1

Topic: Zoekactie Seneffe

In bijlage 3 van het verslag van de Tweede Bendecommissie staat een inventaris van het dossier in Charleroi. Onder F4 staat dat er op 2 maart 1987 een onderzoek met duikers is gebeurd in Seneffe. Onder F7 staat dat er in Seneffe, op aanwijzing van een zekere Daout, wapens werden gevonden.

Seneffe is een gemeente in de provincie Henegouwen die langs het kanaal Brussel-Charleroi ligt » Google Maps

In mijn documenten vind ik nergens iets terug over deze zoekactie. De enige mogelijke link vind ik in een verhoor van getuige X2. Zij zou naar het schijnt een bende kennen uit Nijvel die een schietclub bezocht in Seneffe. Ik wil hiermee niet zeggen dat die twee gegevens aan elkaar gelinkt kunnen worden, maar het is interessant om te weten dat er in Seneffe een schietclub was.

Twee vragen:

  • Heeft er iemand meer informatie over deze zoekactie?

  • Kent er iemand de tipgever: Daout?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Zoekactie Seneffe

Ben wrote:
  • Kent er iemand de tipgever: Daout?

Gaat het over deze Daout, eigenaar van een café in Seneffe » kbopub.economie.fgov.be?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Zoekactie Seneffe

Ben je zeker dat het Daout met een T is? En is Daoud de voornaam? Bij mijn weten is het een voornaam die Tsjetsjeens is of Afghaans.

Re: Zoekactie Seneffe

Ik denk dat het inderdaad Daout zal zijn fam. naam ... kolonel SDRA?

5

Re: Zoekactie Seneffe

Café lijkt failliet » www.faillissementsdossier.be

Ook opmerkelijk als je zoekt op "zoekactie Seneffe" » Nieuws

Lees de laatste regel!

6

Re: Zoekactie Seneffe

Ben wrote:
  • Kent er iemand de tipgever: Daout?

Deze "tipgever Daout" zal hoogstwaarschijnlijk de Daoud zijn waarover Michel Cocu het hier heeft:

(...) Hem gewoon sprekend over de staatsveiligheid verklaarde hij dat hij de op de hoogte is dat de staatsveiligheid een zes à zevental keer een zekere Daoud, veroordeeld tot 15 jaar gevang, is komen opzoeken in de gevangenis te Nijvel voor de zaak "Waals Brabant". Hij weet dat Daoud zelf het initiatief daartoe had genomen en dat hij documenten had overhandigd in verband met "Waals Brabant", aan genoemde dienst. Cocu heeft in de gevangenis geen contact met Daoud om dat hij in voorarrest zit en Daoud veroordeeld is. Hij wist dat Daoud nog kopiëen heeft van hetgeen hij heeft overhandigd.

Bron: Gesprek Michel Cocu en Marc Lemmens | 13 en 14 mei 1986

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Zoekactie Seneffe

Op het eerste zicht valt het misschien niet op, maar ligt echt niet zo ver van Ronquières en deelgemeenten van Nijvel.