881

Re: Nijvel: 17 September

Ik kan niet direct antwoorden op je vraag maar dank zei jouw post heb ik de vorige post nog eens gelezen en heb ik eindelijk de link Elise Dewit en Vilvoorde. Elise Dewit werd vertegenwoordigd (in een bepaalde zaak) door een advocaat uit Vilvoorde, zoon van ... en ik begreep niet hoe zij daar terecht kwam, nu wel.

882

Re: Nijvel: 17 September

EricF wrote:

Hier volgt ik iets niet. Ik ben in dit kader bekend met de namen van de broers I.R. en N.R. (voornaam eerst). Hoe kan dan N.C. opeens een broer zijn van N.R.?  Wie is N.C. die met Vincx op het circuit Nijvel werd gefotografeerd?  Antwoord via inmail mag.

IR en NR zouden Nicolas & Isaac Rousseau zijn?

883

Re: Nijvel: 17 September

Antwoord van Wolf:

Bonsoir Mr Kranz, autant pour moi, NC est en réalité NR.

884

Re: Nijvel: 17 September

Merci beacoup. En op welke foto met AV staat hij?

885

Re: Nijvel: 17 September

Awel, dat ik het niet weet ... jammer dat Wolf even plots verdwenen als verschenen is. Enigmatische figuur ...

886

Re: Nijvel: 17 September

De info dat NC in werkelijkheid NR is dateert al van eerder dus?

887

Re: Nijvel: 17 September

Denk dat het een tikfout was maar zeker ben ik niet ... bericht van Wolf (op Les Tuéries) dateert van januari 2009. In het onderwerp noteerde hij wel "foutje initialen" ...

888

Re: Nijvel: 17 September

Dus NC is geen Claude Nitelet?

889

Re: Nijvel: 17 September

Geen idee, Edd, maar 't is quasi zeker dat hij refereerde aan de gebroeders Rousseau : Isaac en Nicolas.

890

Re: Nijvel: 17 September

Reckie's Son wrote:
Ben wrote:
  • Een jachtgeweer (riot gun)

  • Een pistool, 22 LR FN

  • Een revolver, 357 Magnum

  • Een pistool 9mm

  • Een pistool 7.65 FN

  • Een Colt 1911 .45

In dit lijstje staat volgens de informatie die ik op de site las een fout. In het lijstje staat een pistool kaliber .22 aangegeven, dit was echter (volgens de info en ook de logica) een geweer (karabijn). Dat verklaart ook Winne zijn twijfels (volgens mij toch) waarom ze hier een .22 gebruiken terwijl ze ook over een riotgun beschikken.

De agenten begaven zich op 300 meter van de schutters, en deze hadden maar 2 geweren (waarvan we weten) bij zich, een riotgun met hagelpatronen en een .22 Long Rifle, dan is de keuze algauw gemaakt lijkt me, en is de .22 alsnog de meest logische keuze aangezien alle andere kalibers pistolen en revolvers waren.

Vanwaar komt het idee dat er met een longrifle is geschoten? volgens mij is er met een pistool in kaliber .22LR geschoten (favoriet wapen van "de killer"). Ideaal wapen voor liquidatie op korte afstand, erg effectief zeker als er hollow point munitie gebruikt wordt maakt niet te veel lawaai en maakt ook niet te veel rommel.