461

Re: Verhaal van Insider

Lekker je eigen ding doen Insider als het je hier niet bevalt. Wat je beschrijft zijn de lasten die komen met de lusten van een forum en op een hoger nivo een democratie. Persoonlijk vind ik dat de webmaster (die dit als hooby doet) zijn rol waardig en rechtvaardig uitvoert. Het is al überhaupt bijna onmogelijk om alles te lezen en een webmaster hoeft en kan ook niet de almachtige rol spelen die jij verwacht. In een democratie bewaar je de normen en waarden gezamenlijk. En ook persoonlijk vind ik dat Bossi ook (veel) te ver ging.

462

Re: Verhaal van Insider

Meneer van Haperen, stop aub met haperen en draag eens iets constructiefs bij hier op dit "roddelforum". Eerst maakt u troll bossi belachelijk, u weet ongetwijfeld wat ik bedoel, en nu dit ...? The end is van zoveel meer waarde dan u en vooral bossi. Wanneer draagt u nu echt iets bij hier? Bij Bob Zuidland in de Antillenstraat was u echt iemand, waar ging het fout met u? Toen hadden mensen echt respect voor u, ik ook! Want eerlijk is eerlijk, u was een van de besten, zo niet de beste!

463

Re: Verhaal van Insider

Mincky wrote:

Want eerlijk is eerlijk, u was een van de besten, zo niet DE beste ...!

Misschien op dat vlak wel, op een ander niveau moeten we nog even wachten ... ik kijk er naar uit. Met de nodige scepsis evenwel.

Re: Verhaal van Insider

Insider wrote:

Het echte verhaal over de Bende van Nijvel kunt u vanaf maandag 6 juli lezen op de site: www.stelling.nl.

Vooralsnog valt er nog niets te lezen...

465

Re: Verhaal van Insider

Vaag allemaal, quasi geen steekhoudende argumenten. Maar goed, benieuwd naar het vervolg.

466

Re: Verhaal van Insider

Ik heb het nu ook gelezen en ik moet zeggen, er staat helemaal niets concreets in. De volgende essentiële informatie ontbreekt om dit opstel een beetje serieus te nemen:

  • geen namen van de daders of mogelijke daders, ook niet in welke hoek we het moeten gaan zoeken;

  • geen aanwijzingen, laat staan bewijzen;

  • geen heldere motieven.

Insider heft het over de opdrachtgever(s), maar geeft niet aan op welke wijze die personen heeft kunnen motiveren om deze misdaden te plegen. Ik pak er even 1 zin uit:

Wat zal verbazen is: dat de Bende van Nijvel nooit ‘echt’ heeft bestaan. Er was sprake van drie raids en een extra moord om de strapatsen van Albert maar ook andere koninklijke personen te camoufleren. Concreet: De moorden bij Nijvel, Overijse en Aalst en de moord op Van Camp, daar ging het om

Dit klopt al niet omdat De Bende sowieso veel meer misdaden op haar geweten heeft. Als je het over raids hebt, dan zijn dit er meer dan 3. Daarnaast over welke strapatsen van Albert heeft hij het en welke koninklijke personen moeten gecamoufleerd worden en waarom?
En specifiek welke moorden waren tijdens de raids van belang en ook waarom? Welke aanwijzingen zijn hiervoor, hoe komt insider aan deze informatie of zuigt hij ook uit zijn duim zoals hij dit over Bouten beweert.

(Anderen, en dat is een groter probleem met Guy Bouten als voorbeeld, zoeken verdachten en andere betrokkenen op, interviewen hen en vullen dan hun eigen verhaal in. Niet de waarheid maar de dikke duim.

Verder is in de context van het verhaal 1 zin waarbij insider de spijker op zijn kop slaat:

Met als grootste nadeel dat iedereen zichzelf ziet als de deskundige die het raadsel rond de Bende wel even zal gaan oplossen met vergaande hypotheses of veronderstellingen

Laat hij zich daar nu ook onder geschaard hebben.

467

Re: Verhaal van Insider

Ofwel lezen jullie niet alles, ofwel willen jullie het niet lezen. In mijn hypothese verwijs ik naar de kabinetchef van zowel Boudewijn als Albert in verband met de opdrachtgevers! Ook Van Haperen verwijst er naar. Moeilijk te bewijzen, maar logisch als je het spoor volgt van "... een chanteerbaar persoon op de koningstroon ...". Merovinger zat ook op dat idee!

468

Re: Verhaal van Insider

edd wrote:

Ik pak er één 1 zin uit:

Wat zal verbazen is: dat de Bende van Nijvel nooit ‘echt’ heeft bestaan. Er was sprake van drie raids en een extra moord om de strapatsen van Albert maar ook andere koninklijke personen te camoufleren. Concreet: De moorden bij Nijvel, Overijse en Aalst en de moord op Van Camp, daar ging het om.

Dit klopt al niet omdat De Bende sowieso veel meer misdaden op haar geweten heeft.

En toch denk ik dat hij gelijk zou kunnen hebben Edd. Ikzelf heb hier ook altijd gezegd de Bende as such bestaat niet of heeft niet bestaan. Dit kon geen 35 jaren duren zonder "witteboord criminaliteit."

Ik ben zeer benieuwd naar wat insider over Overijse te vertellen heeft want als hij daar de mist in gaat zullen we het weten. Er zijn hier nog een aantal mensen die een troefkaart in handen hebben.

Naar eigen zeggen infiltreerde hij in adelijke kringen, geef ons een paar maanden en we hebben het uitgevlooid. Hij is niet de enige die daar infiltreerde. Wat dé kabinetschef betreft, dat wist ook Leo al lang, ik denk zelfs dat hij dat hier geschreven heeft.

Ook ik heb mijn best gedaan, ik geef één voorbeeld:

"En laat het nu de heilige Boudewijn zijn of zijn mannetjes die overval aanwezig waren. Zij het via Estenne bij JPVR. Zij het via de hofdame in de loods. Zij het via de broer van zijn veredelde klusjesman, Strikmans, in het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Etc. ... etc. ..."

Hoeveel percent van de winst op je geschrijf had je mij beloofd insider?

469

Re: Verhaal van Insider

Er is een recent artikel verschenen en geplaatst in topic koningshuis dat aanleunt bij insider zijn verhaal

470

Re: Verhaal van Insider

Vergelijk even het volgende schrijfsel (afkomstig van dezelfde schrijver):

1. Wat zal verbazen is: dat de Bende van Nijvel nooit ‘echt’ heeft bestaan. Er was sprake van drie raids en een extra moord om de strapatsen van Albert maar ook andere koninklijke personen te camoufleren. Concreet: De moorden bij Nijvel, Overijse en Aalst en de moord op Van Camp, daar ging het om. De rest was alleen camouflage. Van begin af aan wist ik dat de zogenoemde groep G, gebruik maakte van misdaadbendes om liquidaties te camoufleren. Met name de Borains en De Bende van Philippe de Staerke werden hiervoor misbruikt

2. Ik was niet betrokken bij de Bende van Nijvel, maar heb ze zien groeien in de WNP, tijdens de oefeningen in de Ardennen bij Houffeliz, voor de geplande coup in Suriname en heb meegedaan aan de Jeff Cooper, schietoefeningen en was betrokken bij de Pirate, Manmoth, Sniper-techniek. Deze training was bedoeld om een team Suriname binnen te brengen voor de liquidatie van Bouterse en directe medestanders.