41

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Het is en blijft een boek vol giswerk, ongestaafde beweringen en er is geen bewijslast. Is dat dan niet eerder iets als de fabeltjeskrant of een stationsroman?

42

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Tru Dat wrote:

Is dat dan niet eerder iets als de fabeltjeskrant of een stationsroman?

Of zoals een forum. smile

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Er zijn wel een aantal nieuwe feiten zoals de eerste gepubliceerde foto van Baugniet.

44

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Robotfoto nummer 9?

45

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Voor het eerst wordt de naam van de 'killer' naar buiten gebracht

De jaren met de moordpartijen van de Bende van Nijvel liggen alweer bijna vier decennia achter ons. Net toen de publieke opinie op het punt stond die gruwelijke feiten op de afvalhoop van de geschiedenis te gooien, presenteerden Stijn Coninx en David Van de Steen ons de film 'Niet Schieten', die de harten van alle kijkers beroerde en ons allemaal opnieuw klaarwakker schudde. Het feit dat de moordenaars nooit zijn opgepakt spreekt op zich al boekdelen.

Wie of wat kon een doofpotoperatie van een dergelijke, nooit eerder geziene dimensie verklaren? In dit boek worden spijkers met koppen geslagen, worden namen genoemd. Auteur Guy Bouten is niet over één nacht ijs gegaan. Hij wordt alom erkend en geprezen als een van de topexperten op dit terrein. Speurders en magistraten kwamen en gingen, maar Bouten bleef. De waarheden die hij vandaag aan het licht brengt zijn schokkend.

De moorddadige overvallen van de Bende van Nijvel waren het werk van een bende geleid door ex-rijkswachter Madani Bouhouche. Hij werd beschermd en gemanipuleerd door hogere rijkswacht- en legerofficieren, terwijl agenten van de Staatsveiligheid voor de nodige rugdekking zorgden.

De killers gingen schuil achter de façade van het ondergrondse NATO 'Stay Behind'-netwerk, 'Gladio' genoemd. Deze 'gestructureerde organisatie' - de uitdrukking is van Bouhouche zelf - had tot doel de publieke opinie angstig te maken. In deze periode van Koude Oorlog, met een communistische vijand aan onze grenzen en de 25 bomaanslagen van de CCC in ons land, was het de betrachting van enkele toppolitici de strijdkrachten te versterken en tegelijk een 'sterke staat' te installeren in België. Maar deze beschermde 'gestructureerde organisatie' werd tegelijk misbruikt door extreemrechts en door een maffianetwerk dat actief was in de drugs- en wapenhandel. Een 'onzichtbare hand' deed daarbij een beroep op huurlingen en allerlei criminelen.

De auteur beschrijft in dit boek zijn zoektocht - doorheen een kluwen van geweld, chantage en valse sporen - aar de ware toedracht. Hij ontrafelt het mollenwerk van een aantal speurders en slaagt erin om de zogenaamde 'Killer' te identificeren, verantwoordelijk voor het doden van verscheidene Bendeslachtoffers. Het betreft een meedogenloze huurling, die in 1965 in Congo actief was en van wie de naam recent opdook in het dossier over de mysterieuze dood van de VN secretaris-generaal Dag Hammarskjöld.

Guy Bouten maakt ook de memoires van gewezen rijkswachter Madani Bouhouche bekend.

Bron: Lannoo.be

Zoals Coconut reeds gepost heeft Bouten de naam Beuckels uit het Hammerskjold dossier gehaald. Beuckels kon echter de dader niet zijn van de moord op Hammerskjold, hij was geen piloot. Zoals steeds neemt Bouten zijn verzinsels voor 100% waarheid aan zonder enige onderbouwing of bewijs. De vierde poging tot waarheid?

46

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

In dit boek publiceert Guy Bouten een aantal teksten (‘memoires’) die Bouhouche schreef en tot vandaag nergens gepubliceerd werden. Bouhouche pende ze tijdens zijn proces voor het hof van assisen.

Over die teksten verklaart Guy Bouten:

Hoe bent u aan de brieven van Bouhouche geraakt?

Bouten: Ik heb een paar keer rondgelopen in het gehucht in de Pyreneeën waar Bouhouche zich had teruggetrokken na zijn vrijlating. Ik kwam er na zijn dood, een zogenaamd ongeval met het omzagen van een boom. De Belgische speurders wisten niet eens dat hij dood was. Ik vond het manuscript in een postzak volgepropt met wapentijdschriften in de kelder van zijn buur.

