1

Topic: Luc Poilvache

Luc Poilvache (1955) is de broer van Dominique Poilvache. Hij was een magere, pezige kerel met blond golvend haar en een klein snorretje. Hij was ongeveer 1m80 groot.

In april 1985 - hij was toen 31 - werkte hij als garagist in Wezembeek-Oppem. Tijdens die maand werd hij gearresteerd voor mededaderschap aan roofmoord op Theo Salomon, een autohandelaar. Salomon werd beroofd van de 1,5 miljoen BEF die hij op zak had voor de aankoop van een Mercedes 500 SEL en vermoord in de kelder van het door de broers Poilvache uitgebaatte benzinestation aan de Sint-Lambertusstraat 202, Sint-Lambrechts-Woluwe.

In januari 1987 werd Luc Poilvache veroordeeld tot levenslange dwangarbeid voor deze roofmoord.

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/luc_po10.png
Luc Poilvache in 1987.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Luc Poilvache

Ben; sorry maar dit is niet de foto van Luc Poilvache. Ook bij de foto van zijn broer Dominique heb ik mijn twijfels.

3

Re: Luc Poilvache

Volgens dit artikel is het wel Luc Poilvache » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

4

Re: Luc Poilvache

Op de foto in de assisenzaal is de 1e man op de foto in licht gebogen houding, Luc Poilvache. Ik ben 100% zeker daar ik hem persoonlijk heb gekend. De volgorde van de namen onder de foto zijn door elkaar gehaald.

Re: Luc Poilvache

Sorry maar deze man is Luc Poilvache! De man met de snor is Dominique Poilvache.

6

Re: Luc Poilvache

En mag ik beleefd vragen waarom u dat met grote zekerheid weet?

Re: Luc Poilvache

Omdat ik de twee broers echt goed kende.

Re: Luc Poilvache

Ik was een lid van deze familie.

Re: Luc Poilvache

Heb je dan ook Roland goed gekend Ole203?

10

Re: Luc Poilvache

Trobken wrote:

Heb je dan ook Roland goed gekend Ole203?

Ja.