691

Re: Michel Libert

De joggers zagen ook een Ford Taunus. De nummerplaat van die wagen behoorde toe aan Christian Elnikoff. Ben heeft dit feit eerder gepost.

Re: Michel Libert

Tijdens de overval, ter hoogte van David zijn grootouders, werd ook een verdachte Ford Taunus gesignaleerd!

693

Re: Michel Libert

Ik heb nog even wat verder opgezocht.

  1. De formele herkenning van Elnikoff en Dauphin door de joggers in het Osbroekpark. Voor zover ik kan nagaan is de enige bron voor een formele herkenning van Elnikoff een anonieme DVD die aan verschillende redacties werd gestuurd. (Zie oa post 88 in het topic Christian Elnikoff door Merovinger). Die informatie lijkt dus niet gestaafd te zijn op iets uit het dossier en verder ook niet verifieerbaar te zijn. Mocht er toch een andere bron zijn ben ik uiteraard geïnteresseerd om het te weten.

  2. De Ford Taunus die door de joggers werd gezien zou hebben toebehoord aan Elnikoff. Dit wordt door Ben inderdaad geschreven in post 97 van het topic Christian Elnikoff. Wie de bron is en hoe die bron met 100% zekerheid zou weten dat het inderdaad om die Taunus zou gaan, wordt echter niet duidelijk gemaakt. Uit de post van Ben lijk ik ook af te kunnen leiden dat hijzelf niet bevestigd dat hij 100 % zeker is, alleen dat zijn bron 100 % zeker meent te zijn. Ook dit lijkt dus een bewering te zijn die niet verifieerbaar is.

694

Re: Michel Libert

Ik ben niet de enige dat over de betrokkenheid van Haemers en/of zijn bende twijfels heeft. Hun modus operandi was van een totaal andere slag. Zelfs getuigenissen spreken elkaar formeel tegen.

695

Re: Michel Libert

De info die die Ben kreeg werd daarna bevestigd door een andere bron. Ik vermoed dat aan de basis van de onthullingen over WNP de drie dissidente speurders liggen die na de audittie en vrijlating van Michel Libert het team verlaten hebben. Ik meen dat ook Jef Vermassen info toegespeeld kreeg over de betrokkenheid van Libert en co.

696

Re: Michel Libert

Dat verhaal van die Ford Taunus van Elnikoff komt dat niet uit een pv van een ander dossier? Christine Van Hees? (Elnikoff woonde op 200m van Christine.) Of uit het dossier Pinon? Vergeten we ook niet dat Elnikoff de meest gewelddadige van de WNP was en volgens Libert was het ook Elnikoff die het vaakst het woord "andouille" gebruikte.

En ook deze link niet vergeten natuurlijk » Forum

Le frère de Jacques Borsu est André Borsu. Il fréquentait le Brussels Reserve Officiers Club (BROC), qui aurait été visité par Paul Latinus (officier de réserve dans les années 1970). Il y aurait probablement rencontré le colonel Paul Detrembleur (SDRA), le lt-col. Gaspard Vuylsteke (Speakersbureau, PIO, OTAN), Arthur Gerbehaye, Pierre Eveillard, Jean-Pierre Dutry (beau-frère de VdB), Hugo Van Gompel, Freddy Stolting (PSC, extrème droite), Jean-Marie Flagotier (avocat; Union pour la Defense et le Respect du Travail), etc

Niet te vergeten; Elnikoff kluste bij voor de SDRA (waarschijnlijk via bovenstaande contacten).

697

Re: Michel Libert

Django68 wrote:

De info die die Ben kreeg werd daarna bevestigd door een andere bron. Ik vermoed dat aan de basis van de onthullingen over WNP de drie dissidente speurders liggen die na de audittie en vrijlating van Michel Libert het team verlaten hebben. Ik meen dat ook Jef Vermassen info toegespeeld kreeg over de betrokkenheid van Libert en co.

Kunt u mij a.u.b. de vindplaats aangeven van die informatie? Ik zou graag willen weten welke bron en hoe deze dan op de hoogte was / kon zijn van het feit dat de auto aan Elnikoff toebehoorde.

698

Re: Michel Libert

Ben wilde niet kwijt wie zijn bron was.

699

Re: Michel Libert

Kunt u dan zeggen waar het staat dat de info bevestigd werd door een tweede bron?

700

Re: Michel Libert

Topic Elnikoff: post 97 en verder...