11

Re: Raymond Lippens

Ook van Raymond Lippens vind ik geen foto. De vraag die reeds jaren door mijn hoofd spookt is of deze persoon de vervalser was van mijn getuigenis onder het toeziende oog van de uitbater van het café KGB op het Rooseveltplein in Vilvoorde (Dubois of C.A).

De man die belde, als zou ik na de aanslag in Aalst de Golf achtervolgd hebben tot aan “Het Houten Hand” kan ik beschrijven als volgt; slank postuur - donkere ogen- 1,75 m groot - bruin haar gekamd in een zijstreep - sprak perfect Nederlands met een Brussels accent - licht getaande huid. Hij was destijds (1997) +/- 55 jaar oud. Hij werd op de parking opgewacht door een onopvallende blonde dame niet al te groot van gestalte. Hij verplaatste zich met een grijze auto vermoedelijk van Japanse of Koreaanse makelij. In de auto droeg hij een geklede hoed. Iemand op het forum die deze Lippens kan beschrijven?

Re: Raymond Lippens

Lippens is van 1930. Ik heb zijn foto zonet hier geplaatst, maar hij werd verwijderd.

Re: Raymond Lippens

Bely, u was in Aalst op moment van de overval?

14

Re: Raymond Lippens

dhrlanden wrote:

Lippens is van 1930. Ik heb zijn foto zonet hier geplaatst, maar hij werd verwijderd.

Kan het zijn dat je vergeten bent om op "Submit reply" te drukken? smile

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Raymond Lippens

https://i.imgur.com/bxq8rcO.jpg

16

Re: Raymond Lippens

club_le-happy-few wrote:

Bely, u was in Aalst op moment van de overval?

Op het moment van de aanslag was ik helemaal niet in Aalst. Ik was op een voetbalwedstrijd in Mechelen. Na de match werden de wedstrijdverslagen op BRT onderbroken voor een speciale nieuwsuitzending over de aanslag ...

@dhrlanden, hartelijk dank voor het posten van de foto! dhrlanden, het is misschien wat veel gevraagd maar weet je iets meer over zijn lengte en van welk jaartal de foto dateert?

Re: Raymond Lippens

Over zijn lengte weet ik niets. Foto is gepubliceerd ten tijde van zijn arrestatie in Perpignan (8 februari 1981).

18

Re: Raymond Lippens

Oké nogmaals bedankt. De persoonsbeschrijving hierboven komt aardig in de buurt van de foto door u gepost. Jammer dat de speurders destijds geen foto”s aan mij hebben getoond. De 2 speurders spraken onderling, in mijn bijzijn een naam uit met het verkleinwoord ...ke. Zoals ik elders op het forum heb gepost was de slotconclusie van de speurders; "We kennen ze, we weten het, maar hebben geen harde bewijzen". Blijft de hamvraag wie van de onderzoekscel mijn anonieme getuigenis heeft gelekt aan de telefonische vervalsers.