaakt zoals dit zo mooi klinkt in het Latijn. We hebben zijn as uitgestrooid op de weide vlak voor het huis waar de Mérens grazen. Met “we” bedoel ik zijn zoon David, Claude Bureau, zijn vrienden Alain en Jean-Paul en ik. We zagen hoe zijn as door de wind werd weggeblazen richting Montségur."

Tony Garcia neemt me mee naar zijn huis en toont me in de garage een grote witte zak met daarop in drukletters: ‘Le Soir invendus.’ "Kijk maar." Ik doe de zak open en zie tientallen wapentijdschriften en catalogi voor wapens. "Gekregen van Claude. De Belgische politie heeft ze niet eens meegenomen."

Bron: De Bende van Nijvel; het dossier, het complot, de leden | Guy Bouten

coconut wrote:

Er zijn dus minstens 3 instanties of personen die zouden nagelaten hebben België te contacteren alvorens over te gaan tot crematie.

De justitieassistent was wel degelijk op de hoogte van de dood van Bouhouche. Die persoon heeft het Belgisch parket ingelicht.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

430

Re: Madani Bouhouche

Ben nog iets vergeten. De foto's die Vos zag en waaruit hij moest concluderen dat Bouhouche dood was (en ook de doodsoorzaak moest afleiden) zouden niet meegekomen zijn naar België? Dus; Vos kwam, Vos zag, Vos concludeerde In opdracht van de Belgische staat. Bouhouche is overleden. Of hoe moet ik mij dat in concreto voorstellen?

Ikzelf ga de posts van insider over het lijk van Bouhouche nog eens herlezen, lijkt me nuttig. Op zoek naar ... ben ik een post van mezelf tegen gekomen » Forum

Waarom blijven doorbomen over Bouhouche? Spilfiguur in het Bendeverhaal maar ik wil eveneens te weten komen of alles rond Bouhouche tot het "staatsgeheim " behoort waartoe ook de Bende van Nijvel schijnt te behoren. Of moeten wij nu echt blijven geloven dat die honderden speurders met zijn allen onbekwaam waren dit op te lossen.

Tiens, nu we een Nederlandse advocaat in ons midden hebben. Darty, vind jij de houding van de Belgische advocaten in deze een "normale" houding. Zij schijnen postbode te moeten spelen tussen getuigen en gerecht zonder dat zij bijkomende onderzoeksdaden vragen. En dit terwijl zij verklaren "Ik heb een brief gekregen met de namenlijst van de bende van Nijvel".