41

"Het verhaal van de bende van Nijvel moet helemaal herschreven worden" ... wat zou Walter De Bock hiermee bedoeld hebben ... dat vroeg Hilde Geens zich ook al af na het bestuderen van zijn archief. Zonder resultaat, jammer genoeg.

Dat het verhaal niet te ver moet gezocht worden?

P-51 wrote:

"Het verhaal van de bende van Nijvel moet helemaal herschreven worden" ... wat zou Walter De Bock hiermee bedoeld hebben ... dat vroeg Hilde Geens zich ook al af na het bestuderen van zijn archief. Zonder resultaat, jammer genoeg.

Groot gelijk heeft Walter De Bock.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

44

Moet wel een shock geweest zijn, na zovele jaren onderzoekswerk. Ik vraag me af hoe hij tot dat inzicht gekomen is.

Jammer genoeg weet niemand wat hij met die opmerking bedoelde.

46

Wat wist hij dat wij niet weten .. the end heeft dat proberen te kaderen maar dan nog ... het dossier an sich blijft een delicate evenwichtsoefening tussen leugen en waarheid - het enige wat ik na veel leeswerk heb kunnen afleiden, is dat beide gevaarlijk dicht tegen mekaar aanschurken.

Voor Walter De Bock kan ik niet spreken wel voor mezelf, sommige cruciale info komt maar boven na vele jaren. Info die de context bepalen, zelf moest ik wachten tot 2015 om zekerheid over dingen te hebben. Walter De Bock heeft gelijk met zijn opmerking, het niveau waarop het zich afspeelt is hoger, het is een wereld waar weinigen een beeld van kunnen vormen en trouwens een gesloten milieu.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.