251

Re: Jezus-Eik: Loods

HIPA wrote:

Er duikt een tweede getuigenis op over de loods! Deze is van iemand die niks met de eerste getuige te maken heeft. Deze man geeft zeer helder weer wat hij daar aantrof toen hij er moest gaan een karwei uitvoeren. Kerstmis brengt nog een mooie verklaring! Maar geheim van het fucking onderzoek laat niet toe om details te lossen. We moeten druk zetten op de speurders of er gebeurt niks, en dit dan op een manier dat je zelf niet kan aangepakt worden door hen voor schending van het geheim van het onderzoek. Vermassen werkt hard geloof me; maar het is niet makkelijk op muren botsen en terug moeten afbreken is vermoeiend. Mensen die roepen en commentaar hebben denken beter eerst zelf eens na wat zijzelf al gedaan hebben in dit dossier. Een advocaat die zich kosteloos inzet, ik ken er maar 1. Voor zijn imago moet hij het zeker niet meer doen.

Mee eens, HIPA.

Mensen die roepen en commentaar moeten eerst zelf eens beter nadenken wat zijzelf al gedaan hebben in dit dossier. Ik ben er ook zo een die beter moet nadenken, te meer omdat ik niet begrijp waarom er sprake kan zijn van een 'doorbreking van het geheim van het (strafrechtelijk) onderzoek', zodra de inhoud daarvan bekend is geworden buiten het justitiële apparaat.

Bovendien - oude koeien - is gebleken dat de Belgische politie en justitie er toch geen kloot van (wilden) kunnen, ondanks de hen jarenlang nota bene door de daders verleende 'hulp', in de vorm van zovele brute overvallen, met een tsunami van sporen, opdat hen als laatste zou kunnen worden verweten er niet alles aan te hebben gedaan om niet dood of levend te worden aangehouden.

Met - tegenwoordig - een dominee aan het hoofd van Justitie, die spreekt als een farizeeër, is de situatie er niet wezenlijk beter op geworden. Sterker nog, Koen Geens is de metafoor van het gebrek aan besef hoe je een zaak als deze moet aanvliegen. Hij toont geen doortastendheid of gezicht in dezen en had beter uitvaartverzorger kunnen worden.

Niet zo lang geleden is er een familielid van mij vermoord in België, hetgeen groot in het nieuws was, wat niet zo had hoeven zijn, ook omdat de dader in wezen 'smeekte' om zijn aanhouding, los van de vraag of hij zich daar al dan niet van bewust was, net als in de zaak van de Bende, in welke zaak de daders, voor zover zij nog in leven zijn, al een poos geleden de moed hebben opgegeven om gepakt te worden, met welke vaststelling de Belgische politie en justitie het meeste recht wordt gedaan.

Met andere woorden - on topic - , HIPA, het zou u toch vrij moeten staan om hetgeen getuige nummer twee heeft verklaard, naar buiten te brengen?!

252

Re: Jezus-Eik: Loods

Alles op tafel gooien HIPA, er heeft u ook niemand gespaard anders was het onderzoek al afgerond. Het deksel van de doofpot mag open gedaan worden.

253

Re: Jezus-Eik: Loods

Darty wrote:

Met andere woorden - on topic - , HIPA, het zou u toch vrij moeten staan om hetgeen getuige nummer twee heeft verklaard, naar buiten te brengen?!

In overweging genomen welke eventuele ernstige nadelige gevolgen daaruit zouden kunnen voortspruiten.

HIPA wrote:

Mensen die roepen en commentaar hebben denken beter eerst zelf eens na wat zijzelf al gedaan hebben in dit dossier. Een advocaat die zich kosteloos inzet, ik ken er maar 1. Voor zijn imago moet hij het zeker niet meer doen.

Zulks moet men naast zich neerleggen. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Over het onderzoek van de cel Delta zijn alle advocaten in de zaak het grondig eens.

254

Re: Jezus-Eik: Loods

HIPA wrote:

Gebroeders Poilvache afkomstig uit Noord-Frankrijk. Deze waren in de loods toen politie inval deed. Auto van de bende met nog een andere GTI en Renault turbo’s stonden er gewoon in. Alles werd juist voor de reconstructie in 1987 afgeblazen en het onderzoek verdween naar Charleroi!

