Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik vind hem op geen enkele van de foto's lijken die er hier naast worden gelegd. Logisch ook. Als wij er foto's van hebben, dan hebben de speurders er ook foto's van en zouden ze dus nu niet aan het volk om inlichtingen vragen. Het is dus hoogstwaarschijnlijk geen typische Bende-naam die hier op het forum de ronde doet als ze hem al sinds de jaren '80 niet kunnen identificeren.

62

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Da's dan ook de reden waarom ik denk dat het niet Libert was, die deze foto overhandigde.

Hervé heeft de vraag overgemaakt aan Michel Libert ondertussen. Benieuwd naar zijn antwoord - hopelijk voor één keer een simpel ja of neen.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Eerste gedacht was deze, zou Vincent Louvaert zijn. Alhoewel deze niet lijkt op de andere Louvaert-foto's waar hij duidelijk een kromme neus heeft. Is dit wel degelijk Louvaert of iemand anders uit entourage Haemers?

Dit is een screenshot uit de reeks over Patrick Haemers denk ik.

https://lh4.googleusercontent.com/-0217L8cADOU/UGwl3FRnJSI/AAAAAAAAC5Y/ib06-aJByv8/s318/Vincent%2520Louvaert%25202.jpg https://bendevannijvel.com/wp-content/uploads/2020/06/86de3f52-afa4-11ea-a5a8-3d5dd9ff094a_web_scale_0.292612_0.292612__.jpg

Beide foto's lijken me ouder dan iemand van begin de 20. Waarschijnlijk eerste foto (Louvaert?) ook rechtshandig, gezien het vasthouden van sigaar met rechterhand.

64

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Moeilijk te achterhalen, vermits linkshandigen in de jaren zestig/zeventig vaak "omgeschoold" werden naar rechtshandigen. Ikzelf ben rechtshandig (een omgeschoold exemplaar ...) maar zou dergelijk wapen ook linkshandig vasthouden.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Bij robotfoto's 10 & 14, de killer, is er sprake van kortgeknipt krulhaar. Ik zie toch enige gelijkenis op de foto, maar dat kan natuurlijk een persoonlijke interpretatie zijn.

66

Re: Opsporingsbericht juni 2020

P-51 wrote:

Hervé heeft de vraag overgemaakt aan Michel Libert ondertussen. Benieuwd naar zijn antwoord - hopelijk voor één keer een simpel ja of neen.

Zoals verwacht/gevreesd houdt hij zich op de vlakte op "Les Tuéries". Zoals steeds, overigens ... parole, parole, parole. sad

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Hoekige kin met licht putje erin, lijkt mij. Niet natuurlijk Afro-kapsel, kledij smetteloos in orde en enkel bovenste knopje open, linker mouw opgestroopt tot aan elleboog, iemand die echt wel met zijn "looks" begaan was. Eventueel beetje pokdalig gezicht, maar dat is onduidelijk op de foto.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Het Journaal op Een meent te weten dat het inderdaad de foto is die Libert overhandigde. Als dat zo is, dan is de vraag of we daar blij om moeten zijn, en of deze foto ons werkelijk vooruit helpt. Libert lijkt me toch iemand die met groot plezier dwaalsporen legt ...

En bij TV Oost ontkent Libert intussen dat hij die foto aan de speurders heeft geleverd... We zijn weer vertrokken. Nu enkel hopen dat iemand weet wie de man is. En daarmee naar buiten komt.

69

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Uit de nota's van Willy Acke, de volledige tekst:

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/ml_fot10.png

CleverTrevor wrote:

En bij TV Oost ontkent Libert intussen dat hij die foto aan de speurders heeft geleverd...

Kleine nuance: hij ontkent het niet, hij zegt dat hij het niet meer weet. wink

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben wrote:
Trobken wrote:

Wat is dit? Het is te groot voor een knoop en heeft duidelijk dikte want er valt heel wat schaduw onder. Ik ken niks van geweren, is dit een hangend onderdeel van het geweer?

Dat was me ook al opgevallen. Ter hoogte van zijn hart hangt ook iets wat ik niet kan thuis brengen.

Het lijkt me dat hij een militair vest draagt over een camouflage blouse. Wellicht met een drukknop/knoop vastgezet. Verder zitten er wat vreemde vakjes, zakjes op, pouches oid.