U hebt ze niet overhandigd aan de speurders?

Bouten: Waarom zou ik? Ik heb genoeg met hen samen gewerkt en stukken gegeven. Onderzoeksrechter Martine Michel heeft me zelfs een paar keer gevraagd om haar speurders wat op te leiden in het onderzoek. Kunt u zich dat voorstellen? Maar dan heeft het federaal parket de zaak overgenomen. Uit die fragmenten komt Bouhouche naar voren als iemand die zich superieur voelt én die tegelijk ook vol zelfbeklag zit.

Bron » Nieuws

Na het lezen van die teksten stel ik mezelf de vraag of deze 'memoires' echt door Bouhouche geschreven zijn. Guy Bouten had deze teksten zogezegd al sinds de dood van Bouhouche. Dat betekent dat hij drie boeken heeft geschreven over de Bende van Nijvel zonder deze teksten te vermelden. Voor één of andere reden wilt hij de teksten ook niet aan de speurders geven ("Waarom zou ik?"). Ik kan me voorstellen dat de teksten hier en daar aangepast zijn zodat ze beter te lezen zijn, maar ik heb niet het gevoel dat ik teksten van Bouhouche lees. De teksten zijn volledig in "Guy Bouten-stijl" geschreven.

Er zijn me ook twee zaken opgevallen in die teksten:

"Ik vergeet het lichaam van Zwarts te noemen en dat is ook beter zo. Ik kan moeilijk tremelo’s in mijn stem toveren. Ik besef goed dat dat mijn laatste munitie is."

Waarom vernoemt Bouhouche de locatie van het lichaam niet in de teksten die hij voor zichzelf schrijft?

Onze groep bestond vaak uit Beijer, gevangenisdirecteur Jean Bultot, een Franse diplomaat wiens naam ik niet noem, mijn vriend Alain Weykamp, privédetective Bob Louvigny , Jean-Pierre Marino, Robert Thomas, François Dehan, de garagist René Gondry, de chauffeur Michel Leurquin (…) en de wapensmeden Cool, Baeyens en Deliens. Een goed groepje. (...) Er is een foto gepubliceerd in NEM van onze favoriete oefening, ,het marcheren in ganzenpas. Ik loop op kop, gevolgd door Tonio Mendez, Alain, die vent van Distracto, de diplomaat, en twee anderen.

Op die foto waarnaar Bouhouche verwijst, is er één man waarvan we de naam niet kennen. Zogezegd een Franse diplomaat. Het is wel heel toevallig dat het net die naam is die Bouhouche niet wilt vernoemen in zijn tekst.

Misschien een stoute gedachte, maar is het mogelijk dat Bouten deze teksten zelf heeft geschreven?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

47

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Ben wrote:

Misschien een stoute gedachte, maar is het mogelijk dat Bouten deze teksten zelf heeft geschreven?

In gedachte houdende dat hij twee verschillende plaatsen vermelde betreffende de vindplaats van die memoires zou dat best kunnen. Het boek moet namelijk een verkoopskanon worden.

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Indien je stoute gedachte waar zou kunnen zijn, dan kan ik min of meer raden waar de auteur de info vandaan haalde ... dat is dan weer mijn stoute gedachte. Om privacyreden kan ik de naam niet vermelden. Die man leest namelijk mee.

49

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Hervé deelde onlangs dit gedeelte van de "memoires" van Bouhouche uit het boek van Bouten:

https://i.servimg.com/u/f69/15/00/61/71/ld13.jpg
https://i.servimg.com/u/f69/15/00/61/71/vr13.jpg

Daaronder plaatste hij dit stuk uit het boek 'De bende van Nijvel en de CIA' van Guy Bouten:

https://i.servimg.com/u/f69/15/00/61/71/dur10.jpg

De gelijkenissen zijn verbazingwekkend.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Roger Caramel? Zakenman uit Vilvoorde? Bely, ken jij die? Vilvoorde, ooit gehoord van deze zakenman? We zitten toch weer niet bij de zakenman die een vrouwelijke rechter geld leende he? Ik vermoed dat Caramel een nickname is. Of zitten we bij de eigenaar van een verdacht café? Wie van die twee kwam uit Brussel en sprak dus waarschijnlijk met Brussels accent?