Als mijn informatie correct is werden Luc Poilvache en Dominique Poivache in april 1985 gearresteerd voor de roofmoord op Theo Salomon. In januari 1987 werden zij voor Assisen veroordeeld voor deze moord. Die inval in de loods waarnaar je verwijst, is dit dan in april 1985? Zo ja, welke auto van de bende stond er dan in die loods?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

255

Re: Jezus-Eik: Loods

Ik citeer Lucien:

Toen er een moord onderzocht werd naar een Jood of zo kwamen ze in de loods terecht. Het onderzoek zweefde tussen Rijkswacht en gerechtelijke politie. De loods werd gehuurd door een zekere Moezelaert (niet zeker van de schrijfwijze). Deze deed aan onderverhuur aan de gebroeders. Er stonden daar stukken van een Golf en Renault turbo. Er waren vergaderingen in deze loods soms met wel 30 man. Mijn vrouw was bang van deze bende. Ze hadden zelfs gezegd dat ze de Bende Van Nijvel waren. Toen in '87 er een onderzoek kwam met reconstructie werd alles stop gezet. Ik moest later bij Moureaux gaan uitleggen wat daar allemaal gebeurt is. Hiermee werd hij een machtig man binnen de politiek.

256

Re: Jezus-Eik: Loods

Ja HIPA, meer dan waarschijnlijk kwam de getuigenis van Lucien te dicht bij de waarheid, Zoals het zovelen die getuigden overkwam werd ook hij gecatalogeerd als fantast/gek/leugenaar.... Ik heb het zelf mogen ervaren. Heb je, met al de info in uw bezit over de manipulaties van het onderzoek, er nooit over nagedacht om een schadeclaim in te dienen tegen de Belgische staat? Mocht het er ooit van komen heb ik alleszins een leuk PV om uw dossier te onderbouwen.

257

Re: Jezus-Eik: Loods

HIPA wrote:

Ik citeer Lucien:

Toen er een moord onderzocht werd naar een Jood of zo kwamen ze in de loods terecht. Het onderzoek zweefde tussen Rijkswacht en gerechtelijke politie. De loods werd gehuurd door een zekere Moezelaert (niet zeker van de schrijfwijze). Deze deed aan onderverhuur aan de gebroeders. Er stonden daar stukken van een Golf en Renault turbo. Er waren vergaderingen in deze loods soms met wel 30 man. Mijn vrouw was bang van deze bende. Ze hadden zelfs gezegd dat ze de Bende Van Nijvel waren. Toen in '87 er een onderzoek kwam met reconstructie werd alles stop gezet. Ik moest later bij Moureaux gaan uitleggen wat daar allemaal gebeurt is. Hiermee werd hij een machtig man binnen de politiek.

Ha, ze hadden zich kenbaar gemaakt als de Bende van Nijvel. Ja, dan is er geen twijfel mogelijk. Met 30 man? Dat zijn bijna drie voetbalploegen? Lucien Desmet had blijkbaar een serieuze slag van de molen gekregen. En jij gelooft die man? Absurd.

258

Re: Jezus-Eik: Loods

HIPA en andere getuigen: niet absurd, blijf info verstrekken. Het wordt bijzonder geapprecieerd. Meer dan jij/jullie zelf denken.

259

Re: Jezus-Eik: Loods

De contra spionage tijdens WO 1940-1945 werd geleid door een pater van het Sint Michielscollega, ook absurd Zeno? De eerste kernreactor op Afrikaanse bodem, we spreken 1958, werd geplaatst door een andere nonkel pater die gestudeerd had bij Oppenheimer. Absurd? De schoonzus van deze laatste nonkel pater kwam vaak in de loods. Absurd? De trainingen ivm de Bende van Nijvel werden gedaan door 5 ploegen van 6 man. Dat is 30 man of 3 voetbalploegen. Absurd?

260

Re: Jezus-Eik: Loods

HIPA wrote:

Toen er een moord onderzocht werd naar een Jood of zo kwamen ze in de loods terecht. Het onderzoek zweefde tussen Rijkswacht en gerechtelijke politie.

Dat moet dus in de periode tussen de moord (28 maart 1985) en de arrestatie van deze bende (april 1985) gebeurd zijn.

HIPA wrote:

De loods werd gehuurd door een zekere Moezelaert (niet zeker van de schrijfwijze).

De juiste schrijfwijze is Mouzelard.

HIPA wrote:

Er stonden daar stukken van een Golf en Renault turbo.

En hoe kon er een link gelegd worden tussen deze Golf en Renault turbo en de Bende van Nijvel? De Bende van Nijvel had op dat moment al enkele maanden geen feiten meer gepleegd.

HIPA wrote:

Ze hadden zelfs gezegd dat ze de Bende Van Nijvel waren.

Dat lijkt me ongelofelijk straf. Zoals ik enkele pagina’s geleden ook al heb gezegd, was het niet Desmet die de loods linkte aan de Bende van Nijvel. Hij kreeg deze informatie van Görtz. Zie » Forum

HIPA wrote:

Toen in '87 er een onderzoek kwam met reconstructie werd alles stop gezet.

Over welk onderzoek en reconstructie van welke feiten gaat het hier?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube