Re: Jean-Paul Contat

bedankt NO UFO'S, mijn vermoeden werd dus alweer bevestigd. Denkt Bouten nu echt dat wij allemaal onnozelaars zijn? Elk detail dat ik gecontroleerd heb klopt niet.

Re: Jean-Paul Contat

Prouteau, hier in beeld 40 jaar later, is dus niet Contat.

Djibouti 1976, bron » lefigaro.fr

Deception is a state of mind and the mind of the State (James Jesus Angleton)

Re: Jean-Paul Contat

Wie zegt er trouwens dat Contat in werkelijkheid ook Contat is?

Re: Jean-Paul Contat

Bakerstreet schrijft: 'na wat zoeken kom ik op deze foto terecht’. Wat mij vooral interesseert is de website waar hij op uitkwam.

Deception is a state of mind and the mind of the State (James Jesus Angleton)

Re: Jean-Paul Contat

Scaramouche wrote:

Nog iets vergeten: de vele Belgen die het dorp na de dood van Bouhouhe komen bezoeken zijn geen politiemensen of magistraten. Ramptoeristen zoals ik dus waarschijnlijk?

Jij bent geen ramptoerist. Puik werk!

Re: Jean-Paul Contat

No UFO's wrote:

Het watermerk ’foreign legion info’ leidde mij naar de gelijknamige website, waar ik diezelfde foto terugvond met als onderschrift:

'Lieutenant Christian Prouteau (center), the creator and commander of the GIGN, with two of his men in February 1976'.

Klik en scroll naar beneden »  foreignlegion.info

Ja zeg, als men hier al vertrekt met een foto van een verkeerde Jean-Paul Contat, hoe zou je willen dat ik die zou moeten kunnen herkennen? Beetje serieus blijven aub nietwaar ... Zou Guy Bouten toch stiekem geen foto van Jean-Paul Contact kunnen hebben. Er bestaan minifototoestelletjes nu.

Ik had dat ook moeten doen. Ik bezat trouwens een mini-fototoestelletje; merde, dat zal niet meer voorvallen.

Re: Jean-Paul Contat

Bon, de foto klopt niet en de naam zeer waarschijnlijk ook niet. Ik citeer Leo uit 2009 "Als hij in het legioen gediend heeft, is Contat vermoedelijk niet zijn echte naam. Daarom ook dat hij hem vermelde aan Bouten. Legionairs lopen niet te koop met hun namen." Ik denk dat Leo wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Ik realiseer mij nu dat we waarschijnlijk veel te weinig aandacht geschonken hebben aan dit personage. Hier staan nauwelijks 3 bladzijden info. Ik meen mij ook te herinneren dat hij nederlands sprak. Maar mss kunnen we beter verder gaan onder het topic Contat.

Re: Jean-Paul Contat

orlando wrote:

https://i.ibb.co/L5fkRKW/contat.jpg

Deze foto bedoelde ik inderdaad. De link was dermate lang dat ik hem niet kon plakken hier. Dank Orlando!

Nogmaals: ik wil aanstippen dat ik deze post in vraagvorm heb geplaatst. Zoekmachines leveren lang niet altijd dezelfde resultaten op en de 'zoekdiepte' kan sterk verschillen van browser tot browser, van besturingssysteem tot besturingssysteem en bovendien van het tijdstip waarop wordt gezocht. Soms levert Linux zeer interessante resultaten op.

Enfin, dit zoekresultaat op 'Jean-Paul Contat Légionnaire Djibouti' lijkt doet me wel een beetje aan foto nr.19 denken. In de boeken van Bouten zegt Contat dat ze als légionnaires regelmatig moesten tussenkomen in Senegal en Ivoorkust. Best mogelijk, maar niet erg efficiënt, lijkt me. Djibouti is ligt aan de oostkust van Afrika, Senegal en Ivoorkust aan de westkust.

No UFO's wrote:

Het watermerk ’foreign legion info’ leidde mij naar de gelijknamige website, waar ik diezelfde foto terugvond met als onderschrift:

'Lieutenant Christian Prouteau (center), the creator and commander of the GIGN, with two of his men in February 1976'.

Klik en scroll naar beneden »  foreignlegion.info

Prima, dank, mijn zoekmachine gaf de oorsprong van de foto niet weer. Op deze site staat onder de foto:

"... They trained many Western special units, including the future U.S. Delta Force."

Trainden zij dan ook het SIE? En, alweer die immer terugkerende DELTA. Wat dat begrip ook mag betekenen in deze context, ik zie het telkens weer opduiken. U mag allen van mij denken wat u wil; mijn stelling is dat dit geen toeval meer kan zijn.

Re: Jean-Paul Contat

Bakerstreet 221B wrote:

Trainden zij dan ook het SIE? En, alweer die immer terugkerende DELTA. Wat dat begrip ook mag betekenen in deze context, ik zie het telkens weer opduiken. U mag allen van mij denken wat u wil; mijn stelling is dat dit geen toeval meer kan zijn.

Delta is de antiterroristische eenheid van het Amerikaanse leger. Het woord delta wordt echter in veel gevallen gebruikt (veiligheidsdiensten, onderzoekscel Delta de Dendermonde), zonder enige link met het Amerikaanse leger. In de jaren 70 werd de SIE gevormd door de Duitsers (GSG-9) en niet door de GIGN.

(Excuseer mijn slechte Nederlands)

Re: Jean-Paul Contat

Zo is dat! De Duitsers zorgden voor opleiding (deels uiteraard) en dus eigenlijk ook als voorbeeld!