111

Re: Roger Beuckels

Zijn voorhoofd en oren ook.

112

Re: Roger Beuckels

Ik begin mij stilaan de vraag te stellen of alle "gangsters" van weleer in de buurt van Overijse woonden. Ik heb hier al bijzonder veel kritiek gelezen over Bouten maar dingen die in het boek staan en die er wel degelijk toe doen daar zwijgt iedereen hier over. Ik vond toevallig een passage uit het boek op internet met volgende zin:

"In 1986 doekte Beuckels in Hoeilaart zijn bedrijfje FARADEC op."

Ik begin plots heel goed te begrijpen waarom Bouten Beuckels als een mogelijke verdachte ziet. En dan is het natuurlijk niet onmogelijk dat Beuckels informant van Vermeersch was. Er is potverdorie blijkbaar veel, heel veel, waar een bepaalde cel van wist. Is ondertussen die nieuwe wet er door geraakt die klokkenluiders in bepaalde ambten de gelegenheid geeft te spreken indien ze vinden dat ze dingen weten die van algemeen belang zijn (ik druk mij hier waarschijnlijk niet correct uit maar ben de juiste manier van verwoorden kwijt, sorry, juristen hier gaan dit beter kunnen). Lekken komen er blijkbaar alleen als het in hun belang is en dan is het feit "lopend onderzoek" compleet geen issue. Voorbeelden met hopen.

Re: Roger Beuckels

Faradec: Stichting. Uit bijlage tot het Belgisch staatsblad van 5 januari 1982:

Vennoten;

  1. Ludovicus Torfs, Mortsel, Heideland 13

  2. Roger Beuckels, Brussel, Klakkedellestraat 72

Zetel; te Hoeilaart, Kasteelstraat 22

https://www.mupload.nl/img/45vmljaebu.jpg
https://www.mupload.nl/img/4l8r5oc.jpg

114

Re: Roger Beuckels

Prachtig Ruf. Mensen uit Overijse, doe iets met deze info aub. Zoals jullie kunnen lezen was één van de mogelijke activiteiten ... bliksemafleiders plaatsen. Minstens één iemand van de Bende schept er ongelofelijk genoegen in mensen uit te lachen door kleine "aanwijzingen" te geven. Zeer goed wetende dat hij met alles weg kwam. (Denk bijvoorbeeld aan de spelletjes met de nummerplaten.)

Of plaatste Beuckels écht bliksemafleiders?

115

Re: Roger Beuckels

Wanneer je googled op "Faradec" dan kun je zien dat het bedrijf echt bliksemafleiders plaatste, namelijk blijkbaar ook radioactieve. Wat misschien ook een interessante vraag zou kunnen zijn of het bedrijf Faradec, ooit een zakelijk conflict heeft gehad met Delhaize. Dit zou dan Delhaize als specifiek doelwit voor de overvallen kunnen verklaren.

116

Re: Roger Beuckels

Is het ook bekend waarom het bedrijf ophield te bestaan in 86?

Re: Roger Beuckels

Ik vermoed dat dit te maken had met het verbod in 1985 van de installatie van radioactieve bliksemafleiders » fanc.fgov.be

Re: Roger Beuckels

Grrrrr!!! Ik had mezelf zo plechtig gezworen om hier nooit nog iets te posten omdat ik er een bloedhekel aan heb als mijn posts -die dikwijls gebaseerd zijn op heel veel leeswerk- in het belachelijke worden getrokken. Er wordt hier te frequent herkauwd door mensen die bij wijze van spreken meer schrijven dan ze ooit zelf hebben gelezen. Maar, omdat dit zo interessant is, wil ik u volgende bedenking niet onthouden:

  • ‘Bliksemafleiders’ betekent ‘import van koper’.

  • ‘Import van koper’ betekent ‘Katanga’.

  • 'Katanga’ betekent ‘huurlingen’.

  • ‘Beuckels’ was een ‘huurling’ die in ‘Cold Case Hammarskjöld’ gelinkt wordt aan ‘Katanga’.

Het maatschappelijk doel behelst ook alle doelen die het hoofddoel faciliteren. Versta: het importeren van grondstoffen uit Katanga. Het gaat blijkbaar ook om radioactieve bliksemafleiders, wat dat dan ook mag zijn. Versta: het maatschappelijk doel laat import van uraan toe. Doet dit alles niet een beetje aan Union Minière -het bedrijf dat in Katanga huurlingen op de loonlijst had- denken?

Een bliksemafleider kan je perfect gebruiken als antenne. De transmissietroepen van het Belgisch leger waren zeer goed in dat soort dingen. Dit doet dan weer denken aan de communicatieapparatuur waarover leden van Gladio beschikten. Als je dan weet dat Beuckels bliksemafleiders plaatste op rijkswachtkazernes ...

Re: Roger Beuckels

De communicatie verloopt dan over een langere afstand. Als mijn herinneringen mij niet in de steek laten zou deze techniek toegepast geweest zijn bij de Rijkswacht Aalst.

120

Re: Roger Beuckels

Potverdekke Bakerstreet, je hebt nog gelijk ook, dat ik daar niet aan gedacht heb.