Topic: Wapen gestolen uit VS

Vóór de overval in Aalst zijn daar aan de Delhaize door spelende kinderen wapens gevonden. Geláden wapens, helemaal gebruiksklaar. Er was zelfs sparadrap op de duim bevestigd om te beletten dat er vingerafdrukken op het wapen terecht zouden komen. Mij is gezegd dat één van die wapens gestolen was in een wapenwinkel in de Verenigde Staten.

Tientallen keren heb ik de speurders van de Cel Waals-Brabant, die het onderzoek voeren, gevraagd of ze de mogelijke betrokkenheid van Madani Bouhouche, één van de hoofdverdachten, hadden onderzocht.

Bouhouche maakte eind jaren 1970 een reis door de Verenigde Staten - samen met twee collega’s van de BOB van Brussel, en hun vrouwen - en bezocht daar heel veel wapenwinkels. Toen ze met een pak wapens landden in Zaventem, kregen ze problemen aan de douane. De collega’s van de BOB werden erbij gehaald en alles is gladgestreken.

Al twintig jaar zeur ik - en nu doe ik het opnieuw - om dat PV van Zaventem over de binnengesmokkelde wapens te vergelijken met die gevonden wapens.

Het antwoord was altijd dat ze dat niét gingen doen. Volgens mij zit het pv van die wapenvondst in Aalst zelfs nog altijd niet in het dossier, terwijl er toch een kans is dat Bouhouche - die altijd een hoofdverdachte is geweest, en voor mij nog altijd ís - er iets mee te maken had. (Hilde Geens)

Zijn er andere bronnen beschikbaar die het hebben over deze aangekochte / gestolen wapens?

Re: Wapen gestolen uit VS

Insp. Witse wrote:

Zijn er andere bronnen beschikbaar die het hebben over deze aangekochte / gestolen wapens?

Voor zover ik weet niet, dit vond ik ook een opmerkelijke passage in het interview met Geens. Het kan erop wijzen dat Bouhouche zijn meesterplan al jaren aan het voorbereiden was.

3

Re: Wapen gestolen uit VS

Insp. Witse wrote:

Vóór de overval in Aalst zijn daar aan de Delhaize door spelende kinderen wapens gevonden. Geláden wapens, helemaal gebruiksklaar. Er was zelfs sparadrap op de duim bevestigd om te beletten dat er vingerafdrukken op het wapen terecht zouden komen. Mij is gezegd dat één van die wapens gestolen was in een wapenwinkel in de Verenigde Staten.

Opnieuw haal ik deze post van Merovinger aan.

  • Het gaat blijkbaar om 1 wapen, dus niet verschillende wapens

  • Het wapen is rond de 23ste september 1985 gevonden, theoretisch klopt het dus dat het voor de overval in Aalst gevonden is. Maar velen gaan er van uit dat het een paar dagen voor de overval was, terwijl het een goeie 1,5 maand was

Re: Wapen gestolen uit VS

Dank je voor de opmerking Zenga, de reden van dit topic blijft nog steeds gelden. Ook vraag ik me af wie de 2 BOB'ers waren die Bouhouche vergezelden.

5

Re: Wapen gestolen uit VS

Ik haal ook nog even deze getuigenis naar boven » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Wapen gestolen uit VS

Bovenstaande opmerkingen in consideratie genomen geef ik jullie gelijk om geen ellenlange discussies te starten.

Punt blijft dat Bouhouche naar de US is vertrokken met 2 BOB'ers en ieder zijn vrouw als gezelschap. Beijer is thuisgebleven, wist die wat de eigenlijke opzet was? Het gaat over de wapens die daar zijn gestolen en naar belgie zijn overgebracht. Waren Bouhouche zijn plannen in een concrete vorm aan het lopen? Of heeft een heerschappij op Bouhouche zijn plannen verder geborduurd?