51

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Ik ben het boek nu ook aan het lezen en mij viel het ook al op dat de memoires juist die zaken vertellen die al eerder zijn gepubliceerd. Er staat dus niets nieuws in. De delen van de tekst die Ben aanhaalt hebben mij ook aan het denken gezet....

52

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Tja, mot eerlijk bekennen dat er weinig nieuws in staat en er ook geen lijn in te ontdekken valt. Gewoon rijp en groen alle verhalen die we al kennen. Bovendien dus ook de bedenkelijke bronnen waarvan we eigenlijk al weten dat die gebaseerd zijn op de fantasieën van o.a. een landgenoot van mij.

53

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Nog een storende fout in het boek op pagina 297. Daar staat Eckhardt op de foto en niet Papadopoulos.

54

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Uit de "memoires" van Bouhouche:

April 1974. Op 22-jarige leeftijd ga ik in dienst bij de Rijkswacht. Na de verplichte opleiding bij het Mobiel Legioen, merkte de Generale Staf mijn talenten.

Maar Bouhouche toch, je bent geboren op 14 juni 1952. Je was dus 21 jaar toen je in dienst ging bij de Rijkswacht.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

55

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Het eerste boek nooit kunnen lezen wegens niet meer te verkrijgen of aan absurde prijzen 2e hands. Moet wel zeggen dat dit boek makkelijker leest dan de voorgaande. Om met alles mee te zijn dien je wel vrij veel kennis te hebben van allerhande randdossiers om zo verbanden te kunnen zien. Er zijn veel zaken die terugkomen uit de vorige boeken met hier en daar wat aanvulling. Zonde van de slordigheden en fouten want die ondergraven de rest van je boek.

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Ben wrote:

Maar Bouhouche toch, je bent geboren op 14 juni 1952. Je was dus 21 jaar toen je in dienst ging bij de Rijkswacht.

Maar Ben toch, ge vergist U, hij had wel degelijk zijn talenten al getoond bij zijn vorige werkgever, oa diefstal. Als dat al geen talent is om bij de rijkswacht te tonen dan weet ik het niet. Trouwens, 1952 was een uitstekend jaar. En schieten kon hij ook al jaren.

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Ik heb op het tueries forum ondertussen hele pagina's uit die zogezegde "memoires" zien verschijnen... dat neemt toch hopelijk niemand serieus?

58

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

coconut wrote:

Maar Ben toch, ge vergist U

Geen idee waar ik mij vergis.

coconut wrote:

hij had wel degelijk zijn talenten al getoond bij zijn vorige werkgever, oa diefstal. Als dat al geen talent is om bij de rijkswacht te tonen dan weet ik het niet.

Met diefstal op uw strafblad zou je niet aangeworven zijn geweest bij de rijkswacht.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Ben wrote:

Met diefstal op uw strafblad zou je niet aangeworven zijn geweest bij de rijkswacht.

Quod erat demonstrandum. Bouhouche is hier wel in geslaagd ...

60

Re: Boek: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen

Hoogstwaarschijnlijk zal de diefstal niet aangegeven zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube